14 Reacties

5 jaar geleden

Krijgt hij wel genoeg cc per fles? En let je goed op de slaapsignalen , dus bij gapen etc naar bed brengen? Kamer lekker donker maken? Ons zoontje is ook een echte drukte maker, maar hebben op een gegeven moment de flessen verhoogd en gaat nu veel beter. Slaapt af en toe nog wel korter, dus niet tot de volgende fles. Maar na 3 keer proberen in bed, haal ik hem eruit en gaat hij lekker in de box of op het speelkleed tot het tijd is voor de fles. Hier gaat dat goed, lekker tevreden, druk en vrolijk mannetje.

5 jaar geleden

Bij ons slaapt ze sinds kort in t bedje maar verlengt ook niet elke cyclus. Kan jouw kindje wel verder slapen? Anders misschien bij jou verder laten slapen? Hier slaapt ze sowieso in de draagdoek erg goed. Dan doorbreek je misschien de korte slaapjes, beetje drinken, kort slaapje

5 jaar geleden

Reactie op Leooo93

Krijgt hij wel genoeg cc per fles? En let je goed op de slaapsignalen , dus ...
Hi Leo, Ja ik let goed op z’n slaapsignalen (en houd de wakkertijd ook op de klok in de gaten). Hij slaapt in een donkere kamer. Wel is het huis erg gehorig, alles kraakt, je hoort geluiden van de buren, schoolpleintje achter het huis, kerkklok op zondag etc. (Daarom leek die White noise me het proberen waard). We geven hem 6 flessen van 135cc (goed voor zijn gewicht) en regelmatig 7 flessen omdat ik anders niet uitkom met m’n routine 😣 Flessen ophogen kan ik zeker een kans geven, al laat hij regelmatig een laagje staan. Als jij je zoontje na 3x proberen eruit haalt, is de voeding waarschijnlijk een beetje aan het einde van zijn wakkere tijd? Ik doe dat dan dus ook, maar vervolgens kom ik met de voeding daarna in de knoop. Hij doet dan namelijk weer een hazenslaapje van 45 minuten, wat nooit genoeg is om de tijd tussen de voedingen te overbruggen. Ook redt hij het met zijn wakkere tijd niet meer tot de volgende voeding. En opnieuw een slaapje doen zonder eten werkt ook niet.

5 jaar geleden

Reactie op Linde97

Bij ons slaapt ze sinds kort in t bedje maar verlengt ook niet elke cyclus. ...
Eerst sliep hij wel op mij, maar ik probeer hem nu zoveel mogelijk in z’n bedje te laten slapen. Een hele enkele keer in de kinderwagen of draagzak. Verlengen heeft hij veel moeite mee, ook omdat hij erg afhankelijk is van zijn speen en die verliest hij aan het einde van de eerste cyclus. Als ik er op het juiste moment een half uur naast ga staan en 20 keer die speen terug stop, lukt het hem af en toe wel. Voorheen sliep hij Savonds en snachts goed door, maar dat is sinds 2 dagen ook verleden tijd 😔

5 jaar geleden

Hi. Ook mijn zoontje slaapt soms maar een uurtje. Advies vd cb lekker uit bed halen en in de box laten spelen of zelf met hem spelen. Zolang hij niet vraagt om een fles ook niet geven. Mijn zoontje heeft blijkbaar overdag niet veel slaap nodig. Wij zitten op 5x150cc. Als ik hem in bed laat liggen blijft hij huilen en als ik hem naar beneden haal is hij een tevreden manneke dus ik vind t wel prima zo. Vraagt jouw kleine gelijk om een fles als hij wakker is?? Mss kun je het proberen om hem wel uit bed te halen maar niet gelijk een fles te geven.

