95 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft ook spruw, maar ik behandel het niet meer. Ze werd er alleen maar zieker van.
5 jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Ik behandel onze baby al ruim 2 weken met nystatine en sinds een week ongev ...
Dit doen wij precies zo, na 2 dagen was het al weg. Wel mega vervelend die spruw...
5 jaar geleden
Vandaag ook hier spruw gemerkt... maar op eerste zicht heeft hij er geen last van. Moeten we er dan iets aan doen? Had gelezen dat vanzelf zou weggaan...
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook spruw (gehad) ben vorige week vrijdag 2april ook begonnen met die nystatine en sinds gisteren is het weg.
Ik moest 4x per dag na de voeding op haar tongetje wrijven, 1ml. Heb dit eigenlijk ook wel paar keer vergeten of niet de gehele 1ml gedaan en het is zo goed als weg. Ik moest wel nog een week doorgaan met smeren! Ik smeerde het ook op haar gehemelte en in de wangzakjes.
Komt vast goed, even de tijd geven!
5 jaar geleden
Gentiaan violet! Wel een gesmeerd, maar werkt als een tiet ;)
Bio kokos olie(met geur)
Werkt bij ons beide veeeeel beter dan nystsatine, wat ook nog eens heel goor is..
5 jaar geleden
Mijn lactatiekunsige gaf aan dat kokosolie smeren in het mondje na de voeding en probiotica toevoegen aan de voeding kunnen helpen (en zelf ook nemen als je bv zou geven). De goede bacteriën wat probiotica inhoudt zou dan moeten bijdragen aan het opruimen van de schimmel. Ik heb orthiflor start gekocht op advies, ben benieuwd naar het effect gebruik het nog maar net.
5 jaar geleden
Hier gebruiken we daktarin orale gel. De spruw is al lichtjes verbeterd. Baby kijkt geen last te hebben
5 jaar geleden
Hier nystatine gebruikt voor een week maar geen verbetering. Daarna gentiaan violet, geen verbetering. Op aanraden van huisarts nu even niks doen. Baby lijkt er geen last van te hebben. Ik heb wel stekende pijn in de borsten. Ik smeer nu kokosolie. Voel nog niet echt verbetering
5 jaar geleden
Reactie op girlygirl
Hier nystatine gebruikt voor een week maar geen verbetering. Daarna gentiaa ...
Je moet schimmelcreme kopen voor je tepels kan bij de kruidvat of de apotheek. Toen je nystatine gaf smeerde je toen ook schimmelcreme? Anders gaat het nooit weg want de baby besmet je tepels en als ze aanhapt blijft de spruw.
Ik ben gestopt na 2 potjes nystatine want zag geen verschil maar bleef mezelf elke dag 2x smeren met die creme en geen zere tepels meer na de voedingen. Dus echt een tip. En smeer ze ook in met kokos olie zodat ze niet kapot gaan tijdens aanhappen telkens.
5 jaar geleden
Bij onze dochter werkte de nystatine totaal niet! Na een week geen verbetering. Ik heb op aanraden van de lactatie deskundige gentiaan violet gekocht. Dit hoef je maar 1 keer per dag aan te brengen. Scheelt een hoop gedoe. Goed met een wattenstaafje alle plekjes insmeren. Het vlekt wel dus trek je kleine even wat oude kleertjes aan. Bij ons hielp de gentiaan violet erg goed!
5 jaar geleden
Reactie op MacyMae
Je moet schimmelcreme kopen voor je tepels kan bij de kruidvat of de apothe ...
Wat is dat precies voor crème? Met welke naam moet ik op pad?
Ik smeer nu kokosolie op m'n tepels maar heb het idee dat mijn zoontje dan minder goed kan aanhappen. Herkent iemand dat?
5 jaar geleden
Reactie op Hendrikje19
Wat is dat precies voor crème? Met welke naam moet ik op pad?
Ik smeer nu ...
Deze bijv. Ik heb hem van de apotheek maar daar heet het ook miconazol. 2 x per dag op je tepels en tepelhog smeren. Wel voordat je de baby aanhapt weer afvegen met zakdoekje en warm water. En daarna smeer ik soms ook nog kokosolie erop voordat ze aanhapt maar in inderdaad glad dus hapt ze lastiger aan.
Maar die creme houdt de spruw bij jou weg zodat jij de baby niet meer kan besmetten. Het tongetje van onze kleine is nu niet meer wit, wel nogsteeds haar lippen🥺 maar die nystatine werkte hier totaal niet.. Ze spuugde de voeding erna weer uit en huilen

5 jaar geleden
Reactie op MacyMae
Deze bijv. Ik heb hem van de apotheek maar daar heet het ook miconazol. 2 x ...

Dankjewel! Dan ga ik hiernaar op zoek!