20 Reacties

4 jaar geleden

Ben wel heel benieuwd wat je hebt gezien bij Ikea? 😬 Ben zelf ook echt zoekende. Zat zelf te denken aan zo'n kallax kast en bakken erin, waar dan duplo, toettoet, blokken en dat soort dingen in kunnen

4 jaar geleden

Dit is onze speelhoek nu, we veranderen geregeld de opstelling om het spannend te houden. Kastjes zijn van ikea. Die vind ik heel fijn met kleine losse bakjes er in voor overzicht. En we hebben een opbergpoef van beliani. We hebben niet mega veel speelgoed vind ik. En lenen tegenwoordig grote objecten zoals de wobbel bij onze speelotheek. Dus deze twee kasten zijn hier genoeg. Ik wil als ze kunnen staan heel graag flisat tafeltje met van die bakken of iets vergelijkbaars van duurzamer hout.

4 jaar geleden

Wij hebben dit, ook van ikea. Het is nu mega rommelig omdat ik nog een oudste heb van 4😅 maar het is een 'bureau' gedeelte en het andere gedeelte is een la. Ik moet alleen nog even een oplossing vinden nu de jongste natuurlijk ook weer speelgoed heeft(zoals je kunt zien🙈). Wij hebben overigens niet zo'n hele ruime woonkamer, vandaar deze keuze.

4 jaar geleden

Reactie op Marloes0209

Wij hebben dit, ook van ikea. Het is nu mega rommelig omdat ik nog een ouds ...
Wij hebben overigens boven ook nog zo'n trofast kast met bakken, we wisselen dan steeds een beetje af.

4 jaar geleden

Reactie op Charlotte26

Ben wel heel benieuwd wat je hebt gezien bij Ikea? 😬 Ben zelf ook echt zoe ...
Bij de Ikea had ik gezien: - trofast kasten (met van die uitneembare bakken voor blokken/duplo) - plufsig speelmatten - flisat kindertafel (kunnen bakken onder) met krukjes - flisat speelgoedkist op wielen - flisat boekenstandaard Zelf eigenlijk alleen nog maar houten meubeltjes gekeken bij Ikea maar in wit hebben ze nog veel meer zoals Dundra speeltafel. En ook speeltentjes/kruiptunnels/etc..

4 jaar geleden

Dit is onze speelhoek nu, we veranderen geregeld de opstelling om het spann ...
Thanks! Zo’n soort kastje zat ik ook aan te denken dat je een deel kan opbergen maar ook kan uitstallen. Had deze nog niet gezien bij ikea! Deze is alleen net een beetje te hoog voor bij ons onder de vensterbank.

4 jaar geleden

Het is de bergig. Ze vinden hem hier wel heel leuk om aan te spelen of alles in de boekriggels te stoppen. Hij is relatief ondiep maar inderdaad wel hoog. Deze vind ik ook heel mooi van ikea met goede opberglades mits je de ruimte hebt: https://www.ikea.com/nl/nl/p/dundra-speeltafel-met-opbergruimte-wit-grijs-30472499/?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIv8re9bSx9wIVkACLCh36tgxmEAQYCSABEgKLm_D_BwE&gclsrc=aw.ds

4 jaar geleden

Het is de bergig. Ze vinden hem hier wel heel leuk om aan te spelen of alle ...
Ja, die lijkt mij ook handig. Ik denk dat wij qua tafel voor die flisat gaan. Daar kan je bakken onder doen en bijv zand of water. We hebben openslaande deuren waar het tafeltje bij komt te staan, dus dan kan je makkelijk ook even buiten gezet worden 😊

4 jaar geleden

Ik heb op haar kamertje zo'n lage open montessori kast waar een 6 tal speeltjes (met name hout) op staan. Iedere 2 weken ongeveer rouleer ik het speelgoed zodat het interessant blijft. Wat ik zou doen als ik veel ruimte had voor een speelhoek, is zo'n playstand kopen (op pinterest staan leuke voorbeeldjes ☺️)

4 jaar geleden

Zo ziet die van ons er uit. Die 'echte' montessori kasten zijn onwijs duur, dus wij hebben een tv kastje gekocht en er hoekbeschermers op geplakt (die ze er overigens wel vanaf trekt 😅)

4 jaar geleden

Reactie op NRH1111

Ik heb op haar kamertje zo'n lage open montessori kast waar een 6 tal speel ...
Oh wat leuk zo’n playstand!! Zijn alleen ook niet goedkoop zie ik 😬 Maar is wel ook direct een kast, als je het zo bekijkt dan valt het wel weer mee. Misschien ook wel leuk om zelf te maken 🤔

4 jaar geleden

Ik heb geen zin om het op te ruimen 🥲 maar in die twee speelgoed kisten ligt dus nog meer speelgoed 🥲

4 jaar geleden

Dit is onze speelhoek nu, we veranderen geregeld de opstelling om het spann ...
Waar is dat speelrek van als ik vragen mag 😊

4 jaar geleden

Reactie op justMiiriiam

Waar is dat speelrek van als ik vragen mag 😊
Jindl, plank weer van ette tete.

4 jaar geleden

Reactie op Suzan86

Oh wat leuk zo’n playstand!! Zijn alleen ook niet goedkoop zie ik 😬 Maar ...
Kijk eens op Facebook bij ‘de kleine Specht’, die maakt playstands voor een hele redelijke prijs!

4 jaar geleden

Wij hebben deze kastjes ook van de ikea. Op de lange termijn gaan we er bakken in doen. Op de grond ligt een automat met een speelgoedkist. Als hij wat groter is komt er ook een klein bureautje met een stoeltje en gaat de kist naar zijn kamer. Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van anderen ☺️

4 jaar geleden

Wij hebben zowel in de woonkamer als op z'n slaapkamer een speelhoek voor onze peuter. Hij komt nooit zelf z'n bed uit, dus ideaal dat hij overdag even kan spelen als ik met z'n broertje bezig ben. Dit is in de woonkamer. Alles op maat laten zagen in de bouwmarkt en zelf in elkaar gezet. Echt heel leuk, maar alleen als je een beetje handige klusser bent/hebt.

4 jaar geleden

Dit is op z'n slaapkamer. De kist van ikea, waar een plank op leunt. Daarbovenop een houten plank van de bouwmarkt laten zagen. Rechts poten gemaakt van een steigerbuis die we nog hadden liggen. Links van de kist staat nog een kast van ikea, half open voor boekjes en half dicht voor speelgoed. Dit is voor iedereen wel te doen. M'n zus heeft deze twee ideeën gecombineerd. Ze heeft de speelgoed kist en tafelplank en daarachter tegen de muur een silhouet van een huisje uit hout (laten zagen bij bouwmarkt). Dan kan je daar ook montessori dingetjes ophqngen. Ook leuk!

4 jaar geleden

Dit is de speelhoek van mijn dochter. Achter de speelgoedkist ligt een speelmat die we neerleggen zodat ze lekker zacht zit en ze zo de vloer niet beschadigd (gooit graag met speelgoed🤭). Boven hebben we nog een keukentje staan en tegen de tijd dat ze met deze uitgespeeld is kunnen we dan wisselen. Als ze wat groter is wil ik graag aan de andere kant in de kamer een bureau met stoeltje.

4 jaar geleden

Reactie op Eldo

Wij hebben zowel in de woonkamer als op z'n slaapkamer een speelhoek voor o ...
Wauw wat leuk!!