4 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hier redelijk goede slapers (tweeling). Het schema is daardoor ook redelijk gevormd naar de standaard schema’s met een speling van een uurtje. Onze wakkertijd is nu tussen de 1,5 uur en 2,5 uur. Als er een loom of huilerig wordt gaan ze naar bed. Als ze buiten wakkertijd wakker worden en ze niet huilen laat ik ze liggen. Meestal spelen ze dan in bed en vallen dan weer binnen een kwartier weer in slaap. Als ze allebei wakker worden of niet willen slapen maak ik vaak een lange wandeling in de wagen. Als er 1 niet wil houd ik haar bij me en valt ze vaak weer in slaap of kan ik haar rustig terug leggen. Ik herken het huiltje van honger bij ze en geef wel altijd rond dezelfde tijd de fles.

2 jaar geleden

Met een baby moet je ook wel flexibel zijn. De ene baby is de ander niet en er zijn makkelijkere en moeilijkere periodes. Hier een meisje van 5,5 maand. Afgelopen maand sliep ze ineens op een schema, maar sinds vorige week is het met de dag wisselend. Ze zou nu ook in sprong 5 kunnen zitten, misschien heeft het daarmee te maken. Volgens haar “schema” had ze een wakkertijd en dutjestijd van 2 uur. Nu slaapt ze soms 1 uurtje of korter en dan is heel de dag weer anders. We volgen haar gewoon, kunnen haar niet dwingen om te slapen. We laten haar dan wel zo lang mogelijk in bed liggen, dan heeft ze toch minder prikkels. Als ze gaat mopperen halen we haar er natuurlijk wel uit. Er komt vast wel weer een fase dat het weer wat beter gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Erka

Met een baby moet je ook wel flexibel zijn. De ene baby is de ander niet en ...
Het moeder-mantra. Alles is een fase 🙏🏽

2 jaar geleden

Reactie op groetjes

Het moeder-mantra. Alles is een fase 🙏🏽
Haha precies dit 😂