14 Reacties

5 jaar geleden

Is wel te vinden dat je 20 weken recht hebt op zwangerschapsverlof

5 jaar geleden

Ik was vanaf 16 weken therapeutisch aan 't werk. Je mag in ieder geval vanaf 30 weken met verlof :) Hoe dat precies zit met minder werken vanaf 20 weken weet ik niet.. Ik keek vooral naar wat ik zelf nog kon en pastte daarop m'n werkzaamheden aan iom m'n manager 😉

5 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Is wel te vinden dat je 20 weken recht hebt op zwangerschapsverlof
Ja niet volledig verlof waar zie jij dit dan

5 jaar geleden

Reactie op sharon.x

Jawel dit klopt wel. 10 weken voor en 10 weken na. Je mag met 30 weken met verlof 😉 dus dit klopt wel.

5 jaar geleden

Je baas kan wel bij het uwv aanvulling van je uren krijgen. Als je bijvoorbeeld dagen van 8 uur maakte voor je zwangerschap en nu maar 5 kan werken dan vult het uwv die andere 3 aan.

5 jaar geleden

Reactie op sharon.x

Website van rijksoverheid

5 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Website van rijksoverheid
Ja maar daar staat niet op dat je vanaf 20 weken minder uur mag werken kan ik zo niet vinden

5 jaar geleden

Reactie op IrishCoffee90

Jawel dit klopt wel. 10 weken voor en 10 weken na. Je mag met 30 weken met ...
Ja dat klopt idd maar bedoel dat je eerder minder uur mag werken vanaf 20 weken. Wat ik ergens zag

5 jaar geleden

Ik denk dat je hierover het beste afspraken kunt maken met je baas. Gaat het wel werk je door en anders ga je (gedeeltelijk) de ziektewet in. Die uren krijgt je baas gewoon vergoed van 't UWV.

5 jaar geleden

Dat klopt inderdaad! Staat onder andere beschreven in de richtlijn ‘Zwangerschap, postpartumperiode en werk’ van de NVAB (De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde). Je kan hierover in gesprek gaan met de Bedrijfarts van je werk

5 jaar geleden

Het klopt vanaf 20 weken halve dagen. Onze gynaecoloog gaf nu door dat zij zelf een collega hebben met zwangerschap van een tweeling en deze al met 24 weken is uitgevallen, ik denk dat we al blij mogen zijn als we dit halen. Ik werk zelf in de zorg en ben nu 11 weken in verwachting maar merk zelf wel dat ik het nu al pittig vind.🍀🍀

5 jaar geleden

Reactie op Jennifer26.

Het klopt vanaf 20 weken halve dagen. Onze gynaecoloog gaf nu door dat zij ...
Het is ook pittig 😉 ik ben vanaf 16 weken volledig in de ziektewet gegaan, wel therapeutisch gewerkt op kantoor. Maar ivm lichamelijk zwaar werk en agressie op de werkvloer trok ik 't lichamelijk niet meer. Gewoon in gesprek gaan met de bedrijfsarts en manager en kijken wat voor jou op dat moment handig is 😊

5 jaar geleden

Reactie op IrishCoffee90

Het is ook pittig 😉 ik ben vanaf 16 weken volledig in de ziektewet gegaan, ...
Oh dus het ligt niet aan mij dat scheelt wel, en merk gewoon dat ik enorm moe ben! Wij hebben het ook wel redelijk zwaar en agressie is ook aanwezig helaas dankjewel voor de tip dat zal ik zeer zeker doen ik heb nu over 3 weken vakantie dat scheelt ook wel alweer.. 😇