7 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou de investering ook flink vinden. Het ligt er denk ik ook aan hoe lang je nog in dit huis wilt blijven wonen. Is dat een 10 jaar, dan is het het wel waard.
Wij hadden ook een open trap naar zolder en het scheelt bij ons vooral in geluid (kraken van de traptredes, maar ook gewoon spraak e.d.) en warmteverlies. Vooral onder de 2,5 zou ik het spannend vinden. Dus ook, komt er in de toekomst nog een kindje?
3 jaar geleden
Ik zit hier ook mee ja, en vind het een lastige. Het risico lijkt mij klein, maar als het misgaat is het wel meteen goed mis, want dan breken ze hun rug op het trap-deel eronder..
Wij hebben er ook ruzie om gehad, alleen was ik degene die de trap dicht wilde maken (wel koopwoning). Uiteindelijk besloten dat we er altijd bij lopen en we het risico toch te klein vinden om aan te passen. Hoop dat we er geen spijt van gaan krijgen
3 jaar geleden
Wij hebben open wenteltrappen in de gang en geen traphekjes er om heen gehad. En gaan we ook niet meer doen.
Mijn tweeling kon de trap al op toen we hier gingen lopen bijna jaar geleden. En er is nooit iets geks gebeurd. We gaan samen omhoog, en als ik alleen wat boven moet pakken wachten ze gewoon netjes beneden als ik dat vraag. Dit doen ze al vanaf het begin. Ze lopen netjes rechtop met de trapleuning aan de hand op of af. Dus zou niet weten hoe ze er dan doorheen kunnen vallen.
Trap op en af doen ze tegelijk onder begeleiding van een van ons. Dus twee peuters en een ouder op de wenteltrap. Vind dichtmaken van de trap echt zonde van geld aan aanblik.
3 jaar geleden
Wij hebben open wenteltrappen in de gang en geen traphekjes er om heen geha ...
Ooooh ja, we wonen in jaren 70 huis en het hele blok huizen heeft deze trap. En er is er geen een dicht gemaakt en nu hebben bijna alle oudere buren kinderen met kleinkinderen die ook die ook die open trap beklimmen.
3 jaar geleden
Wij hebben ook een open trap (wel op de gang weliswaar) en ik vind het ook eng. Ook hier hebben wij een traphekje, maar het gaat eens gebeuren dat deze toch openstaat. Bij mij nu 1x gebeurd en schrok mij lam. Mijn 2 jarig zoontje stond binnen no-time al halverwege, op zijn sokken.. het allerliefst zou ik ook een dichte trap willen, maar wij doen het ook niet..
3 jaar geleden
Een wenteltrap kan onveilig zijn ja, maar die zijn er ook in verschillende soorten, dus moeilijk oordelen voor ons. Jullie zullen er samen uit moeten komen of dat wel of niet nodig is.
Tuurlijk moet je je kindjes ook leren om veilig de trap op en af te gaan, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ga even realistisch na wat voor scenario’s zich kunnen voordoen en of dat ernstige gevolgen kan hebben.
Oh en je moet zoiets niet zien als investering voor je huisbaas, maar als investering in veiligheid voor je kindjes.
Zelf hebben wij een trap met dichte treden, maar wel een open zijkant. Mocht iemand bij een van de bovenste treden misstappen, het evenwicht verliezen en daardoor via de zijkant naar beneden valt dan maakt die persoon een flinke smakkerd wat hoofdletsel of breuken kan opleveren. In ons geval wil ik dus dat de zijkant voor de heft dichtgemaakt wordt met latten.
Als we dat niet doen en er iets gebeurt zal ik toch het gevoel hebben van “Hadden we maar…”