Roze afscheiding

eif
één maand geleden
Volgen
Hoi dames! Ik heb sinds zaterdag roze afscheiding.. heb gelezen dat het niks ernstigs is zolang het niet heftig bloed. Heb verder ook geen pijn. Ben alleen mega moe en misselijk. Ben trouwens 6+3 weken. Iemand die ook roze afscheiding heeft? Wanneer ging het over bij jullie? Liefsss
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
17 reacties
Saskia__
één maand geleden
Ik had zaterdag eerst een beetje roze en toen een klein beetje bruin, zondag nog iets, en vandaag weer over. Overigens ben Ik pas 4+3 weken, dus dat was net na mn positieve test (was eigenlijk bang dat ik te vroeg getest had). Heb toen ook gelijk internet afgestruind en zolang het niet doorzet naar menstruatie hoeveelheid is het volgens mij niet erg.
  • Rapporteren
Anoniempjeanoniempje
één maand geleden
Ik heb vrijdag oud bloed en daarna lichtroze met slijm. Op de echo een leeg vruchtzakje, herken je angst en onzekerheid.
  • Rapporteren
eif
één maand geleden
Ik heb vrijdag oud bloed en daarna lichtroze met slijm. Op de echo een leeg vruchtzakje, herken je angst en onzekerheid.
Had je veel symptomen nog? Want mij verloskundige vindt een vroege echo niet nodig aangezien ik dus nog symptomen heb en geen pijn etc..
  • Rapporteren
Anoniempjeanoniempje
één maand geleden
Reactie op eif
Had je veel symptomen nog? Want mij verloskundige vindt een vroege echo niet nodig aangezien ik dus nog symptomen heb en geen pijn etc..
Ik had buikpijn wat uitstraalde naar mijn benen, ze wilde een buiten baarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. Dat is uitgesloten, maar deze onzekerheid is een HEL. Als het kan, stel alsjeblieft een echo uit tot je controle. Bij mij was alleen een vruchtzakje te zien van 9mm, dat het pas 9mm was kwamen ze na 10min "roeren" pas achter. Met 9 mm kan er geen hartactie zijn. 1. Ik ben vroeger dan ze denken. Dus op dat moment t 5.5 ipv 6.5 Wat m.i. kan aangezien mijn eisprong heel laat was!!!! 2. T vruchtje is gestopt met groeien eerder. Ik moet nu 1 week wachten.
  • Rapporteren
Kris10
één maand geleden
Ik had dit vorige week dinsdag zelfs een beetje helder bloed. Ik ben er inmiddels achter dat het bij mij komt door te harde ontlasting maar ik was echt in paniek. Verloskundige liet mij komen maar bleek niet zover te zijn als we dachten. Dus nu vrijdag weer een echo. Morgen zijn we een week verder. Ondanks dat het spannend is heb ik er wel een goed gevoel over🥰 hopelijk wordt dat vrijdag bevestigd. Ik had bij mijn eerste 2 kindjes ook licht bruin en roze bloed verlies en. Nummer 1 rent vrolijk buiten rond en nummer 2 zit hier in de kinderstoel. Verloskundige zei zolang je geen pijn hebt en geen stolsel kan het van alles zijn.
