13 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb vorige week stox energy socks aangeschaft. De recovery socks. Deze geven compressie. Ik had voor zwangerschap al last in 1 been van spataderen en hierdoor rusteloze benen, heb ook stkous maar vind dit vreselijk zitten. Deze sokken bevallen me goed, niet altijd is rusteloze gevoel helemaal weg maar het is stuk minder erg dan als ik niks draag. Ze zijn wel prijzig €39,- per paar. Deze werken ook voor vermoeiende benen

5 jaar geleden

Ik heb steunkousen aan laten meten tegen spataderen en had ook erg vermoeide en onrustige benen. Ik vind de steunkousen heeerlijk zitten! Heb ze dagelijks aan onder mn broek, merk er weinig van, en mn benen zijn wat gekalmeerd 😁

5 jaar geleden

Ik heb deze via de welbekende b●l.com. ik moet zeggen dat ik t wel eens vergeet aan te doen, deze voelen niet benauwd aan en de rits zit aan de binnenkant en is niet storend. Ik was 9 euro kwijt voor 2 stuks. Al zou ik je huisarts(assistent) raadplegen bij bijvoorbeeld spataderen. Toevallig heb ik mijn buikwand van Cariwell teruggestuurd omdat het me te benauwd zat.

5 jaar geleden

Ik moet van de gynaecoloog inmiddels 2 uur per dag op mn zij liggen en verder zo veel mogelijk met de benen omhoog wanneer ik zit. Verder begin ik behoorlijk last van mn heupen te krijgen met staan en lopen. Ik heb ook die buikband maar om mn buik is dat niet meer fijn, deze snoer ik nu om mn heupen met staan en lopen, dat is prettig

5 jaar geleden

Ik moet van de gynaecoloog inmiddels 2 uur per dag op mn zij liggen en verd ...
Mag ik vragen waarom je dit advies van de arts heeft gekregen? Voor de vermoeide pijnlijke benen?

5 jaar geleden

Ik heb er gekocht in de winkel van mutualiteit en ook bij apotheek. Ik draag er tot onder de knie, us voldoende en ook met gesloten tenen. Maakt zoooo een groot verschil en verlicht pijn en zwelling

5 jaar geleden

Compressiekousen van ANWB, werken voor mij prima 😊

5 jaar geleden

Ik heb zelf de opleiding gevolgd tot compressiekousentherapeut en de kousen van Bauerfeind (bv. De venotrain act) zijn kwalitatief hele goede kousen en ook comfortabel te dragen. Let wel goed op dat je de juiste maat besteld, want de druk moet goed verdeeld zijn, zodat het vocht en de bloedcirculatie goed naar het hart toe gepompt worden, en niet plaatselijk opgehoopt worden! Dat is heel belangrijk. Bij confectiekousen is de goede maat echt belangrijk, als je maat afwijkt doe het dan niet (!!)En vraag de huisarts om hulp. Voor een hele lichte steun heeft Hema ook kousen, deze kosten volgensmij een tientje en sommigen zijn hier al bij gebaad. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Dnnies

Ik heb zelf de opleiding gevolgd tot compressiekousentherapeut en de kousen ...
Dank je voor je advies!

5 jaar geleden

Ik heb ze al een paar weken aan. Steunkousen voor zwangeren. Soort knie sokken. De tegendruk alleen al voelt fijn.

5 jaar geleden

Ik heb ze bij een orthopeed op maat laten maken (ze zitten tot halverwege je voet, dus je kan ze een stukje omhoog doen en je voeten wassen indien nodig omdat je ze toch een hele dag draagt en ze zitten tot boven aan de liezen). Kostte € 140,00 voor 2 paar (gaat van je eigen risico af). Kostte wel wat maar wat een verlichting zeg! Hopelijk heb je hier wat aan 😎

5 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je dit advies van de arts heeft gekregen? Voor de verm ...
Voor de harde buiken en veel vocht wat ik vast houd. Ben zwanger van een 2-ling en is lichamelijk wat heftiger dan 1. En verder nog wat complicaties sinds 22 weken

5 jaar geleden

Stox kousen heb ik gekocht!