6 Reacties

één maand geleden

Dean eet aardappel, groente en vlees grof gemalen met appelmoes. Gaat ook allemaal moeizaam, maar liever iets dan niets..

één maand geleden

Heb je jullie avond eten al eens door de mixer gehaald? Desnoods in een leeg Olvarit potje doen? Dit deden wij toen we overgingen van potjes naar de pot. Mijn dochter eet nu al lang mee uit de pot en was altijd een erg goede eter. Sinds een half jaar is avondeten moeizaam en 'niet lekker'. Het is bijna elke avond onderhandelen 🙈 gisteren was ik er ook zo klaar mee. Het avond eten is daardoor vaak niet meer een gezellig moment. Vanavond heeft ze ons toevallig weer verrast door zowaar goed te eten van pasta met groente en gehaktballetjes. Toen hebben we ze natuurlijk wel 100 complimentjes gegeven 🤣

één maand geleden

Reactie op |Leentje|

Heb je jullie avond eten al eens door de mixer gehaald? Desnoods in een lee ...
Jup.. beide al geprobeerd. Dat potje trapt ze gewoon echt niet in. Ze proeft meteen dat het anders is, spuugt die ene hap uit en wil daarna niet meer. Ook als ik het pureer..

één maand geleden

Hier ook een dochter van bijna 3 die slecht eet. Al vanaf het begin had ze een sterke voorkeur voor bepaalde potjes. Er zijn nu een aantal gezonde dingen zoals pompoensoep en spaghetti met eigen gemaakt saus wat ze wel kan eten. Voor de rest blijf ik het haar aanbieden en als ze niet eet krijgt ze niks anders. Probeert ze het of als ze moet kokhalzen dan vind ik het wat anders. Ik heb zelf arfid en thuis was het vroeger eten wat de pot schaft. Totdat ze zagen dat ik het gewoon echt niet kon. Helaas bestond deze diagnose toen nog niet. Hierdoor heb ik wel als een kind een grotere angst voor eten gekregen en kan ik het pas sinds een jaar een beetje loslaten. Niet elke peuter die slecht eet heeft arfid, maar ik ben er wel van overtuigd dat laten merken dat je teleurgesteld of boos wordt van het niet eten dat je er niks mee bereikt. Ik denk dat het bij de meeste peuters vanzelf wel komt.

één maand geleden

Zoo herkenbaar, ze hebben macht met eten en maken daar dapper gebruik van! Onze oudste nu 4 jaar eet sinds hij 1,5 is broodje met pasta en niks anders. Alle drie de maaltijden. Wij hebben echt alles geprobeerd! Volgens de kinderarts groeit hij er goed op😊 Fruit eet jij wel goed. Zelfs het CB is thuis geweest! Maar helaas niets hielp! Nu eten wij zelf gewoon heerlijk en eet hij mee of proeft wauw, dan belonen wij hem met complimenten en anders negeren! Scheelt een hoop ruzie aan tafel en onze jongste eet wel gewoon alles mee

één maand geleden

Ons zoontje van net 3 eet het liefst alleen aardappels en vlees dus helemaal geen groente, tijdje geleden dit aangekaart op het bureau en haar antwoord was laat hem maar gewoon eten wat hij wel eet. Hoe meer je gaat onderhandelen/ boos worden hoe meer te er tegen in gaan en hoe ongezelliger het word aan tafel, haar tips waren nog wel pureren of met veel appelmoes. Ook niet het toetje weg laten, dit is volgens hun geen beloning maar hoort bij het eetmoment