17 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje wat lijkt mij dit vervelend voor jou zeg.. Is er een reden dat je zo vaak bij je schoonouders komt? Kan je er ook minder heen gaan? Mijn zoontje slaapt en eet ook beter op de opvang dan thuis 🤷‍♀️ Doen niet alle kinderen dat in een bepaalde fase? "Vreemde ogen dwingen". Wat voor ander eten is er bij je schoonouders wel wat jullie thuis niet hebben? Hoe kleden ze hem aan voor bed en hoe doe jij dat? Je zou eens tegen je schoonmoeder kunnen zeggen dat je het niet op prijs stelt dat zij zulke opmerkingen blijft maken.

3 jaar geleden

Wat ontzettend flauw zeg. Dat is mijn eerste reactie. Je doet het namelijk hartstikke goed als moeder. Je probeert, als ik dit zo lees, al veel om je zoontje goed te laten eten en te slapen. Soms is het nu eenmaal zo dat ze ergens anders beter eten en slapen. Ons kindje eet bijv op de opvang echt alles vanwege de afleiding, thuis is ze een stuk kieskeuriger. Kan me voorstellen dat je kindje juist bij je schoonouders slaapt omdat daar ook meer prikkels zijn? Enige wat je kan proberen is, als je dat nog niet gedaan had, de tips opvolgen van je schoonmoeder. Koken wat zij maakt (misschien vindt hij het gewoon heel lekker?) en warmer aankleden. Als dat niet helpt, kun je dat tegen haar zeggen. Ik denk misschien dat je schoonouders zich zorgen maken en daarom zo reageren, maar vind het behoorlijk ondermijnend naar jou als moeder. Denk dat het goed is om een open gesprek te hebben met alles wat je thuis doet, alles wat zij doen en jullie kijk daarop. En vooral vertellen wat deze reacties met je doen, want dat weten ze misschien niet. Ook sorry voor mijn lange verhaal, maar lijkt me echt vervelend en wilde even met je meedenken.

3 jaar geleden

Moeders laat je niet gek maken. Jij weet wat het beste is voor jou kind. Bespreek dit eens met je partner. En misschien moet je tegen je schoonmoeder zeggen dat als ze niet stopt met deze beschuldigingen dat hij helemaal niet meer komt en dat haar eigen schuld is door zo negatief te doen. En of hij vandaag mag spelen. Zeg je gewoon nee omdat zijn moeder dit niet wilt. Ik kan me zo kwaad maken als mensen bemoei met opvoeding terwijl ze er niet vaak bij zijn . Ik had dit overigens met mijn moeder en schoonouders ook gehad. Ik heb mijn kind bij me gehouden tot ze besefte wat ze fout hadden gedaan en een tandje terug moesten nemen. (Ik heb een kind die een aandoening had aan geopereerd is en daar van een trauma had waardoor slapen een ramp was. Dus ik kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit om hem zijn rust en regelmaat te bieden)

3 jaar geleden

Reactie op Linde97

Wat ontzettend flauw zeg. Dat is mijn eerste reactie. Je doet het namelij ...
Bedankt voor het meedenken ♥️ ik probeer echt van alles uit wat eten en slapen betreft. Mijn schoonmoeder loopt achter mijn zoontje aan om eten te geven, dus terwijl hij speelt stopt ze eten in zijn mond. Op de opvang eet hij ook goed wat fijn is natuurlijk, Maar daar heb je groep kindjes die allemaal mee eten ik moet het echt alleen doen. Ik heb ook geprobeerd om hetzelfde te koken als wat zij maakt, ook gaf ze eten mee maar toch doet hij het niet bij mij 😔 het is echt frustrerend en kan er wel om huilen😔

3 jaar geleden

Oh jee! Ik begrijp dat je dit even kwijt moet! Wat frustrerend is dit! Helaas kan ik je niet veel tips geven. Ik wil alleen zeggen dat je het heel goed doet. Kinderen doen het bij anderen altijd beter dan bij hun ouders. Wij hadden dat in het begin ook met dat onze zoon bij de opvang beter slaapt dan bij ons. Ik wil vooral zeggen: heel veel sterkte met je schoonmoeder😯

3 jaar geleden

Reactie op Charlotte26

Jeetje wat lijkt mij dit vervelend voor jou zeg.. Is er een reden dat je zo ...
Ik heb echt alles uitgevraagd, ik ben zelfs bij hun gaan logeren om goed te kijken wat hun anders doen. Pff met mjjn schoonmoeder valt ook niet te praten het wordt echt meteen een heftige discussie in haar ogen heeft ze altijd maar ook altijd gelijk

3 jaar geleden

Reactie op Roxcana

Moeders laat je niet gek maken. Jij weet wat het beste is voor jou kind. Be ...
Ik zit zeker met mijn handen in het haar ik huil nu ook omdat ik hier echt klaarmee ben😢 ik heb haar nu teruggeappt en gezegd dat ik hem thuis houd vandaag. Zijn schoonouders en moeder uiteindelijk gestopt hiermee?

