20 Reacties

één maand geleden

Ik denk voorkomen is beter dan genezen. Ik denk niet dat je dat gevoel zomaar hebt en ik denk ook dat een kind dat niet zomaar zegt.

één maand geleden

Wat mij betreft is dit een red flag. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je en kan me niet voorstellen hoe ik me in jouw schoenen zou voelen en gedragen. Ik zou er de komende tijd echt boven op zitten en geen momenten alleen met elkaar toestaan. Om eerlijk te zijn, zou ik misschien wel overwegen met de wijkagent te contacten. Dit laat je niet meer los en deze persoon kan je mogelijk van tips voorzien: welke vragen te stellen, waar op te letten, etc. In feite beschuldig je nog niemand, maar je hebt een vervelend onderbuikgevoel. Je vergeeft het jezelf echt nooit van je leven als je dit onterecht negeert.

één maand geleden

Ik wil niemand veroordelen, maar hoe dan ook moet je je dochter bij hem weghouden. Niet omdat je er zeker van bent dat hij gevaarlijk is voor haar, maar omdat jij je er slecht bij voelt en je dochter duidelijk aangeeft niet bij hem in de buurt te willen zijn. Better safe than sorry.

één maand geleden

Wat akelig dat je dit soort twijfels hebt. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met het csg, daar zit alle expertise om je te adviseren. https://centrumseksueelgeweld.nl

één maand geleden

Bedankt allemaal voor jullie advies 🙏 vind het zelf ook zo lastig. Denk niet per se dat er iets is gebeurd, maar het voelt ook niet helemaal oké. Ga inderdaad eens verder advies inwinnen bij jullie genoemde organisaties. Super bedankt!

één maand geleden

Als je dochter er zich niet fijn bij voelt dan zou ik er zeker wat mee doen. Vraag aan opa en oma of ze vaak alleen is met haar oom. En of hun toch willen zorgen dat dat niet gebeurd. Nou zouden bij mij alle bellen al gaan rinkelen , maar helaas heb ik het zelf binnen het gezin meegemaakt. En het is echt een nachtmerrie. Neem zeker je dochter serieus. En je kunt ook voorzichtig vragen ofdat er iets gebeurd is en of ze aangeraakt is door hem.

één maand geleden

Ik zou zeggen ga vooral ook af op je gevoel! Het is zó lastig als iemand daadwerkelijk niet iets heeft gedaan maar je gevoel is niet goed! Zoals je zegt is het zo vaak ook een familielid of buurman… Bij ons ligt het net even anders; we kwamen erachter dat de man van mijn schoonmoeder (waar ze twee keer per week zijn ivm oppas) grensoverschrijdende berichten heeft verstuurd naar een ander familielid. Zonder die berichten had ik haar zelfs niet geloofd. Ik heb die gelezen en konden echt niet. Wij zijn met die berichten zelfs naar de zedenpolitie gegaan, en die gaven aan het niet helemaal verontrustend te vinden. Maar de dame zei ook, dat wanneer het haar kinderen waren ze dit zelf ook niet zou vertrouwen. Door jouw berichtje merk ik dat ik het ook niet los kan laten, nogsteeds niet. Wij hebben de afspraak dat hij nooit alleen mag zijn bij de kinderen en dat ze er nooit zullen logeren. Dat laatste is bij jou misschien niet aan de orde, maar misschien kan je het binnen de familie toch bespreekbaar maken, en hoe moeilijk ook: omdat je kindje hem spannend vindt afspreken dat ze niet samen zijn?. En het is zo, zelfs een lieveheersbeestje kunnen ze spannend vinden ineens, net als de opa, de zwager of de buurman. Maar je gevoel nooit in de steek laten, want je vergeeft het jezelf nooit als je er geen actie op hebt ondernomen. 💜

één maand geleden

Sorry voor mijn hele verhaal haha, maar zoals ik zei brengt jouw bericht bij mij weer wat naar boven…..

één maand geleden

Eens 💛

één maand geleden

Reactie op Jvdot

Sorry voor mijn hele verhaal haha, maar zoals ik zei brengt jouw bericht bi ...
Geen probleem, dank juist voor het delen van je verhaal 🙏 En precies wat je zegt, ze kunnen alles ineens spannend vinden, dus missch is het ook wel niks. Zal anders ook eens aan opa of oma vragen of zij weten of er iets is voorgevallen (zonder er verder een oordeel aan te hangen)

één maand geleden

Oh ik krijg hier helemaal de kriebels van, wat je zegt je kunt niet iemand zomaar ergens van beschuldigen, maar ik zou hier een grens trekken, niet meer alleen met “oom” alleen laten, zekere voor het onzekere..