5 jaar geleden

Misschien flessen ophogen naar 5 voedingen. Misschien is ie niet voldaan. Hielp bij ons wel. Slaapkamer is donker en we doen altijd een slaapzakje aan als ze naar bed gaan. En inderdaad gewoon op signalen letten en heel veel structuur bieden. Kortom de 3R-en. En vooral minimaal 2 weken volhouden zodat hij kan wennen aan het ritme. Ik merk dat bij ons wakkertijd op dit moment echt maar 1 uur is als je in slaap vallen niet mee telt. We doen tijdens wakkertijd nu ook iedere keer ook het zelfde: flesje, uitbuiken+babbelen, even op buik in box, even op zij en even op de rug dan naar bed. En dan vallen ze vrij snel in slaap. Wat wel nieuw is voor ons is dat ze na het 17 uur flesje niet meer willen slapen ookal laten ze zien dat ze moe zijn. Omdat ze hongersignalen laten zien hebben we nu maar besloten om rond 19-20 uur flesje te geven. En blijkbaar slapen ze ineens tot 6 uur sochtends door. Kortom het blijft zoeken en bijstellen. Bij ons is het trouwens enorm gehorig maar ze slapen overal doorheen. Kan gewoon de kasten inruimen, stofzuigen en als de deurbel gaat geven ze geen krimp.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo lees is het het proberen waard om de fles op te hogen en minder flessen te geven, hopelijk werkt het voor hem en slaapt hij dan wat langer. Op dit moment krijgt hij Pepti voeding en dat is volgens mij licht verteerbaar. Wellicht dat dat ook niet meewerkt. Ik probeer al een week of 5 een heel strak ritme aan te houden, maar hij blijft moeite houden met slaapcyclussen koppelen 🙁 Wel doe ik hem inderdaad altijd een slaapzakje aan, ook overdag. Geen inbakerding, daar wordt hij nijdig van 😅 (puckababy piep geprobeerd toen hij een stuk kleiner was, geen succes) Verder slaapt hij dus met een speen en een knuffeldoekje. Die laatste is hij erg aan gehecht, zó lief 🥰 Hij vraagt na een slaapje zelf niet om een voeding, maar omdat hij zo onrustig is wil ik vasthouden aan een ritme. Hij was een huilbaby en doet het erg goed op die voorspelbaarheid. Dus na het wakker worden verschonen, dan eten, spelen, knuffelen en bij moeheidssignalen weer naar bed. Hier wil ik aan vasthouden, alleen met die korte slaapjes kom ik dus in de knoop met het aantal voedingen per dag 😏 Vind het zo lastig om in een lekker ritme te komen. @mormels, zijn je kindjes dan wakker tussen 17 en 20? Misschien moet ik ook maar proberen om hem ergens langere wakkertijd aan te bieden? Nu gaat hij meestal na 5 kwartier (dan zie ik meestal signalen) en als ik niets zie gaat hij sowieso na anderhalf uur naar bed. Hij is vrij lastig te lezen overigens… Aldus pedagogen die hem tijdens een ziekenhuisopname een week hebben geobserveerd.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo lees is het het proberen waard ...
Mag ik vragen waarom hij pepti krijgt? Heeft hij verdenking van koemelkallergie? Artsen schrijven het niet zo snel voor. Nou ja, we probeerden de afgelopen dagen ze gewoon in bed te krijgen zonder succes. Huilende babies niet te troosten tot ze een fles krijgen. Terwijl ze na de andere voedingen heel blij zijn en makkelijk in slaap vallen. Dus gaan morgen maar een keer kijken hoe het gaat als ze wakker blijven als we gaan eten. Ze zijn nu teruggerekend 3 maanden en lees hier en daar dat je dan langzaam slaapjes kan afbouwen. Overdag en snachts krijgen ze genoeg slaap dus vind het t proberen waard.

5 jaar geleden

Hier liepen wij ook tegen aan, ze was altijd na een slaapcyclus van 45 min wakker... uiteindelijk was bij ons de gouden tip; als ze wakker werd na die 45 min op dr buik draaien. (overdag) Slaapt nu als een roosje👏🏻

5 jaar geleden

Mag ik vragen waarom hij pepti krijgt? Heeft hij verdenking van koemelkalle ...
Hier zijn we mee gestart tijdens een opname in het ziekenhuis ivm excessief huilen. Thuis kreeg hij al veel rust & regelmaat en weinig prikkels, maar bleef erg onrustig. Hij had extreem veel kramp en explosieve spuitluiers. Ook is hij erg licht voor zijn lengte (nu 5400 gram bij 63cm). Het gaat nu aardig goed, hij drinkt redelijk en krijst nagenoeg niet meer. Alleen loop ik tegen de hazenslaapjes aan. Hij lijkt vaak nog niet helemaal happy en lekker in z’n velletje. Ik hoop dat dat beter wordt als het hem lukt om langer te slapen. Hij krijgt nu in ieder geval nog een maand de Pepti en dan gaan we provoceren. Ben zelf erg benieuwd hoe hij daarop reageert.