3 jaar geleden

Reactie op Linda152

Oh jee! Ik begrijp dat je dit even kwijt moet! Wat frustrerend is dit! Hela ...
Dat denk ik dus ook en heb ik ook weleens een keertje gezegd, haar reactie: nee dat is wat jij denkt probeer jezelf niet hiermee te troosten…….

3 jaar geleden

En wat zegt jouw man hierover? Ik snap dat je je schoonouders ook liever wat minder vaak ziet dan 3x in de week. Misschien kan je een andere oppas regelen, zodat je jouw kind maar 1x per week bij jouw schoonouders kan brengen. Ik heb ook een vriendin die het alleen moet doen en haar ouders en schoonouders bemoeien ook echt overal mee. Ik denk: hoe vaker je schoonouders oppassen, des te meer willen ze bemoeien.

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Ik zit zeker met mijn handen in het haar ik huil nu ook omdat ik hier echt ...
Jaah, sinds ik voor me zelf ben opgekomen en een grote mond heb gehad en daarbij had gezegd als ze door gingen wij niet meer kwamen. En ik dit dus ook écht deed. En hun haar dus tijdelijk niet heb gezien. Zeggen ze niks meer of vragen er na. Maar ze geven geen ongevraagd advies en als ze het er niet mee eens zijn kijken ze de andere kant op. Wij moeders mogen echt voor ons zelf op komen en zeker voor onze kindjes. Jou kindje eet waarschijnlijk iets minder omdat, hij iets minder slaapt. Dat is de meest normale reactie. Het lichaam bespaard energie voor andere dingen die zij belangrijker vinden dan eten. En voor een kindje is dat spelen. Wij doen dat ook. En waarschijnlijk eet hij beter bij je schoonouders omdat, ze hem continu eten aanbieden ipv jou ritme aan te houden ook dit kan effect hebben op zijn eet en slaap patroon. En steeds in bed leggen als hij echt moe is ipv het schema. Echt moeders je doet zo hard je best en je kindje is alleen maar aan het ontwikkelen en dat is zo lastig om bij te houden. Ze veranderen iedere 3 maanden. Denk je net hehe we hebben zijn ritme en dan ineens bedenkt hij we gaan het anders doen. Ik heb goede ervaring met een slaapcoache misschien kunnen zij jou helpen. Laat je asjeblieft niet uit het veld slaan door commentaar van mensen die vroeger anders leefde als wij nu doen. Zij denken altijd alles beter te weten maar hebben niet door dat alles verder ontwikkeld en het leven tegenwoordig anders is. Denk aan je zelf en je kleine vent. Vind hij het fijn als zijn moeder zich gekleineerd voelt? Wat zou dat doen voor zijn zelfvertrouwen?? En wat is jou ideale sfeer voor jou gezin. En anders schop je vent onder zijn balen en laat hem er iets van zeggen en sterk voor je staan

3 jaar geleden

Laat je niet gek maken! Ik vind het echt schandalig dat ze dit zo tegen je zegt! Ik heb 2 zonen, de eerste eet bijna niks en de tweede alles. Dus kookkunsten, neehoor daar gaat het niet om. De eerste slaapt overal en altijd, de tweede slaapt slecht. We hebben toch echt hetzelfde ritme aangeleerd, zelfde bed, etc. Nee hoor, ligt ook gewoon aan het kind! De oudste eet ook prima bij m'n schoonouders, omdat ze alleen maar dingen geven die hij lekker vind! Maar hij kan niet leven op iedere dag chips, ijs en friet 🙈 Kom voor jezelf op, ze gaat echt te ver! Mijn schoonmoeder was er ook goed. Toen heb ik aangegeven dat we het zelf wel redden en geen ongevraagd advies nodig hebben. M'n schoonzusje heeft het contact al verbroken, dus ze is snel opgehouden met bemoeienis 🙈

