5 Reacties
4 jaar geleden
In het boek droomritme is dit pas geschikt voor baby's na 6 maanden omdat ze zichzelf dan kunnen troosten. Onder de 6 maanden kun je ze beter niet alleen in bed laten huilen zonder te troosten, en dan niet te lang laten huilen. Dan beter oppakken, rustig maken en weer proberen. Bij deze methode gaan ze uiteindelijk wel slapen, maar wel gestresst.
Bij oudere babys werkt het zeker goed, een vriendin heeft dit gedaan bij haar kindje en dat werkte uiteindelijk wel.
4 jaar geleden
Hetzelfde als wat Linde zegt: pas na 6 maanden ivm het stresshormoon cortisol wat wordt aangemaakt. Google daar maar eens op. Ik zou hier persoonlijk nog wat langer mee wachten en als je kindje echt een probleem met slapen heeft. Nu gewoon vooral liefde geven aan je kindje; oftewel oppakken en troosten als hij/zij je nodig heeft.
4 jaar geleden
Hier een tweelingpapa :)
Geen ervaring hier met deze specifieke methode. Wel met kijken en vooral luisteren naar het huiltje van je kind. Is dat jengelen of echt oncomfortabel?
Jengelen -> het aankijken
Oncomfortabel/steeds frequenter/met meer volume -> troosten en als ze rustig zijn weer op bed leggen.
(Als techneut denk ik dat er vast apps zijn die met hippe technieken dat onderscheid kunnen maken, maar je moet je baby’s huiltje dan maar aan de cloud willen toevertrouwen 😇)
Nu scheelt het met twee dat je gewoon jezelf niet in tweeën kan delen en dus af en toe onbedoeld ze wat langer laat liggen (maar ze hielden elkaar wel weer ‘ns wakker ;)).
Wij vonden dit een hele goede folder met (vinden wij) sterke tips over slapen, hopelijk hebben jullie er veel aan!
Saai en daarom doeltreffend:
https://www.franciscus.nl/uploads/folder_pdf/rust_en_regelmaat.pdf
PS. Wij zijn gezegend met de meerderheid van de nachten slaap van 19:00u tot 7:00u van beide kinderen met de tips uit de folder, 1 van de twee wordt nu de afgelopen dagen meestal pas rond 7:00u wakker en maakt dan de ander wakker. En dat terwijl we net sinds 1 juli verhuisd zijn. Ik gun dit iedere ouder!