36 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb een klein bekertje waar ik elke ochtend 2 schepjes in doe. Dan doe ik elke keer een beetje door de voeding tot het op is 😊
5 jaar geleden
Reactie op Juutjee
Wij geven kv, weet niet wat jullie geven? Ik heb straks gewoon op dezelfde ...
Jaa ik geef ook kunstvoeding.
Ik maak idd gewoon de fles klaar en dan de poeder er door. Na 5 dagen merkte ik echt al verschil bij m.
5 jaar geleden
Bij onze oudste dochter heb ik ook de eerste maanden probiotica gegeven, Metagenics Bactiol Druppels, deze geef je een keer per dag 6 druppels. Dit mag je rechtstreeks of in de voeding geven. Nu had ik mij laten adviseren om orthiflor start te geven gezien hier net iets meer “goede” bacteriën inzitten. Echter dronk ze steeds haar flesjes waar het schepje in zat niet leeg. Na 4 dagen ben ik dus toch weer overgestapt op de Metagenics Bactiol Druppels en geef deze rechtstreeks samen met de vitamine D druppels.
Ik ben zelf wel heel tevreden over de werking want ze heeft hierdoor echt veel minder last van darmkrampjes :)
5 jaar geleden
Reactie op mamavanleon
Jaa ik geef ook kunstvoeding.
Ik maak idd gewoon de fles klaar en dan de po ...
Mag ik vragen wat voor verschil je al merkt?
Kreeg ook t advies van zowel osteopaat als cb om probiotica te starten.. maaarrrrr dan dat ik het zelf gá slikken en t via de bv bij de baby komt. Slik nu zelf orthiflor.
Maar lees op internet en dit forum dat je baby t zelf ook kan nemen. En ik lees zelfs dat t geen zin heeft als de moeder t neemt.
Zoekende dus...
5 jaar geleden
Reactie op Mvnorth
Ik heb zelf tijdens zwangerschap Orthiflore gebruikt. ik geef bv en heb dru ...
Klein vraagje dan nog: eerst wel krampjes en nu door gebruik probiotica weg krampjes ?
Ben dus zoekende qua krampjes. Al van alles geprobeerd.
Combi bv en fv ( ivm consult artsen en gewicht. Speciale fv met opgeknipte eiwitten tegen krampjes. Gebruik infacol. Alle standaard adviezen van kipkep op buikje. Tot fietsen beentjes. Rechtop houden. Osteopaat bezoekjes enz enz enz. Ze moeten er doorheen dat is wel de ervaring hoor dat weet ik. Maar t is soms zo heftig.. Zo zielig. En heel vermoeiend voor hem en voor ons..
Vannacht weer een nacht van 1,5/2u slaap. Door na de voedingen steeds veel last te hebben ( eerst na de laatste. Toen een uurtje kunnen slapen. En toen weer na de nachtvoeding opnieuw last).
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Mag ik vragen wat voor verschil je al merkt?
Kreeg ook t advies van zowel ...
Hij had dagelijks kramp aanvallen, urenlang huilen en niks hielp.
Na een dag of 5 waren de kramp aanvallen veel minder intens, korter en zelfs 3 dagen geen kramp.
En zijn nu 1.5 week verder en gaat super goed. Elke baby is anders natuurlijk maar vind het wel de moeite waard om te proberen.
5 jaar geleden
Reactie op Mvnorth
Ik heb zelf tijdens zwangerschap Orthiflore gebruikt. ik geef bv en heb dru ...
Mag ik vragen waar je die druppels hebt besteld. Wil dat ook graag proberen.
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Klein vraagje dan nog: eerst wel krampjes en nu door gebruik probiotica weg ...
Nou veeeeeeeeeeeel minder.. nu flinke scheten aan het laten.. en af en toe een zuur gezicht.. maar niet huilen.. geen aanvallen.. dus echt fantastisch. Binnen 2 dagen dus kramp vrij. Bactiol heb ik gehaald. Echt top spul.
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Oh en ik wil dus absoluut geen infacol etc gebruiken. Ik vind het nogal heftig om die spullen meteen te gebruiken, gezien de bestanddelen. Dus vandaar dat ik eerst opzoek ben gegaan naar wat anders.. en dus met succes!
5 jaar geleden
Reactie op Mvnorth
Nou veeeeeeeeeeeel minder.. nu flinke scheten aan het laten.. en af en toe ...
Ik heb probiotica 2 weken geprobeerd maar bij mijn zoontje werkt het dus niet. Had alleen het idee dat het erger werd... zelfs inderdaad halve doses gedaan...
Ik ben weer over op de infacol en osteopaat 🥲
5 jaar geleden
Reactie op Mvnorth
Bactiol heet het.. werkt als een trein.. online bij een drogisterij. Maar ...
En is dat echt tegen darmkrampjes bedoeld? Had er zelf nog nooit van gehoord.
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Hi Plien, ik heb je verhalen over ziekenhuis etc meegelezen. Kan je zoontje niet de kunstvoeding neocate nodig hebben? Mijn zoon had ook geen klassieke koemelkallergie en heb zestien maanden huilbuien opgevangen tot we ein-de-lijk neocate mochten proberen.. toen was het zo goed als over. Ook kan je een baby fluistering overwegen mocht je het in een andere hoek willen zoeken. Heb echt met jullie te doen, het is zo zo heftig. Hoop gauw op verbetering voor iedereen in het gezin!