één maand geleden

Even voor de duidelijkheid: ik ken heel die man niet dus ik kan niet oordelen. Ik ga geen conclusie trekken of het nu een “red flag of peuterpraat” is. Het verhaal over een vrijgezelle man die bij zijn ouders eet, vind ik nog niet zo raar. Ik ken twee vrijgezelle vrouwen die dit ook doen. Hoeven ze na een werkdag niet te koken voor zichzelf alleen en kunnen ze de dag nog even doorpraten met iemand, stuk gezelliger dan de hele avond alleen thuis zitten. Wat betreft de uitspraken van je dochter, mijn dochter heeft dit ook wel eens. Bijvoorbeeld dat ze niet naar Oma D. wil, mijn eigen oma die ze elke week ziet en waar ze nooit alleen mee is. Of over mijn broer, dan wordt ze stil en duikt ze weg en volgens haar moet hij dan weg. Ook met hem is ze nog nooit alleen geweest. Het kan dus ook totaal onschuldig zijn. Let op met beschuldigen, want los van een familieruzie zou je zwager zomaar onterecht het label Pedo kunnen krijgen waar hij niet zomaar meer vanaf komt (indien terecht mag iedereen het weten natuurlijk)… Hoe denkt je partner hier eigenlijk over? Jij hebt sowieso een slecht gevoel bij die man, zoek uit waar dit vandaan komt, los van de dingen die je in je eerste bericht hebt omschreven. Ik heb al verschillende tips langs zien komen in dit topic oa. je kindjes niet alleen laten bij hem, subtiel verhaal halen bij opa&oma, letten op bepaalde signalen. Hopelijk valt het mee 🍀

één maand geleden

Reactie op Erka

Even voor de duidelijkheid: ik ken heel die man niet dus ik kan niet oordel ...
Klopt, an sich is er natuurlijk niks mis mee dat hij bij zijn ouders eet. En ik begrijp ook wel dat dat gezelliger is dan alleen eten en koken. Denk dat ik het meer "raar" vindt dat hij dat echt elke dag doet. Maar op zich is dat natuurlijk niet een red flag of iets wat hem "pedo" maakt. Heb het verhaal overigens ook bewust niet met anderen gedeeld, omdat ik niet wil dat hij die stempel zomaar krijgt. Hier kan ik het anoniem delen en sparren, dus vind ik anders dan met mn vrienden in dit geval. Mn vriend deelt mijn zorgen in elk geval niet. Heb het gister gewoon aan opa gevraagd toen hij de kinderen kwam halen, of er iets was voorgevallen, omdat ze ineens zei dat ze Henk spannend vond, gewoon luchtig gevraagd, zonder verdere invulling. Hij had er niet echt een verklaring voor, behalve dat ze weleens plagend spelen, of verstoppertje ofzo en dat hij haar dan laat schrikken. Iets anders kon hij niet verzinnen. Ik heb besloten om er nu verder niks mee te doen, behalve dat ik alert blijf op evt signalen of opmerkingen. Ze is in elk geval nooit echt met hem alleen, want ze zijn altijd bij opa en oma en die zijn dan ook thuis.

één maand geleden

Kijk eens op de Instagram van nurtured first. Zij heeft een cursus maar geeft ook gewoon veel tips ivm body safety! Is een manier van 'opvoeden' of bewust omgaan met eigen lichaam en lichaam van je kind zodat wanneer ze zich ooit in een dergelijke situatie bevinden, ze weten dat dit niet ok is en dat ze het aan jou kunnen vertellen. Wat een vreselijk verhaal, ik zou ook zo bezorgd zijn. Denk wel dat je de juiste stappen zet!

één maand geleden

Tip voor het voorlezen: Sam en het niet-leuke geheim. Mooie manier om over eventuele nare dingen in gesprek te komen!

één maand geleden

Reactie op Floor12345

Tip voor het voorlezen: Sam en het niet-leuke geheim. Mooie manier om over ...
Oh goede tip! Ook in het algemeen sowieso

één maand geleden

Reactie op Floor12345

Tip voor het voorlezen: Sam en het niet-leuke geheim. Mooie manier om over ...

één maand geleden

Reactie op Rizzerd

Klopt, an sich is er natuurlijk niks mis mee dat hij bij zijn ouders eet. E ...
Hi, inhoudelijk heb ik niet op je topic gereageerd maar heb het meegelezen.. Wat ik wel lastig vind is dat je op dit forum met een foto van jezelf + kinderen een profiel hebt waardoor het sowieso niet zo ‘anoniem’ wordt besproken, hetzij voor jezelf en de familie. Uiteraard je eigen keuze, alleen persoonlijk zou ik er niet voor kiezen :)

één maand geleden

Reactie op Sidenida

Hi, inhoudelijk heb ik niet op je topic gereageerd maar heb het meegelezen. ...
Heb je wel een punt idd. Ken alleen niet per se veel mensen uit mijn woonplaats en dan is het nog maar de vraag wie er dan evt op dit forum zitten en dan ook nog toevallig op dit topic uit zouden komen, maar voor het geval dat, heb ik het topic gerapporteerd met het verzoek het te verwijderen. Weet alleen niet of dat kan..

één maand geleden

Gesloten op verzoek van TS