16 Reacties

5 jaar geleden

Ter aanvulling, zij ligt op een speciaal verhoging kussen, word ja voeding minstens 45/60 minuten rechtop gehouden. En krijgt in rechte houding voeding

5 jaar geleden

Zou het reflux kunnen zijn??? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar lees wel vaker op dit forum over reflux en zuur en gal spugen..

5 jaar geleden

Reactie op Lindsay7

Zou het reflux kunnen zijn??? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar lee ...
Ja het is een reflux, maar volgens m鈥檔 vervangende huisarts komt dit veelal voor. Maar in de maten dat zij dit is extreem. De wasmachine draait overuren en de douche draait tezamen met haar overuren. Arme kind ruikt helemaal zuur

5 jaar geleden

Reactie op mandyrichter

Ja het is een reflux, maar volgens m鈥檔 vervangende huisarts komt dit veelal ...
Ach jeetje wat zielig voor haar. Mss kun je op dit forum zoeken naar reflux en daar mss tips in vinden? Hoop voor je dat er snel verbetering in komt!!

5 jaar geleden

Reactie op mandyrichter

Ja het is een reflux, maar volgens m鈥檔 vervangende huisarts komt dit veelal ...
Als het zo extreem is zou ik een doorverwijzing vragen. Mijn nichtje van 12 weken heeft dit ook al weken en ze is nu dan eindelijk opgenomen in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Ze spuugde zelfs al bloed zo erg en ivm ondervoeding moet ze daar nu een tijd blijven.. Zo zielig

5 jaar geleden

Hoelang doet ze over een fles? Mevrouw hier heeft tot 2 weken terug regelmatig gespuugd, vele mondjes terug, zelfs tot 3 uur na een voedingen had dan vaak een zure adem. En na afloop van de fles huilen en zoeken naar meer. Als ik toen (tegen beter weten in) meer gaf, kwam dat er ook weer allemaal uit. Ik ben toen gestart met pauzes, elke 30 ml dan boeren en zelfs na de boer nog even wachten. Zodat ze ongeveer 5 minuten over 30cc doet. Hier is ze het lang niet altijd mee eens, maar zodra de fles er uit is, gaat de speen er in en ga ik met haar lopen met haar mond en speen tegen mijn schouder of een spuugdoek overlangs de speen, zo valt de speen er niet steeds uit als ze tegenstribbelt (huilt). (zo doet ze ongeveer een half uur over 1 fles en is ze daarna voldaan. Misschien nog even op de speen zuigen gedurende een paar minuten na afloop, maar dat doet ze rustig) Na verloop van tijd liet ze t steeds vaker toe, zeker als we op tijd haar honger signalen zagen en ik er dus op tijd bij was met de volgende fles. Afgelopen week kwam ik erachter dat mijn man nog steeds de fles in 1x gaf, en steeds als hij de fles had gegeven ging ze spugen. Elke keer als ik het flesje gaf, niet. Na verloop van tijd merkte ik dat ze uit zichzelf langer over een flesje ging doen. Uiteraard na de voeding bij ons 30 minuten rechtop. Misschien heb je het al geprobeerd, maar dat kon ik niet herleiden uit de tekst.

5 jaar geleden

Over het huilen na de fles... Het kan door het zuur komen, de melk kan de pijn aan de slokdarm verlichten. Misschien toch nog eens opnieuw aankaarten bij het CB of de HA. Wat anders: Doet ze wel lang genoeg over de fles? 20 a 30 minuten is goed ivm zuigbehoefte 茅n voor het verzadigde gevoel. Anders een speen proberen met kleiner gaatje. Die van ons dronk eerst 120+4 binnen een kwartier op, bij weghalen van de fles om tussendoor te laten boeren of wanneer de fles leeg was, was het huilen. Inmiddels heeft ze Omneo, een dikkere voeding voor krampjes, en doet ze er 25 minuten over. Nu laat ze soms zelfs wat over en huilt niet meer meteen als je de fles weghaalt. Onze dame is ook geregeld haar oprispingen aan het wegslikken. Ik geef haar dan haar speentje. Speeksel schijnt ook wat te neutraliseren.

5 jaar geleden

Ik zie ook dat je al een paar keer van voeding bent gewisseld. Houd je er rekening mee dat er altijd een wenperiode is van 2 weken? De darmpjes moeten nog wennen en het kan zijn dat je kleintje (meer) krampjes krijgt en dus meer huilt.

5 jaar geleden

Reactie op Erka

Ik zie ook dat je al een paar keer van voeding bent gewisseld. Houd je er r ...
Nutrilon standaard is 2 weken geweest en oo advies cb 3 weken hongerige baby, helaas gaf dit haar veel last van dr ontlasting. Toen overgestapt naar ah eigen merk op advies. Om de ontlasting dunner te krijgen. Ik heb informatie ingewonnen bij de kinderarts waar zij onder behandeling staat ivm erfelijke ziekte, kan deze gelukkig dag en nacht bereiken. En die gaf AR voeding aan, nu 2 voedingen en al wereld van verschil. Geen zuur meer geen gespuug meer gehad. Ze heeft geen last van krampjes , zij huilde alleen bij het omhoog komen van het maagzuur.

5 jaar geleden

Reactie op Erka

Over het huilen na de fles... Het kan door het zuur komen, de melk kan de ...
Zij doet 30/40 min over haar fles en krijgt vanuit de mamfles speen nr1 de voeding deze is natuurlijk wat dikker dus speen 0 was gevecht om het eruit te krijgen. Zij pakt geen andere flessen. We hebben op aanraden AR voeding en heb al binnen paar uur een ander meisje

5 jaar geleden

Reactie op bbgrlkl

Als het zo extreem is zou ik een doorverwijzing vragen. Mijn nichtje van 12 ...
Ze staat al onder behandeling kinderarts die zijn op de hoogte, heb ook direct gemaild met kinderarts die daar direct op reageerde. Altijd fijn zo arts. En die adviseerde direct over te gaan naar AR voeding. Heb nu al een ander kind !

5 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp is het nu al opgelost met een andere voeding?

5 jaar geleden

Reactie op Erka

Dus als ik het goed begrijp is het nu al opgelost met een andere voeding?
Ik hoop het, nu 2e voeding van AR op. En ze is al vele malen rustiger, heeft echt 2 druppels voeding omhoog gekregen. En heeft geen gorgel geluiden gemaakt van omhoog komende zuur of voeding !! Bid keihard dat dit de oplossing is

5 jaar geleden

Reactie op mandyrichter

Ik hoop het, nu 2e voeding van AR op. En ze is al vele malen rustiger, heef ...
Oh top! Dat zou wel al snel zijn, ik hoop het voor je 馃崁

5 jaar geleden

Reactie op Erka

Oh top! Dat zou wel al snel zijn, ik hoop het voor je 馃崁
Ja vind dat ook, maar wie weet was ik net op tijd. En daarbij moeten we 2 weken lang aankijken. Maar als dit al verbetert in korte tijd vertrouw ik erop dat goed komt. Bij de andere merken had ze het constant.