46 Reacties
5 jaar geleden
Ik voed sinds 2 weken op verzoek. Toen was ze boven geboorte gewicht en had ik er vertrouwen in. Het ging mij vooral om mijn vertrouwen in haar groei. Toen ik dat had kon ik de 3 uur loslaten :)
5 jaar geleden
Ik zette ook altijd een wekker die van ons is nu bijna 6 weken dan maar ben er uit eindelijk mee gestopt want je word echt wel wakker als de kleine zich meld, ik was daar namelijk heel bang voor dat ik het niet zo merken maar dat doe je echt wel 🥰
5 jaar geleden
Bij mij heeft de kraamzorg na 3 dagen al gezegd dat ik lekker geen wekker moet zetten. Ze kwam toch iedere keer eerder. Ze slaap bij ons wel in de cosleeper naast ons. Get gaf mij ook veel meer rust om die wekker uit te laten. Was heel de nacht bang om er doorheen te slapen, dus sliep zelf ook veel onrustiger. Beter voor iedereen nu haha! Ons meisje is nu 8 dagen oud en ik geef ook bv!
5 jaar geleden
Kraamboekje? Die hebben we niet en kennen we niet.
Wij moeten nachts nog om de 5 uur een Wekker zetten en overdag mag er max 4 uur tussen zitten. Komt ook omdat ze de eerste 2 week nog onder geboorte gewicht bleef. Nu groeit ze wel en laten we het meer aan haar afhangen. maar de max 5 uur houden we nog wel in als ze overdag niet heel vaak komt willen wel de 7 voedingen nog even aanhouden. Ze is nu 4 weken
5 jaar geleden
Ik kom net van consultatiebureau en ik moet de wekker blijven zetten om de 4 uur hij mag nog niet langer.. hij komt niet genoeg aan zit zeg maar net boven de ondergrens hij is nu 4 weken en 2 dagen oud.
Hij komt btw ook niet uit zichzelf ik ben 2x vergeten de wekker te zetten en schoot na 6 uur wakker en hij lag ook nog prins heerlijk te slapen dus helaas hier nog vast gebonden aan de wekker 🙈
5 jaar geleden
Hier kindje van 11 dagen. Tot een week de wekker elke drie uur gezet. Nu is hij terug op zijn geboorte gewicht. Zelf komt hij elke 3/4 u in de nacht maar zet voor mijn eigen gevoel de wekker nog wel elke 5 u 😅
Zal dit niet lang doen daar ik steeds meer vertrouwen krijg in het melden van hem.
5 jaar geleden
Ik doe het nog wel om mijn borsten af te kolven.
Zodra mijn productie goed genoeg is, zal ik die wekker uit zetten
5 jaar geleden
Wij geven kv maar ik heb echt nog nooit een wekker gezet. De eerste nacht thuis heeft onze vriend ons dan ook verblijd met 6 uur slaap, dikke prima! En als hij dan overdag ineens 2 uur later een fles wil, dan is dat ook goed, hij zal wat in moeten halen denk ik dan!? Als hij maar aan zo'n 6 à 7 voedingen per dag komt en als meneertje tevreden is, dan vind ik het goed.
5 jaar geleden
Heb alleen de eerste nacht een wekker gezet en daarna gewoon wanneer ze zelf komt
5 jaar geleden
Ik voed ook op verzoek... wij hebben de eerste 3 nachten de wekker 3 uur na de voeding gezet, toen was onze zoon alweer aan het aankomen en ging de wekker na 5 uur. Dat hebben we denk ik tot 2,5 week ongeveer gedaan. Maar onze zoon is altijd eerder gekomen dan de wekker. Hij is nu 5,5 week en afgelopen 2 nachten pas voor het eerst 3 uur of langer ertussen.
5 jaar geleden
Reactie op babykjl
Als je op verzoek voed zet je geen wekker, dus iets klopt er niet aan je ve ...
Het klopt wel hoor. Ook bij voeden op verzoek wordt in het begin (vaak) geadviseerd om wakker te maken als er langer dan 3-5 uur tussen zit. Het is beter voor de hersenen als er niet te lang tussen zit én je productie moet in het begin op gang komen. Mar dan voed je nog steeds wel op verzoek, het is niet alsof je een schema aanhoud en als hij/zij eerder komt doe je het eerder, maar je houd wel een soort ‘uiterlijk’ aan.
5 jaar geleden
Reactie op babykjl
Als je op verzoek voed zet je geen wekker, dus iets klopt er niet aan je ve ...
Ik voed overdag op verzoek en snachts ook, zet die wekker voor de zekerheid. Zei ook dat ze ervoor komt uit zichzelf
En ja sorry, eerste kind dus vind het dan wel spannend ja. Iedereen is anders