10 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochtertje had hier ook last van, tot nu. Nu slaan we het middagdutje over, valt ze savonds snel in slaap en wordt ze sochtends uit zichzelf wakker. Het is wel enorm wennen zonder het middagdutje...
2 jaar geleden
Reactie op EsméeRoelofs
Mijn dochtertje had hier ook last van, tot nu. Nu slaan we het middagdutje ...
Phoe is geniet nog zo van het momentje rust (in mijn zwangerschapsverlof van de 2e) klein stukje eigen belang 🙈
Als ze ooit niet slaapt in de middag wordt ze in de nacht 9 van de 10 x huilend wakker en niet te troosten (om nog maar te zwijgen als ze moe is eind middag)
2 jaar geleden
Haha herkenbaar. Mijn dochters zijn ook geen zonnestraaltjes als ik ze wakker maak. Hier mogen ze na 14.30 ook niet meer slapen anders is het in de avond feest.
Vanmiddag werd ene dochter uit haar zelf wakker en dan is ze onwijs gezellig.
Ik zet ze altijd op de bank, televisie aan en eventjes bijkomen. 😀
Uiteindelijk gaan ze vanzelf hun gangetje na 15minuutjes ongeveer en even kroelen.
Ik herken je frustratie! 🤣
2 jaar geleden
Hier ook heel herkenbaar. Ze doet dit nu ongeveer een weekje. Als ze zelf wakker wordt gaat het sowieso beter... maar laat ze ook nog maar maximum 2 uur slapen. Tv zou bij mij eventueel wel kunnen werken.... afwachten. Wrs ook weer een fase
2 jaar geleden
Jup dit heeft mijn zoontje meestal ook..
Ik moet hem 14.00 wakker maken en 14.15 weg brengen i.v.m. werk. Hij heeft echt middag humeur, als dat bestaat😆
2 jaar geleden
Reactie op cnthiaaa
Ik ben dus niet de enige haha, gelukkig!
Heb de tv ook overwogen maar ik ho ...
Haha zeker niet.
Denk dat veel dingen herkenbaar zijn voor alle mama’s hier en doen we allemaal ons best maar soms mag je het voor jezelf ook heus wel even makkelijk maken.. een tv momentje kan heus geen kwaad (vind ik persoonlijk, mijn kids gaan er nou eenmaal goed op🤣) zodra ze lekker spelen gaat ie uit. Ik zet vaak eind vd dag liedjes op en gaan we lekker dansen en zingen!
Wat je zegt.. komt vanzelf wel hoor
Tis ook zulk rot weer! Ik merk dat mijn kids het binnen zitten ook erg zat zijn.. helpt ook niet mee!😃
2 jaar geleden
Onze peuter heeft dit ook, heeel irritant. Maar als ik haar niet wakker maak slaapt ze zo tot het avondeten door als ze eenmaal slaapt. Overigens slaapt ze inmiddels sinds 1,5 week ofzo ook eigenlijk niet meer ‘s middags, en bij de opvang al veel langer niet. Maar dat gaat ook prima.
2 jaar geleden
Gebeurt hier ook wel eens. Wat dan helpt is wakker worden met een playlist van zijn (rustige) lievelingsmuziek, nog even in bed laten spelen (hij heeft nog een ledikant en vindt het leuk als we daar een 'huisje' van maken door er een dekentje over te leggen) terwijl we in de buurt blijven, of direct iets eten.
Die van ons slaapt 's middags wel vaak langer dan een uur en valt dan 's avonds vrij laat in slaap (ergens tussen 20 en 21.30, meestal). Maar ik weet niet of het voor jou een optie is om haar 'natuurlijke' ritme wat meer te volgen (dus niet of pas na 2u wakker maken en 's avonds later in bed).
Succes met deze fase!