5 jaar geleden

Reactie op babydeN

Hier liepen wij ook tegen aan, ze was altijd na een slaapcyclus van 45 min ...
Vind ik heel eng, maar ga het overdag een keer proberen als ik er goed op kan letten!!

5 jaar geleden

Hier zijn we mee gestart tijdens een opname in het ziekenhuis ivm excessief ...
Aah ja, vandaar. Wel fijn dat het beter gaat. Onze dochter was ook heel ongelukkig en onrustig rondom de voedingen. Nu ik geen koemelk drink lijkt het beter te gaan en is ze stuk blijer en relaxter. Vanaf de volgende voeding gaat ze ook 1 fles pepti krijgen omdat ik niet genoeg melk produceer. Maar hij moet sowieso nog leren om zn hazenslaapjes aan elkaar te koppelen. Dat kost de ene baby meer tijd dan de ander. Dan is routine inderdaad belangrijk en uitzoeken wat hij fijn vindt. Persoonlijk zou ik wel Proberen als ie wakker wordt na een hazenslaapje te proberen te troosten in bed. Als dat na kwartier niet lukt er pas uithalen. Anders stimuleer je het doorslapen niet lijkt mij. Is ie tijdens wakkertijd ook niet happy? Fietsen met de beentjes of spelen met de handjes werkt hier goed dan. Hoe relaxter hij naar bed gaat hoe makkelijker de slaapjes gaan denk ik. En vooral dus het ritme 2 weken proberen zodat ie kan wennen.

5 jaar geleden

Aah ja, vandaar. Wel fijn dat het beter gaat. Onze dochter was ook heel ong ...
Ik blijf het inderdaad ook gewoon proberen, dat is het beste wat ik nu voor hem kan doen. Vroeg of laat leert hij vast zelf hoe hij overdag door kan slapen ;) Vandaag lukte het hem trouwens wel 1x om anderhalf uur te slapen. De wakkertijd daarvoor had ik iets verlengd om uit te proberen of dat zou helpen (naar een uur en 3 kwartier, in de loop van de ochtend). Zal vast niet altijd lukken. Maar ik hoop dat ik een beetje kan ontdekken wat voor hem het best werkt 😊 waarschijnlijk wordt het vanzelf makkelijker als ze ouder worden en minder dutjes gaan doen. Meer voeding en op de buik leggen zijn ook nog tips die ik zeker uit ga proberen 😊 En fietsen met de beentjes deden we weken geleden tegen de krampjes, maar nu niet meer… misschien eens proberen of het en nu helpt ontspannen voor t slapen! Tijdens de wakkertijd is hij tegenwoordig wel redelijk vrolijk. Maar echt helemaal ontspannen en tevreden is hij ook weer niet. En dan heb ik het idee dat meer slaap overdag misschien de oplossing is 🤷🏼‍♀️ Fijn dat je dochtertje goed reageert op je koemelkvrije dieet! En vervelend dat je te weinig melk aanmaakt… wellicht dat je het wel even de tijd moet geven om haar aan de smaak van Pepti te laten wennen. Meneer hier vond het in het begin erg vies 🙈

5 jaar geleden

Ik blijf het inderdaad ook gewoon proberen, dat is het beste wat ik nu voor ...
Fijn dat een slaapje is gelukt. Het is soms even zoeken. Fietsen is ook goed om ze bewust te maken van hun beentjes. Gewoon kijken welke aanrakingen je kindje fijn vindt en van ontspant. Merk dat ik altijd op zoek ben naar balans. Ben heel erg van structuur Vandaag was een onrustige dag. Deze week veel activiteiten die afwijken van normaal waardoor niet alle slaapjes in bed kunnen of wakker gemaakt moet worden tijdens een slaapje. Merk meteen onrust. Ik heb niet genoeg melk het een tweeling is. Dus voor 2 net 1-2 flesjes te kort. Vandaag hadden ze voor het eerst pepti ging er in als zoete koek maar ze hadden ook honger. Ben benieuwd of hun darmen er goed op reageren omdat dit de eerste kunstvoeding is.