13 Reacties
4 jaar geleden
Baby in een droomritme opzich wel interessant qua informatie, maar de schema’s etc werken hier echt totaal niet.
Slaaptipsvoorbaby’s goede ervaringen mee!!
Bureau van slaap is geld klopperij. Een traject met hun aan gegaan, maar ik hoor helemaal niks van ze. Dus dat is wat mij betreft echt een dikke flop.
4 jaar geleden
Baby in een droomritme moet je eigenlijk zo vroeg mogelijk mee beginnen, dan heb je er het meeste baat bij. Maar het vervelende aan dit boek is dat je hierbij zo'n strak schema van slapen krijgt, dat je bijna nergens naartoe kan. Wij zijn overdag nu heel flexibel in zijn slaap patroon. Alleen de eettijden staan wel vast en savonds gaat hij altijd rond half 7-7 uur naar bed. We hebben dan wel een bedtijdritueel , zoals: badje om de dag, flesje, tandjes poetsen, verhaal voorlezen, slaapzak aan en dan slapen. Soms heeft hij snachts nog een fles nodig, maar over het algemeen slaapt hij snachts goed door
4 jaar geleden
Waarvoor wil je het gebruiken/waar loop je tegen aan?
Baby in een droomritme gekregen toen ze ongeveer 6-8 weken oud was. Toen begon ook net de tijd dat ze niet meer in de box/op ons wou slapen. Toen veel aan gehad en redelijk snel (in vergelijking tot wat ik hier voorbij zie komen) tot het punt gekomen dat ze zelfstandig kon inslapen. Rond de 4-5 maanden (slaapregressie) werd ze vaak ‘s nachts wakker. Toen online programma van snuggles and dreams gevolgd (geen persoonlijk traject). Vond dit erg fijn met de filmpjes (ben niet zo van het lezen). Heb dit samen met mijn man geluisterd terug van vakantie op 1 dag. Af en toe stil gezet om te overleggen, dat werkte erg goed. Veel goede informatie uit gehaald. Aangezien ze al best wel goed zelfstandig sliep was de impact van het programma niet extreem groot.
Onze dochter wil nog steeds 1-2 nachtvoedingen. Maar afgezien daarvan slaapt ze ‘s nachts. Hoef haar nooit te troosten en kan haar neer leggen en ze gaat slapen. Overdag slaapt ze nu 1x 1 uur en 1x 2 uur.
Die nachtvoedingen moet ik eerlijk zeggen dat we daar ons best nu niet voor doen om die weg te krijgen. Kost ons veel energie en we merken dat het heel langzaam steeds iets minder wordt, dus komt vanzelf.
4 jaar geleden
Ik heb geen specifieke slaapcoach of boek gevolgd. Maar heb heel veel over slapen van babies gelezen en daarin een methode bedacht dat beste bij ons paste.
Heel blij dat ik vrij vroeg ben begonnen met het leren zelfstandig slapen. Hierdoor slapen ze overal goed en zijn dutjes nooit een strijd. Ook zijn we al denk ik 3 maanden zo goed als van nachtvoeding af.
Heeft veel rust en energie gegeven waardoor ik echt een leukere mama ben. Kan iedereen aanraden (om op tijd) kindje zelfstandig te leren slapen.
Het hoeft niet met veel gehuil, maar je moet we echt tijd in steken. Wij zijn toen echt 2-4 weken intensief bezig geweest om te zijn waar we nu zijn.
4 jaar geleden
Wij hebben het schema van slaaptipsvoorbabys aangehouden en die werkt voor ons echt perfect.
4 jaar geleden
Wij hebben het schema van slaaptipsvoorbabys aangehouden en die werkt voor ...
Daar moet ik wel bij zeggen dat we écht consequent waren. Ze sliep bij ons echt op vaste tijden en nu worden we langzaamaan steeds ietsje soepeler (ze is acht maanden)
4 jaar geleden
Wij hebben het schema van slaaptipsvoorbabys aangehouden en die werkt voor ...
Mag ik vragen wel schema
4 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Mag ik vragen wel schema
Het is een slaapgids en die heet “Slaapgids: voorbeeldroutines 0-4 jaar”
Die routines volgen we.
4 jaar geleden
Sinds kort gebruik ik boek Estivil methode. Aanrader! Snel leesbaar (dun boek en goedkoop). Hiervoor had ik online cursus gevolgd liefdevol zelfstandig laten slapen en er waren wel tips tussen, maar zonder veel richtlijnen.. werkte niet voor mij.. ik ben echt grote fan geworden van Dr. Estivil!!
2 jaar geleden
Reactie op Sarah93
Baby in een droomritme opzich wel interessant qua informatie, maar de schem ...
Ha Sarah, Marijke van Bureau van slaap hier! Jeetje, wat vervelend om te horen! Wij hebben tijdens een traject namelijk bijna dagelijks contact met ouders. Wat ik wel apart vind is dat we jou helemaal niet in ons systeem kunnen vinden van de afgelopen 4 jaren. En als je bij ons een traject zou hebben gevolgd, dan kan het echt niet zo zijn dat je niks van ons hoort. Een traject start met een uitgebreide analyse en een videobelgesprek en dan een aantal weken begeleiding. Zou toch een beetje gek zijn als je bijna €500,- voor een traject met begeleiding betaalt en we nooit contact zouden hebben? Misschien ben je in de war met een andere slaapcoach. Mocht je onder een andere naam hebben geboekt en je wil alsnog je verhaal met ons delen? Neem dan gerust contact op, dan zoeken we samen naar een oplossing. Groetjes Marijke
2 jaar geleden
Reactie op Bureau van slaap
Ha Sarah, Marijke van Bureau van slaap hier! Jeetje, wat vervelend om te ho ...
Dat je me niet terug kan vinden kan zeker kloppen want mijn echte naam staat niet hier.
Je kan nu voor doen komen dat dit allemaal niet kan gebeuren, maar ik deel echt niet zomaar hier mijn slechte ervaring met jullie.
Verdere berichten / gesprekken ga ik hier ook zeker niet aan wijden. 😅