  • Rapporteren
avanwijnen
één maand geleden
Ik heb al twee weken (licht) bloedverlies. Vooral na ontlasting is het soms best heftig, maar daarna is het dan weer weg of beetje lichtroze afscheiding. Heb al 10x vk gebeld en vorige week vroege echo gehad omdat ik me zoveel zorgen maakte. Ik was toen wel iets minder ver dan oorspronkelijke berekening (6 ipv 7 weken), maar wel kloppend hartje gezien al. Net weer vk gebeld omdat het bloeden nog steeds niet helemaal is opgehouden, maar zij gaf aan dat echt best veel vrouwen bloedverlies hebben en dit niet altijd meteen duidt op een miskraam. Zolang ik geen krampen heb probeer ik daarom maar een beetje relaxt te blijven, maar die roze wolk is wel ver te zoeken zo helaas.. Hopelijk heb jij ook snel wat duidelijkheid, maar probeer je niet te veel zorgen te maken, hoe moeilijk dat ook is 😘
  • Rapporteren
joyce1985-24
één maand geleden
Reactie op avanwijnen
Ik heb al twee weken (licht) bloedverlies. Vooral na ontlasting is het soms best heftig, maar daarna is het dan weer weg of beetje lichtroze afscheiding. Heb al 10x vk gebeld en vorige week vroege echo gehad omdat ik me zoveel zorgen maakte. Ik was toen wel iets minder ver dan oorspronkelijke berekening (6 ipv 7 weken), maar wel kloppend hartje gezien al. Net weer vk gebeld omdat het bloeden nog steeds niet helemaal is opgehouden, maar zij gaf aan dat echt best veel vrouwen bloedverlies hebben en dit niet altijd meteen duidt op een miskraam. Zolang ik geen krampen heb probeer ik daarom maar een beetje relaxt te blijven, maar die roze wolk is wel ver te zoeken zo helaas.. Hopelijk heb jij ook snel wat duidelijkheid, maar probeer je niet te veel zorgen te maken, hoe moeilijk dat ook is 😘
Ik herken 100% jouw verhaal. Altijd na ontlasting heb ik bloedverlies.... helderrood en daarna roze . Thats it! Zolang het niet in combinatie met stolsels en extreme krampen is, is er niks aan de hand. Ook ik heb tig keer de verloskundige gebeld. Ze geeft hetzelfde antwoord. Ze gaf aan dat sommige vrouwen het de hele zwangerschap hebben *slik*
  • Rapporteren
maritt
één maand geleden
Ik heb dit nu ook al twee dagen, gecombineerd met wat buikpijn. Mag morgen langs voor een echo vooral voor de geruststelling. Het hoeft inderdaad helemaal niks te zijn😘
  • Rapporteren
avanwijnen
één maand geleden
Reactie op joyce1985-24
Ik herken 100% jouw verhaal. Altijd na ontlasting heb ik bloedverlies.... helderrood en daarna roze . Thats it! Zolang het niet in combinatie met stolsels en extreme krampen is, is er niks aan de hand. Ook ik heb tig keer de verloskundige gebeld. Ze geeft hetzelfde antwoord. Ze gaf aan dat sommige vrouwen het de hele zwangerschap hebben *slik*
Dat is toch wel een geruststelling hè, dat andere mensen het ook hebben. Vk zegt dat ook constant, dat veel vrouwen dit hebben, maar als je niemand in je omgeving hebt dan is het toch moeilijk te geloven. Word er toch weer elke keer onrustig van.. maar hopen gewoon dat het bij ons snel stopt en niet hele zwangerschap duurt! Bij jou ook eerste kindje?😊
  • Rapporteren
joyce1985-24
één maand geleden
Reactie op avanwijnen
Dat is toch wel een geruststelling hè, dat andere mensen het ook hebben. Vk zegt dat ook constant, dat veel vrouwen dit hebben, maar als je niemand in je omgeving hebt dan is het toch moeilijk te geloven. Word er toch weer elke keer onrustig van.. maar hopen gewoon dat het bij ons snel stopt en niet hele zwangerschap duurt! Bij jou ook eerste kindje?😊
Ja niemand vertelt uit zich zelf dat ze bijv al heel lang bezig zijn met zwanger worden, laat staan zoiets kwetsbaars vertellen als bloedverlies tijdens zwangerschap ... gelukkig wordt alles wat minder “taboe”. 🙏🏽 Dat zoveel vrouwen last hebben van bloedverlies en dat het echt niks betekent, voelt bijna als jezelf voor de gek houden. Vind je niet? Ik associeer bloed met foute boel. Ik denk dan ook tig keer; “heb ik écht geen buikpijn?!?” Je krijgt er haast buikpijn van haha. Zucht en dat in combi met hormonen. Het is de tweede keer dat ik zwanger ben. In december een miskraam gehad van 4 weken en we proberen al 2 jaar zwanger te worden. Ik ben 35 jaar. :) jij? Wanneer is jouw echo?
  • Rapporteren
joyce1985-24
één maand geleden
Reactie op maritt
Ik heb dit nu ook al twee dagen, gecombineerd met wat buikpijn. Mag morgen langs voor een echo vooral voor de geruststelling. Het hoeft inderdaad helemaal niks te zijn😘
Gelukkig!!!! Hoe ver je ?
