6 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er nooit speelgoed aan gehad. Ik benoem nu alles wat we zien, een boom, een auto een fiets. En vraag hem dan ook, waar is de boom? Hij wijst dan de boom aan of wat dan ook. Zelf zoekt hij nu ook naar dingen en probeert ook boom te zeggen, klinkt meer als bal, maargoed haha Wellicht op die manier spelen? Is het nog educatief ookA

3 jaar geleden

Wij hebben nog steeds zo een vuurvlieg en een voelboekje hangen voor ze. En een drinkbeker. Dat vinden ze hier prima. Ze zijn gewend om onderweg weinig tot geen speelgoed bij zich te hebben. In de auto hebben ze helemaal niets. Lekker kijken en inderdaad verhaaltje vertellen waar we heen gaan en wat we zien. Ben zelf altijd bang dat als ik te veel speelgoed geef overal ze sneller verveeld raken. Maar mijn dochters vermaken zich al met hun voeten of handen.

3 jaar geleden

Wat vindt ze wel leuk? Weet even niet meer hoe het heet maar wij hebben van die ringen waarmee je speelgoed vast kan maken aan bijv de kinderwagen. Ik heb vaak 2 speeltjes mee die ik vast kan maken. Als ze er behoefte aan heeft geef ik haar een speeltje en maak ik die vast.

3 jaar geleden

Wij hebben er standaard een boekje en een autosleutel die muziek maakt aan hangen. Inderdaad ook met van die ringen voor speelgoed. Ideaal. Soms pakt ze ze, soms ook niet. En als ze moet slapen heb ik nog een knuffeldoekje die ik dan kan wisselen voor eraan

3 jaar geleden

Wij hebben ook geen speelgoed. Heeeel soms een boekje om te lezen, maar waar hij thuis en in de auto urenlang kan lezen, vliegen boekjes buiten al snel op de grond. We benoemen altijd vanalles. Hij vindt het leuk om naar vogels te kijken en naar honden en auto's. Ook laten we hem vaak heggen en hekjes voelen. Soms ren ik er langs, dat vindt hij heel grappig. Maar goed, ik loop ook wel met mijn telefoon soms hoor, achter de wagen. Maar goed speelgoed weet ik zo snel niet te verzinnen, sorry.