25 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou toch nogmaals zelf het gesprek erover beginnen. Desnoods het geluid opnemen vanuit jullie kant. Verandert er dan alsnog niks, zou ik persoonlink contact opnemen met de politie. Jullie buurman heeft wel rekening te houdeb met zijn buren. Dat houd ook in dat na een bepaalde tijd het geluid tot een minimum beperkt moet zijn, zodat er geen overlast is.

4 jaar geleden

Wanneer komen jullie bij de rijdende rechter? 😜 Nee geintje, heel vervelend natuurlijk. Nog maar een keer vriendelijk aankaarten dat je er echt last van hebt en het hem misschien eens laten horen bij jullie thuis?

4 jaar geleden

Reactie op LauraMunck

Wanneer komen jullie bij de rijdende rechter? 😜 Nee geintje, heel vervele ...
Haha hopelijk niet. Vind ik altijd zo erg 🙅🏼‍♀️ Ja moeten deze week maar weer eens langs gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Ryanne87

Ik zou toch nogmaals zelf het gesprek erover beginnen. Desnoods het geluid ...
Helemaal mee eens. Vooral nu er een baby op komst is, is een egoïstische buurman het laatste wat je wil als je baby eindelijk slaapt...

VRIEND

4 jaar geleden

Vraag anders of hij eens bij jullie in huis komt luisteren. Vaak maakt zelf ervaren hoeveel er te horen is meer indruk dan als jij het vertelt. Hopelijk komt hij dan zelf tot de conclusie dat het zo niet kan. En anders aangeven dat jij het toch wel erg vervelend vindt en vragen welke oplossingen hij ziet? Zoals boxen tegen de andere muur zetten, muziek zachter zetten, isoleren, alleen muziek tijdens bepaalde afgesproken uren zodat je daar rekening mee kunt houden etc.

4 jaar geleden

Ik zou ze als eerst ook zeker uitnodigen om even te komen luisteren bij jullie. Wellicht een oplossing om dan tijden af te spreken of wellicht dagen waarop de buren hun gang kunnen gaan.

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie tips en advies. Ik heb ze uitgenodigd voor een bakje koffie. En ook even gevraagd of de muziek uit kan voor vandaag. Ben benieuwd hoe ze het gaan oppakken

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn buren, gelukkig proberen we rekening met elkaar te houden, maar onze woningen zijn gewoon onwijs gehorig. Ze hebben een tijdje een papagaai gehad en dat kreng blehrde de hele dag door, ook als zij niet thuis waren. Ze deden mijn klachten(bleek achteraf) af als gezeur.... tótdat de buuf bij mij thuis koppie kwam doen en zij '😳 wat is dát?' En ik zei 'uuhhm nou dát is nou jullie vogel'. Dus ik denk inderdaad dat de beste tip hier is 'vraag ze een kopje koffie te komen doen terwijl er iemand daar muziek maakt, laat het ze horen, dat werkt echt het best, want iemand kan wel zoveel zeggen maar het is menseigen om alleen zichzelf te geloven.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn buren, gelukkig proberen we rekening met elkaar t ...
A dat is erg vervelend inderdaad. Fijn om ervaringsverhalen te horen. Onze woningen zijn volledig geïsoleerd, dus verder horen we niets. Het is alleen die dreunende bass en als iemand muziek maakt als hobby, prima, maar aub niet midden in de nacht of de heeele dag. Een paar uurtjes is meer dan genoeg haha Ben benieuwd hoe het hier gaat aflopen

4 jaar geleden

Reactie op Mama-Lisa

A dat is erg vervelend inderdaad. Fijn om ervaringsverhalen te horen. Onze ...
Ja inderdaad. En anders afspraken maken over tijd, duur en dagdeel ofzo. Ik weet niet hoe schappelijk jullie buren zijn maar vaak kun je een eind komen als je het normaal overlegd. Sterkte iig want ik weet hoe vervelend het is.