  • Rapporteren
avanwijnen
één maand geleden
Reactie op joyce1985-24
Ja niemand vertelt uit zich zelf dat ze bijv al heel lang bezig zijn met zwanger worden, laat staan zoiets kwetsbaars vertellen als bloedverlies tijdens zwangerschap ... gelukkig wordt alles wat minder “taboe”. 🙏🏽 Dat zoveel vrouwen last hebben van bloedverlies en dat het echt niks betekent, voelt bijna als jezelf voor de gek houden. Vind je niet? Ik associeer bloed met foute boel. Ik denk dan ook tig keer; “heb ik écht geen buikpijn?!?” Je krijgt er haast buikpijn van haha. Zucht en dat in combi met hormonen. Het is de tweede keer dat ik zwanger ben. In december een miskraam gehad van 4 weken en we proberen al 2 jaar zwanger te worden. Ik ben 35 jaar. :) jij? Wanneer is jouw echo?
Ja precies.. op alles wat minder gaat rust toch een taboe ofzo. Daarom ben ik wel blij met deze app, al maakt het me soms ook gek, want je leest natuurlijk ook veel verdrietige verhalen en het enige wat je kunt doen is wachten (en de dagen duren mega lang). Maar echt precies wat jij zegt ja, voelt echt als jezelf voor de gek houden. Mijn vriend begrijpt ook niet dat ik zoveel stress krijg van dat bloed, zegt ie; ja je hebt toch al super vaak gebeld en zij zeggen toch geen zorgen. Maar dan zeg ik van; ja maar zij zeggen dat ook maar om mij gerust te stellen. En idd elk klein steekje denk ik; oh god, heb ik nu buikpijn?! Maar wat heftig van je miskraam 😔 Snap dat je dan helemaal bang bent.. zeker als je al zo lang bezig bent. Ik ben 27 en krijgen bijna ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Wilden het dan “echt” gaan proberen, maar het was ineens al raak. Super blij mee natuurlijk, maar ergens ben ik dan ook weer bang van; gaat het allemaal niet tè makkelijk? Maar we moeten gewoon vertrouwen hebben in ons lichaam en die kleintjes!! Ik heb volgende week donderdag (23 juli) de 2e echo, dus ben benieuwd! Wanneer jij?
  • Rapporteren
Kris10
één maand geleden
Reactie op joyce1985-24
Precies hetzelfde hier! Gelukkig dat ik daarachter kwam
  • Rapporteren
maritt
één maand geleden
Vandaag echo gehad, gelukkig niks aan de hand en gewoon oud bloed🙌🏼
  • Rapporteren
Saartjes
één maand geleden
Bij mij hetzelfde verhaal. Sinds vorige vrijdag elke dag een beetje roze of bruine afscheiding. Had net mezelf gerustgesteld en dan had ik ineens een druppel bloed vandaag. Paniek! Komt wel meestal na een inspanning (wandeling van 7 km, fietstocht met elektrische fiets van 30 km). Mijn gyna is op vakantie en ik kan pas 6 aug langsgaan /bellen. Ik kan de onzekerheid niet meer aan. Dus ik ga maandag voor eerste echo naar gyna van wacht in ziekenhuis. Hopelijk is het niks. Maar ik ben wel bang. Is al 5 dagen zo 😢. Ik ben nog heel pril. Tussen 7 en 9 weken..
  • Rapporteren
Dinotje
2 dagen geleden
Reactie op Saartjes
Bij mij hetzelfde verhaal. Sinds vorige vrijdag elke dag een beetje roze of bruine afscheiding. Had net mezelf gerustgesteld en dan had ik ineens een druppel bloed vandaag. Paniek! Komt wel meestal na een inspanning (wandeling van 7 km, fietstocht met elektrische fiets van 30 km). Mijn gyna is op vakantie en ik kan pas 6 aug langsgaan /bellen. Ik kan de onzekerheid niet meer aan. Dus ik ga maandag voor eerste echo naar gyna van wacht in ziekenhuis. Hopelijk is het niks. Maar ik ben wel bang. Is al 5 dagen zo 😢. Ik ben nog heel pril. Tussen 7 en 9 weken..
Hoe is het afgelopen?
  • Rapporteren