Ik heb onbewust een pizza tonijn gegeten .... ik weet dat dat niet mag kan het nu kwaad ? Bedoel het is maar een pizza en geen kilo’s tonijn ... 😕😓 zo raar hoe je soms iets onbewust eet 😓
Ik heb zojuist 3 stukjes pizza tonijn gegeten en besefte pas later dat t ni ...
Ja naja dat dus, als k op Google kijk staat er ergens 1 pizza kan geen kwaad.. mijn gynaecoloog zei ow mag je geen tonijn ? K zei nee zegt ze het is geen hele tonijn of verse tonijn k zei mee pizza tonijn zei ze ow dat is voor een keer niet erg ..
Ik zou me daar niet te druk over maken. Het zou een risico kunnen zijn en daarom adviseren ze het niet te eten. Maar dat is echt niet van een paar stukjes.. 😉
Voor een keer niet erg, maar zou het niet vaker doen!
Het wordt afgeraden omdat tonijn een roofvis is!
Zelfs gebakken of gekookt of verse wordt afgeraden!
Maar denk dat 1 pizza tonijn eenmalig echt niet kwaad kan!
Voor tonijn maakt het niets uit dat het verhit is. Verhitten gaat meer om rauwe dingen zoals gerookte zalm of kaas van rauwe melk. Tonijn wordt afgeraden omdat het een roofvis is en daardoor kwik enzo opstapelt in de vis. Maar per ongeluk een stukje pizza tonijn (waar vaak al weinig tonijn op zit) kan heus niet gelijk kwaad hoor. En je hebt het nu toch al op, hopelijk was het lekker want de rest vd zwangerschap doe je dat denk ik niet meer 😜. Dus geen zorgen.
9 jaar geleden was ik zwanger van de oudste toen mochten er bepaalde dingen gewoon gegeten worden die nu niet meer mogen 🤷♀️ mijn dochter is gewoon gezond en wel. Natuurlijk volg ik de adviesen op maar geloof niet dat een keer tonijn kwaad kan hoor 😉
Ik heb overleg gehad met mijn verloskundige voordat ik op vakantie naar Italië ging. Idd niet te vaak eten. En tonijn uit een blikje (dus niet vers) en verwarmd is niet "zo erg"