14 Reacties

5 jaar geleden

Oh wat lief! Ik denk dat je niets extra hoeft te doen als ze nog zo jong zijn.

5 jaar geleden

Klinkt als een prima ritme!

5 jaar geleden

Lijkt me wel goed! Bij een baby is dat voldoende, ik denk anders ook te veel prikkels. We hebben pas een ritueel met boekjes enzo gedaan toen mijn oudste anderhalf was, toen kwam er steeds meer beseft en vond het gezellig nog even op bed knuffelen.

5 jaar geleden

Je ritueel ziet er kei leuk en voldoende uit 👍

5 jaar geleden

Wij zijn ook nog een beetje zoekende maar ritme komt wel al meer en meer. Doen nu eerst de luier en slaapzak aan dan de fles zodat hij niet weer wakker wordt. Werkt eigenlijk super. Bij bedje doen we een white noise geluidje aan 😊

5 jaar geleden

Klinkt als een heel duidelijk en goed ritme! Mijn dochtertje van 4 weken heeft nog helemaal geen ritme maar wil dit binnenkort wel gaan introduceren. Voor nu slaapt ze nog bij ons in bed maar als slaapritueel vond ik laatst een mooi gedichtje. Het heet 14 engeltjes volgens mij: 's Avonds als ik slapen ga, volgen me veertien engeltjes na, Twee aan mijn hoofeind, twee aan mijn voeteind, Twee aan mijn rechterzij, Twee aan mijn linkerzij. Twee die mij dekken, twee die mij wekken. En twee die mij wijzen Naar 's hemels paradijzen. Ik kan mij vaag herinneren dat mijn vader vroeger dit gedichtje voorlas als ik bang was. Gaf mij het gevoel dat mijn bedje omringd werd door engeltjes die mij beschermden ❤️

5 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Wij zijn ook nog een beetje zoekende maar ritme komt wel al meer en meer. D ...
Ik doe ook liever de luier eerst, maar als hij honger heeft zet ie het op een krijsen als het niet snel genoeg gaat. Dus eigenlijk doen we luier altijd even tussendoor het voeden. Gaat dat bij jou niet zo dan als ie honger heeft?

5 jaar geleden

Zo ziet mijn ritme er ook wel beetje uit. Ik doe alleen luier voor het flesje. Bij ons komt ze wat moeilijk in slaap na de laatste fles (22.30) gisteren sliep ze uiteindelijk pas rond 00.15u. Wie herkent dit en wat doen jullie eraan? Oja en ik lees dat sommigen van jullie al een slaapzak gebruiken.... welke gebruiken jullie?

5 jaar geleden

Leg je haar na elke voeding in haar bedje? Bij mij slaapt ze overdag vooral in de box beneden.. 😅

5 jaar geleden

Ik doe ook liever de luier eerst, maar als hij honger heeft zet ie het op e ...
Hier heeft ze t krijsen ook uitgevonden als ze niet snel genoeg eten krijgt 😂

5 jaar geleden

Reactie op pukje

Zo ziet mijn ritme er ook wel beetje uit. Ik doe alleen luier voor het fles ...
Wij hebben een pacco piccolo inbakerdoek omdat de kleine erg onrustig slaapt. Puckababy was geen succes.

5 jaar geleden

Ik doe ook liever de luier eerst, maar als hij honger heeft zet ie het op e ...
Soms wel! Probeer het net voor te wezen als ik hem op zijn handje zie sabbelen/smak geluiden of net zie wakker worden meteen luiertje doen. We moeten wel want hij spuugt anders al zijn melk er weer uit 😞😞 tussendoor kan idd toch ook prima!😊

5 jaar geleden

In het ziekenhuis zeiden ze dit weekend nog dat tot aan 3 maanden nog geen ritme/ritueel herkennen.

5 jaar geleden

Wij doen exact hetzelfde! Vaak ook even wakker en dan speentje erin en valt ie weer lekker in slaap..