21 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben dit ook en hebben een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Willen ook voor plaktherapie gaan!
5 jaar geleden
Wat bedoel je met buitenste oorschelpje deukt in? Is dat als hij er op heeft gelegen?
5 jaar geleden
Dit heeft onze meid ook! Wist niet dat het iets was om de HA voor in te schakelen. Ga ik zeker even achteraan ook!
5 jaar geleden
Reactie op TvDiest
Waarom moet dit? Alleen voor de looks of heeft het ook een functie dat dit ...
De looks klinkt wel heel flauw (geen idee of je het zo bedoelt, is lastig beoordelen zwart op wit).
Maar onderschat het belang van uiterlijk ook niet. Zou jij 2 duidelijk verschillende oorschelpen willen hebben? En als jongen met vaak kort(er) haar ga je het al helemaal zien.
Dus ook enkel het uiterlijk lijkt me een prima motivatie om te handelen, als je daarmee uiterlijk-issues bij het kind zelf en/ of pestgedrag door andere kinderen kunt voorkomen.
5 jaar geleden
Reactie op TvDiest
Waarom moet dit? Alleen voor de looks of heeft het ook een functie dat dit ...
Mocht mn zoon ooit een bril nodig hebben, dan kan dat wel een uitdaging worden als we de oorschelpen zo laten.
Daarnaast zoals esbaby24 al zegt dragen jongens kort haar en is het dus goed zichtbaar.
Als we het nu niet doen dan kan het pas met 6 jaar en dan operatief.
Deze 3 afwegingen zijn voor ons belangrijk.
- normaal een bril dragen
- geen operatie
- geen zichtbare afwijking. (Geen enkele oor is het zelfde uiteraard)
5 jaar geleden
Reactie op EsBaby24
De looks klinkt wel heel flauw (geen idee of je het zo bedoelt, is lastig b ...
Nou mijn zoontje heeft het, maar mn vriend ook en zn broer ook en mn neefje ook.. die hebben hier nog nooit last van gehad. Tevens draagt mn zwager een bril.. ik vond het juist zo leuk dat hij deze oortjes heeft. Deze heeft hij ook echt van zn vader..
5 jaar geleden
Reactie op Fries
Wij hebben een verwijzing gehad van de HA en zijn afgelopen week naar het W ...
Hoe ziet dit er uit?
5 jaar geleden
Reactie op TV92
Weet iemand van jullie trouwens of het spalken/tapen van de oortjes moet ge ...
In het UMCG zeiden ze dat het kraakbeen tot 3 maanden vormbaar is.
5 jaar geleden
Reactie op DaniqW
Isala in Zwolle zegt tot ongeveer 6 weken. Wij plakken het oortje op hun aa ...
Hoe plak je het af? Heb je misschien een foto?