23 Reacties

5 jaar geleden

Ik had te weinig productie en toen moest ik ook precies doen wat jij doet nu en 1x per 24 uur helemaal legen. Dus denk dat het voor jou juist voor nog meer productie zorgt.

5 jaar geleden

Hier heb ik de laatste dagen ook last van. Ik voed op verzoek maar meneertje zijn verzoeken zijn zo wisselend dat ik regelmatig op ontploffen sta en hij vrolijk slaapt, terwijl hij eerder dan juist ging drinken.

5 jaar geleden

Te veel melk is echt geen luxe hoor! Net als te weinig melk behoorlijk balen.. Blokvoeden is inderdaad een verstandig besluit! En als ik jou was zou ik een lactatiekundige raadplegen die mee kan kijken hoe het gaat en wat je evt nog zou kunnen doen. Bij mijn overproductie werd geadviseerd om na het voeden goed te koelen met natte pampers uit de vriezer. Die vouw ze dan mooi om je borst heen. Min 30 minuten koelen. De bloedsomloop in je borst schijnt de aanmaak van melk te stimuleren, dus als je koelt verminder je die enigszins. Lactatiekundige adviseerde ook om te kijken of ik het leegkolven iedere dag iets kon oprekken, dus steeds iets meer tijd tussen de momenten van kolven. Ipv 24 uur, 25 uur later en dat steeds verlengen. En ik heb saliecapsules geslikt (ook op haar advies). Niet zo maar mee gaan uitproberen, want daar kan je melkproductie door stoppen. 😅

5 jaar geleden

Wow 700ml! 😱 ik denk niet meer kolven idd? Maar ik zou ook een lactatiedeskundige raadplegen

5 jaar geleden

ik had dit ook.. kind werd bijna weg gespoten, blokvoeden op aanraden lactatiekundige. Werd toen minder, vanmorgen weer veel productie.. nou dan is het weer gulzig drinken, kotsen, boeren, buikpijn.. mehhh

5 jaar geleden

Ja ik heb dit ook! Doe nu ook precies wat jij nu zegt. Onze dochter heeft veel last van krampen en is helemaal overstuur aan de borst. Gewoon pure frustratie dat het haar te snel gaat. En ik zit inderdaad ook met veel doeken om haar mond en mijn shirt droog te houden. Mijn kraamhulp heeft mij een soort silicone flesje gegeven en die laat ik even 2 a 3 minuten vacuüm zuigen en dan is de grootste druk er af. Hierdoor gaat het voeden beter.

5 jaar geleden

Reactie op lotte31dec

Te veel melk is echt geen luxe hoor! Net als te weinig melk behoorlijk bale ...
Lactatie kundige kijkt ook al mee inderdaad die heeft dit aangeraden. Mocht het zo doorgaan moest ik ook iets homeopatisch gaan slikken. Ik zal dat oprekken van het leegkolven ook nog eens proberen!

5 jaar geleden

Reactie op Mamam2021

Ja ik heb dit ook! Doe nu ook precies wat jij nu zegt. Onze dochter heeft v ...
Precies dit gewoon inderdaad. Onze dochter raakt ook overstuur omdat het te snel gaat en daarna vaak overgeven omdat ze het gewoon niet bij kan houden. Zo zielig!

5 jaar geleden

Hier ook overproductie, dacht ook een luxe probleem. Maar ik en mijn zoontje hebben er flink last van. Ik stuwing en zoontje kan borst niet goed leegdrinken. Ben ook aan het blokvoeden, de 1e borst gaat nu beter. De andere staat op ontploffen. Probeer echt niet te kolven, hoop dat de stuwing minder wordt. Zoon is nu 1 week oud.

5 jaar geleden

krijg je er in een keer 700 ml uit? 😵 ik had in de eerste twee a drie weken ook overproductie maar vervolgens is dat vanzelf verminderd. nu heb ik onvoldoende en grijp ik 1 keer per dag naar de vriezer. de lactatiekundige adviseerde me toen (in week 2/3) dat ik minder lang moest kolven. ik legde de baby niet aan, kolfde 6/7 keer per dag.

5 jaar geleden

Hier ook overproductie, mijn meisje verslikt zich regelmatig wat weer leidt tot krampjes. Liggend voeden is hier de oplossing! Sinds kort ook begonnen met blokvoeden. Hoop dat het helpt!