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Bedankt voor het meedenken ♥️ ik probeer echt van alles uit wat eten en sla ...
Maar als je alles uit probeert doe je het supergoed! Als mijn dochter moe is, zetten we haar voor een filmpje om haar eten te geven. Anders gaat ze alleen maar kloten en niks eten, terwijl ze wel wil. Dus afleiding kan misschien wel helpen, als je dat nog niet hebt geprobeerd? Misschien minder vaak naar je schoonmoeder gaan, als dat kan, als deze reacties aanhouden. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, terwijl dat echt niet nodig is. Zoveel kindjes die thuis minder slapen dan ergens anders.. Het ligt niet aan jou. Luister vooral naar de kinderdietist en pedagoog, die kunnen je waarschijnlijk meer helpen dan de 'adviezen' van je schoonmoeder

3 jaar geleden

Reactie op Linda152

En wat zegt jouw man hierover? Ik snap dat je je schoonouders ook liever wa ...
Op het begin trok mijn man zijn man open maar omdat het alleen maar gebeurd doet en zegt hij niks meer hierover wat ik echt stom vind.. daar hebben we ook vooral veel discussies over thuis.. de reden dat we daar vaak langs gaan is, mijn man werkt daar in de buurt en we gaan daarheen voor ‘papa’ ipv oma… we spreken bij oma af… niet persee om haar te zien😂 papa zien we al weinig omdat hij in de horeca werkt vandaar

3 jaar geleden

Reactie op Roxcana

Jaah, sinds ik voor me zelf ben opgekomen en een grote mond heb gehad en da ...
Je hebt echt gelijk. Ik probeer ook voor mezelf op te komen maar niet goed genoeg blijkbaar..misschien gek maar ik ben al blij met ongevraagd advies ipv telkens aanhoren dat ik het verkeerd doe en dat ik niet goed kan zorgen voor mijn zoontje. Dat breekt mijn hart. En het klopt zooo erg, ieder keer als ik denk yes we hebben een goed ritme te pakken dan gaat het echt weer mis.. ik vind het zeker niet fijn dat mijn kind ziet dat ik gekleineerd wordt.. dit motiveert me heel erg om wat duidelijker te zijn. Nou mijn vent mag indd wat meer zijn mond open trekken daar word ik ook weer gek van😒😒😒

3 jaar geleden

Reactie op Eldo

Laat je niet gek maken! Ik vind het echt schandalig dat ze dit zo tegen je ...
Wat mooi dat je zoveel verschil ziet terwijl ze zelfde ritme hebben. Ze gaat echt te ver ja.. ze denkt dat ze mijn zoontje de moeder is. Omdat mijn zoontje slecht eet heeft ze stiekem ook een siroopje gekocht dat gemaakt is voor kinderen die moeilijk eten en hem dat ook gegeven zonder mijn toestemming vervolgens zegt ze later ook heel trots: ik heb hem een siroopje gegeven en nu eet hij heel goed! Onzin. Ging mijn schoonzus maar contact met mij verbreken over haar Wil ik al helemaal niet beginnen die kan nog erger zijn dan haar moeder 😅 ik ben nooit een persoon geweest die contact verbreekt, misschien is het voor mij ook tijd om dat te gaan doen

3 jaar geleden

Reactie op Linde97

Maar als je alles uit probeert doe je het supergoed! Als mijn dochter moe ...
Afleiding helpt niet :( af en toe roep ik ook de buurvrouw zodat ze hem kan afleiden maar hij trapt er niet in🤦🏽‍♀️ tv werkt ook niet of telefoon geven en afleiden ook niet. Hij wilt niet eens in zijn kinderstoel zitten😭 mijn zoontje is serieus te ondernemend soms heb ik het gevoel dat hij mij aan het opvoeden is dan andersom😒😒😒

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Je hebt echt gelijk. Ik probeer ook voor mezelf op te komen maar niet goed ...
Er is niets moeilijkers om voor je zelf op te komen. Maar laat de leeuwin in je los en vecht voor je gezin. Enne manne zijn echt watjes wat betreft hun ouders. Hier ook al paar x over mot gehad. Tot hij zag dat ik gelijk had. Nu is hij de gene die elke x zijn smoel open trekt als er iets is. Moeders je kunt niet meer als je best doen en als je al alles geeft van je zelf. Dan ben je perfect bezig. Ze hebben niet meer nodig als ze zorg en liefde van hun eigen moeder ❤