13 Reacties

2 maanden geleden

Misschien op haar kamer zelf een boekje lezen? Of even “chillen” op bed met muziek? Mijn dochter doet ook niet meer elke dag een dutje. Vaak breng ik ze wel naar boven en lig ik ze in bed maar dan beslist ze zelf of ze gaat slapen of niet. Soms gaat ze dan spelen op haar kamer, of rustig op bed liggen zonder dat ze iets doet. (Sowieso wel rustig meisje) Andere keren kies ik wel voor de tv. Inderdaad wel prikkels maar vind het zelf prettig als ze zo even rust en ik dan ook even tijd heb om snel wat dingetjes te doen. Of een flinke wandeling maken en dat ze in de kinderwagen rust dat doe ik ook wel eens

2 maanden geleden

Kleuren, knutselen, puzzelen of kleien is een goed alternatief. Of inderdaad boekjes lezen. L Of als je kind nog in de wagen wil en zit een wandelingetje maken. Ik ben wel van team tv. 😂 maar meer voor mn eigen rust.

2 maanden geleden

Ik lees even mee. Mijn dochter wil sinds kort in de middag niet meer slapen, maar is wel heel moe wat resulteert in hyperactief gedrag (ze is normaal al heel actief). Tv werkt maar 10 minuten, zelf spelen of überhaupt iets langer dan 10 minuten doen lukt niet. Ik ben fulltime thuis met haar en heb zelf ook ècht een rustmoment nodig, maar hoe??

2 maanden geleden

Wij lassen vaak tussen 13.00-14.00 even een tv moment in 👍🏼😂 eigenbelang en zij vinden het ook heel fijn eventjes lekker tegen mama aan hangen Daarna ga ik vaak met ze naar buiten, bieb, speeltuin.. met slecht weer kleien, knutselen, muziek aan en dansen. Vaak gaan ze zelf hun gangetje wel als ik wat huishoudelijke taken doe Maar wat duren dagen lang zonder middag dut! 🥲 vooral na 17.00 is de puf er wel uit en kijk ik uit naar 19.00🤣👏🏼

2 maanden geleden

Hier ook geen middagdut meer thuis. Ik vraag nog of ze naar bed wil maar krijg dan een nee als antwoord. Dan zeg ik dat dat prima is, maar dat ik altijd even iets voor mijzelf doe als zij gaat slapen en dat als ze niet naar bed wil ze even zelf moet spelen. Als ik dan bijvoorbeeld een boek ga lezen op de bank komt ze wel bij me zitten, maar dan pakt ze zelf een puzzel. Tuurlijk vraagt ze nog wel wat aandacht dan, moet ze ook nog aan wennen, maar ze laat me genoeg met rust om weer wat energie te krijgen. Je kan deze tijd ook opbouwen natuurlijk als je kindje er meer moeite mee heeft.

2 maanden geleden

Wij kijken altijd een film na de lunch. Ze mag dan op de bank liggen of zitten en vaak is ze dan wel de hele film rustig

2 maanden geleden

Hier al heel lang geen middagdut meer (helaas). Ik laat haar 's middags één uur op haar kamer spelen. Ze heeft daar veel speelgoed en de deur zit op slot (haakje op de deur gemaakt). Ze vindt het eigenlijk heerlijk en op de een of andere manier kan ze dan wel zelf spelen. Ze doet altijd lekker dr speen in maar dat vind ik voor dat uurtje prima. Soms ligt ze ook even in bed maar slapen is er niet meer bij.

2 maanden geleden

Hier is tv juist helemaal geen rustmoment. Ja, voor mezelf 😂. Maar onze kinderen worden daar juist moe van. Ik vind luisterverhaaltjes van Woezel en Pip, Dikkie dik of Jip en Janneke op spotify goed werken. Naast of tijdens het kleuren, puzzelen, rustig boekjes voorlezen etc.

2 maanden geleden

Hier een halfuurtje tot uurtje schermtijd (hangt ervanaf hoeveel hij al gekeken heeft) Ergens tussen 12u en 14u. Ik zie het liever ook niet zo, maar dat is het enige dat hij alleen doet. Alleen spelen lukt maar voor max een kwartiertje. Daarna is het altijd 'mama meekomen, mama kijken, mama doen' 🙄 Ik ben hoogzwanger dus niet altijd een pretje om op m'n knieën tussen de speelgoed auto's te zitten 🙈 Tegelijk besef ik dat ik moet genieten en hem zoveel mogelijk de onverdeelde aandacht wil geven (nu het nog kan) Vervelend dilemma waar ik elke dag mee zit. Gelukkig is de krokusvakantie bijna gedaan en kan hij overdag weer naar school. Dan kan zijn mijn batterijen weer opgeladen tegen dat hij thuiskomt 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe96

Hier al heel lang geen middagdut meer (helaas). Ik laat haar 's middags één ...
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze zelf wil spelen zonder dat jij erbij bent? Ik wil hier ook graag heen werken, maar ze wil altijd dat ik in het zicht/dichtbij ben. Ik zit te denken aan heel rustig opbouwen met misschien een wekkertje. Eerst 5 minuten ofzo.. maar hoe zorg ik er dan voor dat ze niet zelf naar mij toeloopt 😂 Haakje op de deur is misschien ook wel een goed idee

2 maanden geleden

Reactie op MH1122

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze zelf wil spelen zonder dat jij e ...
Ze heeft geen keus, want ik kom niet en dat had ze gauw genoeg door 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe96

Ze heeft geen keus, want ik kom niet en dat had ze gauw genoeg door 🙈
Hahaha duidelijk 😂😂

2 maanden geleden

Oef jaa lastig dan! Ik ben ook wel team tv, onze oudste prematuur komt echt tot rust bij even tv kijken! Onze jongste zoon, ga ik mee wandelen en dan slaapt hij in de kinderwagen!