15 Reacties

5 jaar geleden
Ik ken die zorgen! Ik ben nu 5.5 en sinds vrijdag voel ik mij een stuk minder zwanger. Ik werd altijd wakker met een beetje een misselijk/honger gevoel, dit ging weg na eten, sinds vrijdag heb ik dat ineens niet meer. Mijn borsten zijn nog wel groter, maar wel iets minder gevoelig dan eerst. Vind t ook maar wat spannend 😱. Zondagochtend een CB met wekenindicator gedaan, die gaf 3+ aan. Dat stelde me iets gerust, maar niet helemaal 😅. Ik voel me idd ook echt prima. En ik heb ook begrepen dat dit erbij kan horen, maar ben idd heel benieuwd naar nog meer ervaringen :). Wanneer heb jij je eerste echo?

5 jaar geleden
Ik voel me ook niet super zwanger(helaas). Inderdaad wel van voordat we gingen testen super moe, hoofdpijn, amper slapen en krampen maar nu gaat het eigenlijk wel. Heb af en toe een opvlieger en súper honger maar verder niet misselijk ofzo. Ik ben ook heel erg onzeker of alles goed gaat. Is m'n eerste en dus erg eng allemaal. Ben blij als de 8wkn echo geweest is, dat weet je in ieder geval IETS

5 jaar geleden
Reactie op robijn2567
Ik ken die zorgen! Ik ben nu 5.5 en sinds vrijdag voel ik mij een stuk mind ...
Woon in het buitenland, en het gaat een beetje anders hier. Mijn huisarts heeft een echo aangevraagd en krijg normaal gesproken deze week de datum te horen. Normaal met 12 weken, alles gebeurt in de kraamafdeling van het ziekenhuis. Als het me echt te lang duurt ga ik privé met 8 a 9 weken een echo laten maken. Maar wacht even op de datum. Ik zou willen dat ik een verloskundige had zoals in NL....

5 jaar geleden
Reactie op Alecrim
Woon in het buitenland, en het gaat een beetje anders hier. Mijn huisarts h ...
Oef ja dat is idd nog even wachten! Waar woon je?

5 jaar geleden
Reactie op Alecrim
Woon in het buitenland, en het gaat een beetje anders hier. Mijn huisarts h ...
Ik herken dit, ben nu 5.5 week en woon en werk in Engeland maar had nu gehoopt dat ik in Nederland was, waar alles iets vroeger en frequenter lijkt te zijn. Ik ben ook aan het wachten op een afspraak in ziekenhuis voor mijn eerste afspraak en echo. De echo is hier ook pas met 12 weken, maar ik ben ind ook aan het denken om te betalen voor een privé echo met 8 weken. Mijn huisarts vertelde mij dat vanwege de COVID situatie de eerste afspraak met verloskundige en echo op dezelfde dag zouden plaatsvinden. Dit betekend wachten to week 12, is wel erg lang.

5 jaar geleden
Ik merk het ook🙈 ben nu 5+5 en ben echt al 2 weken super moe maar vandaag eindelijk weer energie. Wel sochtends weer misselijk en ik merk dat mijn borsten iets pijnlijker worden. Maar het gaat ook op en af. Maakt me erg onzeker. 13 juli heb ik een eerst echo dus nog even een weekje in spanning zitten.

5 jaar geleden
Reactie op Alecrim
Portugal. Ik twijfel of ik de echo bij het priveziekenhuis doe. Is 80 e con ...
Oef ja, is wel stuk duurder dan in NL. Nou je kan het even aankijken hoe het met de zorgen gaat! Ik denk dat ik niet zou kunnen wachten 😱😅.

5 jaar geleden
Reactie op robijn2567
Oef ja, is wel stuk duurder dan in NL. Nou je kan het even aankijken hoe he ...
Ik denk het ook niet. Mijn 'voordeeltje ' is dat de dokterassistente netjes vanaf mijn laatste cyclus telt, gebaseerd op 28 dagen. Ik zei waaaacht heb een late eisprong/cyclus. Maar stellen ze later pas bij. Anyways volgens hun papieren ben ik een week verder dan ik eigenlijk ben 🤣. Ik hoop dat de uitnodiging gauw komt. Zou rond 12 weken zijn maar is ongeveer tussen 10 en 12...misschien heb ik geluk en is het binnen een maand.

5 jaar geleden
Reactie op Alecrim
Ik denk het ook niet. Mijn 'voordeeltje ' is dat de dokterassistente netjes ...
Aah ja zou heel fijn zijn! :)