4 jaar geleden

Reactie op Mama-Lisa

A dat is erg vervelend inderdaad. Fijn om ervaringsverhalen te horen. Onze ...
Naast de tips die al gegeven zijn, nog een bouwkundige tip: Ook al zijn er bijv. voorzetwanden met isolatie geplaatst dan kan contactgeluid nog steeds een probleem zijn. Bijv via de constructie van het dak, vloer of schachten/schoorstenen/installaties die door lopen, verbonden zijn of elkaar slecht aanraken. Het vervelende is dat het meest zwakke punt bepalend is voor het geluid dat jullie nog horen. Misschien kunnen ze de instrumenten/boxen plaatsen op een geluiddempende vloer die zwevend is aangebracht? Dan kunnen de trillingen van de apparaten in ieder geval niet rechtstreeks doorgezet worden naar jullie woning.

4 jaar geleden

Reactie op Suzan86

Naast de tips die al gegeven zijn, nog een bouwkundige tip: Ook al zijn er ...
Thanks! Zal het meenemen in het gesprek met de buren. Er moet sowieso een vorm van isolatie om de muziek installatie komen lijkt mij. Dus ga dat voorstellen of ze dat willen onderzoeken

4 jaar geleden

Herkenbaar, maar dan net even op een andere manier. Wij hebben aan de ene kant mensen wonen die 24/7 ruzie maken en schreeuwen (wonen met 7 man). En aan de andere kant een gezin wonen waarbij geen regelmaat is. Kids die in de avond laat nog bleren etc. Wel minder vaak dan de andere kant. We hebben voor het 1e probleemhuis al allerlei stappen doorlopen, maar helaas er veranderd niks. Zelf woningbouw, politie en buurtbemiddeling. Met het andere huis valt wel te praten, dat nemen we voor lief. Het enige advies wat ik kan geven is hou geduld en blijf in gesprek gaan. Hier werkt het helaas niet, hoop bij jou uiteindelijk wel.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs4thBaby

Herkenbaar, maar dan net even op een andere manier. Wij hebben aan de ene k ...
O bah dat is echt vervelend. Je huis moet een fijne, ontspannen plek zijn waar je tot rust komt. Zo jammer dat je dan ook vaak afhankelijk bent van je buren ;(

4 jaar geleden

Als hij/zij zo door blijft gaan midde in de nacht gewoon de politie bellen want na 22.00 is die gene verplicht om de buren niet te storen en vooral na 00.00 is het verboden je hebt recht om politie te bellen

4 jaar geleden

Reactie op amiraa40

Als hij/zij zo door blijft gaan midde in de nacht gewoon de politie bellen ...
Dan krijg je zeker weten een goede band met je buren🙄

4 jaar geleden

Pff vreselijk. Zou gek worden. Niks aan te doen vrees ik. Alleen in de nacht mssn. Maar avond en overdag niet. En dat lijkt me ook bloed irritant.

4 jaar geleden

Reactie op amiraa40

Als hij/zij zo door blijft gaan midde in de nacht gewoon de politie bellen ...
Tjah, dat recht heb je inderdaad. Maar is dat de basis van je burenrelatie voor de komende jaren? Ik zou zeker weten dat bakje koffie doen en ze laten ervaren hoeveel overlast dit geeft, als het nette mensen zijn zullen ze vast met jullie meedenken!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik zou eens op de koffie gaan met een gebakje en nog eens uitleggen dat het echt niet fijn is voor je en dat je op den duur gezondheidsklacten gaat ontwikkelen door te kort aan slaap. Probeer uren af te spreken. En als hij er zich niet aan kan houden een berichtje sturen wanneer het te luid is. Indien dit blijft gaan , tja niets anders te doen dan de politie erbij te halen

4 jaar geleden

Je kan vragen of hij eens harde muziek aan zet en bij jou komt luisteren. Dan kan hij zelf ervaren wat jij hoort snachts, helpt wellicht voor t begrip!