5 jaar geleden

Dit is mijn ervaring. Ik had mijn baby overvoed ermee 😰https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10218414226243861&id=1139617324

5 jaar geleden

Had ik ook de eerste 2 weken. Daarna niet meer. Ik kolfde de druk er een beetje af voor het voeden. En indd blokvoeden hielp bij mij ook erg. En koelen na de voeding.

5 jaar geleden

Ik heb ook ervaring met overproductie. Ik vond het echt geen luxe.. Wat heb ik verschrikkelijk pijnlijke borsten gehad. Kon nauwelijks liggen en douchen zonder bh ho maar. Door deze overproductie kreeg mijn baby enkel de 'voormelk', dit is de dorstlesser en zit volgens lactatiekundige weinig voedingsstoffen in. Door hoeveelheid melk in mijn botsten kwam de baby niet bij de achtermelk, de vette voeding waar baby van gaat groeien. Hierdoor viel mijn kindje heel erg af. Ik heb toen zeker iedere 3uur gekolfd om maar beetje verlichting te voelen in de borsten. Maar de borsten bleven voor mijn gevoel altijd op knappen staan. Zowel voor mij lichamelijk als voor de baby was het gewoon niet te doen. Ik ben daarom gestopt met borstvoeding. Vind het heel jammer maar dit was gewoon niet de juiste match. Veel saliethee gedronken en homeopatisch middel phytolacca decendra d6 geslikt. Ik ben er na 3 weken nu eindelijk van af. Maar ik begrijp dat jullie kinderen wel goed groeien op deze productie? Echt respect dat je hiermee doorgaat. Ik weet dat het echt niet makkelijk is..

5 jaar geleden

Reactie op Annemargot

Ik heb ook ervaring met overproductie. Ik vond het echt geen luxe.. Wat heb ...
Tot nu toe groeit ze nog goed. Ik heb inderdaad ook al phytolacca decendra d6 thuis liggen maar moet de laatste stuwing nog afwachten van de lactatie kundige. Ons meisje is nu ruim een week oud.

5 jaar geleden

Hier een zelfde probleem, voeden was een ramp (melk ballet en hij overstuur). Sinds een aantal dagen en na overleg gaat het echter een stuk beter! Wat werkte / ik verzameld heb aan tips: - niet kolven! Idealiter stemmen je borsten zich af adhv zijn drinken en kolven stimuleer nog meer zei lactatiekundige... - iets achterover liggend voeden met baby wat verticaal op je buik (voetjes bij je benen) - eerste minuten voeden met tepelhoedje (dit reguleert stroom wat voor de kleine en schijnt ook nog een productie te verlagen) - indien zonder TH: rustig blijven als stroom teveel wordt en hij loslaat, tepel even dichtdrukken met hydrofiel. Mijn zoontje lijkt zich dan binnen no-time te ‘herpakken’ en we kunnen door ! (voorheen was dit paniek en krijsen) - één borst aanbieden per keer en indien niet leeggedronken de volgende voeding weer Wie weet werkt dit ook voor jou / heb je hier iets aan....

5 jaar geleden

Reactie op maud_ams

Hier een zelfde probleem, voeden was een ramp (melk ballet en hij overstuur ...
Dankjewel, tot nu toe heeft nog niks geholpen😅 zo raar dat die lactatiekundige ook allemaal iets anders zeggen. Ik moet juist eens in de 24 uur helemaal leegkolven om ze te 'resetten', hopelijk wordt het snel beter!

5 jaar geleden

Is het mogelijk om de melk op te vangen ipv te kolven? Ik doe dit aangezien mijn toeschietreflex heel goed is. Zo is het minder nat als de dochter wilt drinken en zorg ik er toch niet voor dat er nog meer melk geproduceert word en niets verloren gaat. https://www.dreambaby.be/e/nl/db/lansinoh-moedermelkcollector-silicone-220107

5 jaar geleden

Reactie op buzzyke

Is het mogelijk om de melk op te vangen ipv te kolven? Ik doe dit aangezien ...
Deze kan je ook gebruiken om te kolven. Ik heb de haakaa (was de eerste met deze siliconen kolf) Het is echt een ideaal ding. Ik zet deze inderdaad vast terwijl ze aan de andere kant drinkt. Hier door verspil je inderdaad geen voeding. Zeker met de stuwing veel aangehangen en nu ook af en toe als ik voed (geef in principe maar 1 borst). Je kan hier meer ook even de druk weghalen aan het begin. Het grote voordeel is, het is stil totaal pijnloos en zo schoon