37 Reacties

4 jaar geleden
Ik ben 26-2 bevallen middels keizersnede en heb 2 avonden een sluit in het Erasmus gekregen en 1 avond zelf thuis gespoten. Draag wel 6 weken steunkousen

4 jaar geleden
Geen idee, maar wat ik je wel kan vertellen is dat het t écht waard is. Ik spuit al m’n hele zwangerschap Fraxiparine, en daarvoor slikte ik bloedverdunners. Ik heb namelijk in 2019 een ruiterembolie gehad (Google maar even) doordat ik geen bloedverdunners mee naar huis kreeg na een operatie.

4 jaar geleden
Reactie op renskenieuwenhuis
Geen idee, maar wat ik je wel kan vertellen is dat het t écht waard is. Ik ...
Oh, en ik moet idd na de bevalling nog 6 weken spuiten.

4 jaar geleden
Dat zal misschien ook per ziekenhuis verschillend kunnen zijn. Je kunt eventueel ook in je bil spuiten ipv je bovenbenen.
Moet je 1 of 2x per dag spuiten?

4 jaar geleden
Ik had het alleen in het ziekenhuis. Was een dag of 4. Heb niets mee naar huis gekregen.

4 jaar geleden
Ik weet nog wel van mijn gescheurde achillespees (op zich iets heel anders natuurlijk) nog dat het uit maakte welke arts je toevallig tegen kwam. De eerste die ik kreeg gaf me meteen 6 weken fraxiparine mee voor thuis, en een week later kwam ik op controle bij een andere arts die vroeg waarom ik toch fraxiparine gebruikte 🤷🏼♀️

4 jaar geleden
Ik heb gister een keizersnede gehad en tot nu toe niet eens een spuit gekregen maar ik ben wel al 3 keer gaan plassdn met hulp en al gaan douchen dus miss ligt het aan de beweging

4 jaar geleden
(Hopelijk) geen keizersnede, maar vanwege Factor 5 Leiden (bloedstollingsziekte) zometeen ook 6 weken moeten spuiten. Maar dat wist ik van tevoren al, dus was daar al op ingesteld. Als ik al eens eerder trombose zou hebben gehad, had ik de gehele zwangerschap moeten spuiten. Gelukkig niet aan de hand. Maar weet niet of de spuit bv ook in je bil mag?

4 jaar geleden
Ik moest nu na mijn tweede keizersnede 10 dagen spuiten (Belgie). 4 dagen in het ziekenhuis en daarna nog 6 dagen thuis. Eerste keizersnede in NL gehad en daar alleen de drie dagen in het ziekenhuis spuitjes gekregen. Ben blij dat het weer klaar is. 6 weken is wel erg lang. Geen uitleg gehad waarom het zo lang moet?

4 jaar geleden
Ik heb geen keizersnee gehad, maar wel in het verleden trombose. Ik ben afgelopen vrijdag bevallen en moet ook 6 weken in totaal een spuit zetten. Mocht het niet in je buik lukken, kan het ook in je bil, bovenbeen of bovenarm. Niet chill, helemaal niet chill zelfs, maar toch voor een goed doel. Ik hoop dat het meevalt. You can do it.

4 jaar geleden
Reactie op 2346
Toch vreemd dat het van de persoon afhangt...
Dat zou niet zo moeten zijn. Er bestaat voor iedere aandoening een soort handleiding. Maar de ene persoon valt meer in de risicogroep dan de andere.

4 jaar geleden
Reactie op renskenieuwenhuis
Dat zou niet zo moeten zijn. Er bestaat voor iedere aandoening een soort ha ...
Nee, dat leek mij ook. Maar het was toch zo. In een groot academisch ziekenhuis zelfs, of misschien wel juist daarom. Ik wist ook niet zo goed of ik er daarna mee door moest gaan, had namelijk op zich verder geen risicofactoren.

4 jaar geleden
Reactie op 2346
Gelukkig maar 1x per dag..
Ik mocht alleen in mijn bovenbenen spuiten en b ...
Bil mag i.p. ook gewoon (zelf verpleegkundige) alleen is dat wat lastiger om te doen.