11 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben gisteren naar de osteopaat geweest met mijn 4 weken oude zoon. Ook ivm verborgen reflux. Kan nog niet vertellen of het heeft geholpen. Wel kwam ze wat dingen tegen.. over 2 weken nog een afspraak.. ben heel benieuwd.

5 jaar geleden

Reactie op 2346

Ik ben gisteren naar de osteopaat geweest met mijn 4 weken oude zoon. Ook i ...
Ik ben benieuwd, hoop het voor jullie! Wil je ons op de hoogte houden over de effecten op reflux? Dank!

5 jaar geleden

De osteopaat heeft bij mij twee keer goed geholpen.. ik zou het sowieso proberen want misschien zit er wel iets klem waar door ze zich overstrekt.

5 jaar geleden

Reactie op Ma2021

Ik ben benieuwd, hoop het voor jullie! Wil je ons op de hoogte houden over ...
Doe ik!

5 jaar geleden

Ruikt het bij jullie ook de hele dag naar kaas? 馃槀 hoe vaak ik ook verschoon...

5 jaar geleden

Hier een mini van ruim 5 wkn met osteopaat bezoek in week 2&3. Maar geen verschil of resultaat. Qua krampjes ni茅t en qua verborgen reflux ook niet. Verder de hele mikmak al geprobeerd van alle leefregels tips en ondersteunde middelen zoals probiotica / johannesbrood / infacol/ osteopaat dus. Gister weer extra consult cb. Arts hoorde z鈥檔 buikje ook golven en zag het aan z鈥檔 gezicht. Alles komt steeds terug heen en weer en op en neer. En dat zelfs nog tot 2u na de voedingen. Moeten nog even doormodderen en anders wordt er andere voeding voorgeschreven via arts apotheek nutramigen. En evt medicatie.

5 jaar geleden

Reactie op plien306

Hier een mini van ruim 5 wkn met osteopaat bezoek in week 2&3. Maar gee ...
Wat heftig.. hoop zo dat het met andere voeding opgelost gaat worden.. je weet gewoon niet meer wat je moet doen als de kleine zoveel pijn heeft en huilt.. veel succes in ieder geval 馃槝

5 jaar geleden

Ik sprak net een osteopaat over de reflux van m鈥檔 zoontje en wat een osteopathie daar bij kan helpen. Ben vrij sceptisch over alternatieve geneeskunde maar hoor veel over osteopathie bij babies. Hij gaf me een aannemelijk verhaal wat ik even wil delen (al kan ik het niet zo goed verwoorden als de osteopaat): De slokdarm sluit niet goed af en is dus eigenlijk nog niet volledig ontwikkeld. Dit komt doordat de longen nog niet volledig gerijpt zijn, wat vaak samenhangt met een lastige bevalling. Dit is vaak te zien doordat de babies hun nek overstrekken om zo die longen te vullen (oid, dat heb ik niet goed onthouden). Oplossing is dus om te kijken of je die rijping van de longen een handje kan helpen. Als kinderen gaan kruipen gaan ze hun schouders mobiliseren en dat heeft een positief effect op de longen, daarom zie je dat reflux vaak bij een maand of 9 verdwijnt. Maar je kunt dus kijken of je de rijping nu ook een zetje kunt geven. Ik vond het wel een aannemelijk verhaal. Aangezien ik vooraf niet zo goed begreep waarom zoveel babies reflux hebben, maar nu wel wat beter begrijp, deel ik dit verhaal. Succes allemaal met de kleintjes, dat spugen en de pijn zien is zo triest. Ik sta op de wachtlijst bij de osteopaat, hopelijk snel aan de beurt en hoop dat de behandeling gaat helpen. 馃崁

5 jaar geleden

Hoi, ik was benieuwd of jullie nog bij de osteopaat zijn geweest. En wat het resultaat is? Ik twijfel om te gaan ivm krampjes/ verborgen reflux?

5 jaar geleden

Hier sinds ze 5 weekjes oud is naar de osteopaat aan het gaan. Het helpt voor ons duidelijk wel, in die zin dat ze minder vaak, met periodes bijna niet meer, zure melk terug geeft en haar adem niet meer zuur ruikt. Ze weent ook niet meer als er wat terug komt. Het lijkt zo dus veel meer onder controle. Het is echter niet volledig voorbij, zo wordt ze soms nog steeds een uur of langer na de voeding wakker omdat er wat terugkomt bijvoorbeeld. Maar is dus zeker doenbaar zo, ze is vrolijk en slaapt ok茅 enz. De osteopaat zegt dat bij de meeste baby'tjes die zij behandelen de reflux na een 6-tal sessies verholpen is. Bij haar was het vrij fel bij aanvang van de behandeling, in het begin kreeg ze ook Polysilane gel (legt een beschermende filmlaag over de slokdarm). Nu geef ik haar niets meer, ze lijkt het niet meer nodig te hebben. Ben dus wel tevreden van de osteopaat. 馃憤

5 jaar geleden

Reactie op Ma2021

Ik sprak net een osteopaat over de reflux van m鈥檔 zoontje en wat een osteop ...
Ja ik ben naar de osteopaat geweest, 4 weken terug. Hij heeft hem behandeld aan z鈥檔 darmen (drukpunt) wat effect zou moeten hebben op z鈥檔 longen en slokdarm. Na 2 wk spuugde hij minder de verteerde melk (dat hele zure). Of het kwam door de osteopaat of door groei en ontwikkeling durf ik niet te zeggen. Inmiddels zijn we met een koemelk vrij dieet begonnen en heeft hij stukken minder last van reflux. Ik ga binnenkort weer naar de osteopaat, want er is nog wel reflux (slikken, spugen, overstrekken) dus hopelijk kan hij nog helpen.