Pds en zwanger

Jessy88
één maand geleden
Volgen
Goedemorgen lieve dames zijn er hier meer met een prikkelbare darm? Ik merk nu sinds een aantal dagen dat mijn darmen de nieuwe situatie niet fijn vinden. Veel buikpijn, loze aandrang enz enz. Soms vind ik de pijn moeilijk te onderscheiden. Zijn het mijn darmen of is het wat anders? Gisteravond ook hele licht bruine afscheiding, bijna niet noemenswaardig maar toch was het lichtbruin zowel in mijn ondergoed als bij het afvegen, wat vandaag weer weg is! Zondag gevreeën dus ik denk dat het daar van gekomen is. Merk nu ook dat zelfs water drinken soms al zwaar op de maag valt, steeds minder trek in eten. Maar goed we ondergaan het zonder zeuren want boven al de zorgen en vervelende darmen ben ik vooral in de wolken.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
10 reacties
Bien88
één maand geleden
Hier hetzelfde! Afgelopen weekend een nacht wakker gelegen van de krampen. Mijn darmen zijn niet blij. Zal vast wel weer goedkomen maar het maakt me soms wel extra onzeker omdat je soms gewoon niet meer weet wat je nu precies voelt.
  • Rapporteren
Celiie
één maand geleden
🙋‍♀️hier nog 1! Ik ben ook al een paar nachten wakker geworden van de krampen en de buikpijn... en soms met slechte dagen hele avonden op de wc.. het is voor een goed doel zullen we maar zeggen
  • Rapporteren
Jessy88
één maand geleden
Heel vervelend. Heb net ook een hele onrustige drie maanden achter de rug met mijn darmen en bekken bodem. 3 maanden lang een prop gevoel gehad, werd er gek van. Is nu gelukkig een stuk beter en loop ook intensief bij de bekkenfysio wat ik nu eigenlijk heel fijn vind. Hopelijk blijft het een beetje op een lijn en geen terugval meer naar de afgelopen drie maanden. Ik ga het meemaken.
  • Rapporteren
PB1
één maand geleden
Ja hier ook. Ik heb colitis ulcerosa en daarbij prikkelbare darm en mijn darmen zijn ook erg onrustig. Sommige dagen veel aandrang en af en toe diarree. Hoort er blijkbaar bij. Je lichaam is erg aan het veranderen door de hormonen en groeiende baarmoeder.
  • Rapporteren
Suusjuhhh
één maand geleden
Ik heb ook nu al een super opgezette buik door pds. Vorige zwangerschap op het eind dacht ik wel eens oefenweeen te hebben bleken het steeds mijn darmen te zijn. De eerste en de laatste paar weken waren het ergst.
  • Rapporteren
Daani9
24 dagen geleden
Hier helaas ook! Ik ben nu 5 weken zwanger en vanaf vorige week af en toe al enorme krampen dat ik niet weet waar ik het moet zoeken.. het straalt ook echt uit naar mijn baarmoeder dus kan idd ook moeilijk onderscheiden wat precies de pijn veroorzaakt. Ik ben iig “blij” om te lezen dat ik niet de enige ben😜
  • Rapporteren
Celiie
24 dagen geleden
Reactie op Daani9
Hier helaas ook! Ik ben nu 5 weken zwanger en vanaf vorige week af en toe al enorme krampen dat ik niet weet waar ik het moet zoeken.. het straalt ook echt uit naar mijn baarmoeder dus kan idd ook moeilijk onderscheiden wat precies de pijn veroorzaakt. Ik ben iig “blij” om te lezen dat ik niet de enige ben😜
Ik merk wel dat het sinds 7 a 8 weken beter gaat
  • Rapporteren
Suzan86
24 dagen geleden
Ik merk het nu ook al, zit nog niet eens op mijn NOD... Ik heb het in het verleden heel goed onder controle gekregen door FODMAP, dus ben dit helemaal niet meer gewend. Als het zo blijft ga ik hier weer wat beter op letten of zelfs weer naar de diëtiste om te bespreken wat mogelijk is.
  • Rapporteren
Saskia__
23 dagen geleden
Ik heb ook prikkelbare darm klachten, en normaal kan ik daar best goed ‘niet teveel op letten’ en dan heb ik er niet heel veel last van. Maar bij stress spelen ze altijd op. En nu denk ik steeds oh ik voel een steek/zeur/kramp zijn dit mn darmen of wat anders.. En normaal heb ik juist meer dunne ontlasting en nu ineens obstipatie, terugdenkend eigenlijk al een week voor mn NOD, maar toen koppelde ik dat nog niet aan zwanger zijn. Dus probeer veel vezels, water, en iedere dag bewegen of een wandelingetje om het een beetje oke te houden.
  • Rapporteren
Jessy88
23 dagen geleden
Ja best vervelend he. Ik heb veel klachten altijd, kan eigenlijk ook niet uit eten mits ik een pilletje neem van te voren anders vreselijke buikpijnen. Ik kan nu dus ook moeilijk onderscheid maken in mijn darmen of mijn groeiende baby😉 zit af en toe zo verstopt dat ik bang ben alles eruit te drukken🥵probeer zoveel mogelijk vezels te eten en neem gedurende de dag lijnzaad door alles waar het maar doorheen kan.
  • Rapporteren