Sporten

Anoniempjeanoniempje
één maand geleden
Volgen
Hee dames, Mijn voornemen om te gaan sporten heb ik serieus gemaakt. Ik heb een intake gepland bij een sport school, waar ze ook e-Gym hebben. Kent iemand dit? Een instructeur stelt dan de apparaten in, dit wordt opgeslagen in een bandje en je doet een circuit van 30 min (2 rondjes). Als je je armbandje scant, worden de apparaten juist ingesteld. Ik durft geen kracht training te gaan doen, dit leek me veilig alternatief. Momenteel 4+5 dagen. Kan 't dan kwaad als ik buikspieren doe? Wil liever bij de intake nog niks zeggen over m'n zwangerschap.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
Alecrimm
één maand geleden
Wat ik begreep is dat je het beste doet wat je al gewend was. Maar met een instructeur zou het wel goed moeten komen. Geef zelf yogales dus heb me al een beetje verdiept. Ik lees tegenstrijdige berichten over buikspieroefeningen..doe zelf wel wat ik gewend ben, maar focus nu meer op onderhoud niet op progressie. Twists doe ik minder diep. Ik zit op surfles en heb nog 5 lessen te gaan 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️. Twijfeltwijfel. Lees en hoor ook allemaal tegenstrijdige dingen. In principe zit de baby nu achter het schaambot en is het niet zon probleem, toch is het een beetje een extreme sport.
  • Rapporteren
Annikatje
één maand geleden
Voor wat ik heb begrepen kan sporten geen kwaad. Zolang je maar naar je lijf luistert. Ik zelf rij fanatiek paard. Dit mag ik ook blijven doen tot zeker halverwege. Totaal afhankelijk hoe mijn lichaam zich houdt.
  • Rapporteren
Ezzie
één maand geleden
Volgens mij mag je blijven doen wat je gewend bent en zorgen dat je hartslag niet té hoog wordt.. Ik heb vanavond een les bootcamp staan. Voel me ook niet echt fijn bij springen enzo (jumping jacks/touwtje springen) dus die sla ik over, maar buikspieren doe ik nu nog wel
  • Rapporteren
Jannie Slaghekke
één maand geleden
Heeehee gefeliciteerd aller eerst!! Ik heb er mee gewerkt met je E-gym😊 een fantastisch mooi alternatief als je gewoon sporten niet leuk vindt of spannend. en daarbij heb ik ook hele mooie resultaten gehad met klanten!! Maar ga ik eerlijk zijn het kan best heftig zijn je krijgt namelijk verschillende trainings methodes.. waar je echt spierpijn van kan krijgen 😊!! Maar je moet het gewoon aangeven als je over je gevaren zone bent(zwangerschap) . Dan kunnen hun en gewoon aanpassen voor je zodat je wel functioneel kunt blijven trainen. Nu kan het verloopig geen kwaad!! Je kan het rustig opbouwen en dan gaat je lichaam eraan wennen 😊. Heel veel succes!! Liefs xx
  • Rapporteren
Jannie Slaghekke
één maand geleden
Reactie op Ezzie
Volgens mij mag je blijven doen wat je gewend bent en zorgen dat je hartslag niet té hoog wordt.. Ik heb vanavond een les bootcamp staan. Voel me ook niet echt fijn bij springen enzo (jumping jacks/touwtje springen) dus die sla ik over, maar buikspieren doe ik nu nog wel
Mag ik zeggen dat je alleen schuine buikspieren mag doen en geen rechte buikspieren🙈!! Voor de rest heel veel succes 😘
  • Rapporteren
NogEvenAnoniem
één maand geleden
Wat hier boven al staat; doen wat je gewend bent, niet overdrijven (mijn hele lange duurloop van >10km laat ik nu achterwege) en tot een week of 12 kan je prima je rechte buikspieren nog trainen. Daarna worden de berichten twijfelachtig. Ik ga tegen die tijd op zoek naar een zwangerschapsfitness coach. Ik sport nu nog 5x per week (hardlopen, fitness, aerial silk) en hoop dit door te kunnen blijven doen.
  • Rapporteren
Sara87
één maand geleden
Reactie op Ezzie
Ik fitness zelf, maar ga ook niet volop springen etc zoals voorheen . Toch angst dat ik dan iets veroorzaak wat ik niet wil..
  • Rapporteren
Sara87
één maand geleden
Reactie op NogEvenAnoniem
Wat hier boven al staat; doen wat je gewend bent, niet overdrijven (mijn hele lange duurloop van >10km laat ik nu achterwege) en tot een week of 12 kan je prima je rechte buikspieren nog trainen. Daarna worden de berichten twijfelachtig. Ik ga tegen die tijd op zoek naar een zwangerschapsfitness coach. Ik sport nu nog 5x per week (hardlopen, fitness, aerial silk) en hoop dit door te kunnen blijven doen.
Knap hoor, ik houd het bij rustig fitness en wandelen, durf niet te intensief te bewegen nu
  • Rapporteren
NogEvenAnoniem
één maand geleden
Reactie op Sara87
Ik fitness zelf, maar ga ook niet volop springen etc zoals voorheen . Toch angst dat ik dan iets veroorzaak wat ik niet wil..
Ik snap die angst wel, maar een vrouwenlichaam is hier voor gemaakt. Als het goed zit, zit het goed 🤗 Mijn nichtje liep met 20 en 23 weken nog hardloopwedstrijden, maar hier geldt ook: ze was gewend veel en lang te rennen. Een vriendin is crossfitter en deed nog WODjes in de week van haar bevalling 🤯 Ik denk dat het wel kwaad kan als je ineens veel harder/meer/intensiever gaat sporten dan je van tevoren gewend bent.
  • Rapporteren
najatxxx
één maand geleden
Ik sport 5x per week kracht, met best zware gewichten! Als je dit voorheen niet deed, dan is zwangerschap zeker niet het moment om er aan te beginnen! Toch denk ik dat vele zwangere vrouwen vergeten dat sporten/bewegen super goed is voor je!! Ga lekker de gym in doe aan hele lichte gewichten en wat cardio maar blijf bewegen. Btw. Ik zou niet gaan liegen bij de intake, zeker aangeven dat je zwanger bent! Houden ze daar ook rekening mee. Succes!
  • Rapporteren
marria
één maand geleden
Nou, mijn verloskundige gesproken vandaag, die zegt dat ik geen buikspieroefeningen mag doen.
  • Rapporteren
Vanosmelanie
één maand geleden
Ik ben zelf Personal Body Plan coach en ik volgde een programma voor spieropbouw en ben nu overgestapt naar het pregnancy plan, zodat ik weet wat ik mag eten en 3 x per week ga sporten thuis.
  • Rapporteren
Alecrim
één maand geleden
Reactie op marria
Nou, mijn verloskundige gesproken vandaag, die zegt dat ik geen buikspieroefeningen mag doen.
En je zit ook in de eerste maanden ? Vertelde ze er nog iets verder bij?
  • Rapporteren
marria
één maand geleden
Reactie op Alecrim
En je zit ook in de eerste maanden ? Vertelde ze er nog iets verder bij?
Ik ben 5 weken, ze zei dat het niet goed is voor de groei van de baarmoeder.
  • Rapporteren