21 Reacties

5 jaar geleden

Wij zetten het raam op kiepstand

5 jaar geleden

Heb je geen rooster die je open kan zetten?

5 jaar geleden

Reactie op Hatianmom

Heb je geen rooster die je open kan zetten?
Ja heb ik ook maar dat vind ik net te weinig frisse lucht geven met deze warmte

5 jaar geleden

Ik zet hem nooit open als hij in bedje ligt

5 jaar geleden

Overdag als hij beneden is staat hij op kiepstand, als hij in bed ligt op een kier.

5 jaar geleden

Gewoon raam open hoor, frisse lucht is juist goed.

5 jaar geleden

Oh bij ons staat ie heel vaak op kiepstand.... slapen wij zelf ook gewoon mee.

5 jaar geleden

Wij hebben ook gewoon de ramen open s’nachts

5 jaar geleden

Wij zetten het raam wagenwijd open als het koel is buiten want ons huis wordt heel warm en hebben voorlopig nog geen zonnewering... Gisteren was het 25 graden in huis. Vandaag nu ook alweer 23 en de zon heeft nog amper op de ruiten gezeten. Ik hou mijn hart al vast... Ik ben waarschijnlijk de enige die hoopt op bewolking en frisser weer. Ons meisje was gisteren echt aan het zweten dus heb spelletjes gespeeld met een fris washandje, maar echt geen idee wat te doen als het nog warmer wordt 😬

5 jaar geleden

Reactie op MNC2

Wij zetten het raam wagenwijd open als het koel is buiten want ons huis wor ...
Plafond ventilator helpt ook wel. Evt raam op een kier voor de nacht en laten slapen in alleen een korte mouw romper met de deur open. Meer kun je niet echt doen helaas.

5 jaar geleden

Reactie op Lindsay7

Plafond ventilator helpt ook wel. Evt raam op een kier voor de nacht en lat ...
Ja ze heeft nu idd enkel een romper aan om te slapen en voor de gezelligheid een superdun slaapzakje die ik dus nog wel uit kan doen als het nodig wordt. Is tot nu toe vooral overdag dat ze zweet gelukkig. Ik ga in de loop van deze week inderdaad een ventilator halen bij mijn ouders en dan nog een soort zonwerende folie uit de Brico om op onze koepel te leggen. Fingers crossed dat dat toch al een graad of 2 scheelt... Ik probeer ook veel buiten te gaan. Vanmiddag naar mijn zus, daar is het iets frisser 😁

5 jaar geleden

Zodra de temperaturen hoger dan 21 graden is doen we de ramen dicht en waar de zon op schijnt gordijnen dicht. Binnen zetten we alle deuren open voor genoeg luchtcirculatie. Door deze manier blijft het redelijk te doen binnen en hebben we genoeg zuurstof. Man heeft dat wel eens gemeten hoe de zuurstofgehalte is met deur open en dicht. Tip: doe nooit de slaapkamerdeur dicht als je ramen dicht zijn. Dit doen we al jaren zo. En eind van de dag als het weer onder de 21 graden is even alles open om warmte er uit te tochten. Dit is de beste manier bij ons om het huis goed op temperatuur te houden.

5 jaar geleden

Reactie op MNC2

Ja ze heeft nu idd enkel een romper aan om te slapen en voor de gezellighei ...
Ja folie helpt ook iets idd hebben wij ook op de ramen maar blijft lastig hoor. Meer dan dat kun je niet echt doen helaas.

5 jaar geleden

Reactie op Lindsay7

Ja folie helpt ook iets idd hebben wij ook op de ramen maar blijft lastig h ...
Volgend jaar gaan we screens laten plaatsen, maar dit jaar zouden we nog 21 procent btw betalen ipv 6 procent. Scheelt toch wel veel op zo een bedrag... Echt stom!

5 jaar geleden

Reactie op MNC2

Volgend jaar gaan we screens laten plaatsen, maar dit jaar zouden we nog 21 ...
Ja wij krijgen binnenkort rolluiken aan die kant voor zijn en onze slaapkamer maar dat kan nog 8 weken duren🙈🙈🙈

5 jaar geleden

Ik hou hier ook alle deuren en ramen naar buiten dicht en binnen alles open. Als het buiten koeler is dan binnen zet ik alles weer open. Alleen begint dat pas laat, dan willen wij alweer richting bed. En mevrouw slaapt nu zo goed door dat tegen de tijd dat we wakker worden de zon alweer op onze ramen schijnt en ik weet te laat ben om het zonnescherm naar beneden te doen (deze kan niet samen met het raam open)

5 jaar geleden

Ik hou hier ook alle deuren en ramen naar buiten dicht en binnen alles open ...
Is inderdaad echt zot hoe laat het nu nog super warm blijft he!

5 jaar geleden

Ik neem aan dat als het niet tocht, de ramen wel open mogen. Frisse lucht zorgt weer voor minder virussen of sneller herstel daarvan.

5 jaar geleden

Reactie op Laura47

Ik neem aan dat als het niet tocht, de ramen wel open mogen. Frisse lucht ...
Klopt ja. Niet op de tocht dan mogen ze zeker open.

5 jaar geleden

Reactie op MNC2

Volgend jaar gaan we screens laten plaatsen, maar dit jaar zouden we nog 21 ...
Is dit in België? Wij willen ook screens maar kan niks vinden over deze btw percentages? (NL)