39 Reacties

5 jaar geleden

Ah vervelend zeg! Kun je je zoon niet in bed leggen ‘s avonds zodat als ze langskomen je gewoon kan zeggen: sorry je kunt niet naar hem toe want hij ligt in bed.. ?

5 jaar geleden

Ik zou duidelijk mijn grenzen aangeven als ik jou was en het hier ook over hebben met je man. Bij ons zouden opa en oma’s ook wel elke dag langs willen komen, maar wij hebben aangegeven dat bezoek alleen in overleg kan en maximaal 1 prikkel voor onze zoon per dag. Dus bezoek van verloskundige, consultatiebureau of kraambezoek betekent geen ander bezoek meer die dag. Ook niet opa en oma. En max 3 dagen bezoek/externe prikkels achter elkaar, dan een dagje niks. Je zit nog volop in je kraamtijd (6 weken) waar jouw herstel en de hechting met jullie kind centraal moet staan. Je mag dus lekker egoïstisch zijn nu!

5 jaar geleden

Reactie op PB1

Ik zou duidelijk mijn grenzen aangeven als ik jou was en het hier ook over ...
Pffff ik word er echt gek van! Wij hebben 1 keer aangegeven dat we liever niet elke dag bezoek hebben omdat we allebei moeten rusten. Toen hebben ze hier vet groot probleem van gemaakt door te zeggen “oke dan komen wij helemaal niet meer langs”. Super kinderachtig dus!!! Wij worden letterlijk gestalkt door mijn schoonouders. Ik word letterlijk 6x achterelkaar gebeld. En daarnaast een whatsapp bericht, ook bellen via whatsapp en als me schoonmoeder mij daar niet te pakken krijgt stuurt ze een bericht via Instagram... ik heb mijn laatst gezien op whatsapp letterlijk uitgezet door hun stalkgedrag...

5 jaar geleden

Reactie op bbgrlkl

Ah vervelend zeg! Kun je je zoon niet in bed leggen ‘s avonds zodat als ze ...
Al gedaan :( maar helaas...

5 jaar geleden

Awh wat vervelend zeg! Ik ben ook 1 maart bevallen voor onze ouders is het ook hun eerste kleinkind we sturen onze ouders wel elke dag een foto en we beeldbellen ook wel vaak even maar niet elke dag. En gelukkig komen onze ouders ook niet elke dag. Zou daar ook gek van worden! zoiezo niet haar wakker maken voor bezoek ben blij als de baby slaapt! Mijn moeder wil heel graag dat we komen logeren met ee baby maar daar hebben wij nog geen zin in liever als ze wat ouder is. Sterkte met je te enthousiaste oma en opa 🍀 en vervelend dat je man jou niet begrijpt helpt...

5 jaar geleden

Ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was 🙊 Bij m'n oudste zoon moest de hele familie langs komen het liefst op de dag dat hij geboren was omdat het voor hun ook allemaal zo speciaal was 😒 Ze stuurt me letterlijk appjes ja ik kom vandaag langs om met Daan te knuffelen... uhm nee? Laatst lag me zoontje in de box en hij begon wat te kronkelen en piepen en ik haal hem er uit OW MAG DIE DAAR WEL UIT!? Ja is mijn kind. Ik heb geen kinderen op de wereld gezet voor een ander en soms denkt zij daar anders over. Zo hebben de kinderen nooit iets van mij, lijkt altijd alleen maar op hun. Ik zou echt gewoon duidelijk nee zeggen tegen ze, ze overschrijden zoveel grenzen nu dat moet gewoon niet kunnen! Niet de deur open doen etc dan maar hard leers

5 jaar geleden

Reactie op Boysmama93

Ik dacht dat mijn schoonmoeder erg was 🙊 Bij m'n oudste zoon moest de hel ...
Dagelijks appjes ontvangen is al behoorlijk irritant en vooral als ze zich mee bemoeien aan de opvoeding van je kindje. Belachelijk gewoon! Mijn schoonmoeder zegt ieder keer: je moet dit en dat zo gaan doen... “ik weet het wel want ik heb drie kinderen opgevoed” zegt ze er altijd bij.. ze begrijpen de grenzen letterlijk niet! Ze hebben ons huissleutels en zijn zelfs twee keer zomaar naar binnen gekomen ....

5 jaar geleden

Heb je dit al (na een paar keer in en uitademen) tegen ze gezegd? En dan niet met subtiele hints, maar gewoon duidelijk: we willen niet elke dag bezoek, en er zijn ook anderen die langs willen komen, dus jullie kunnen dan en dan langs komen, van tijdstip tot tijdstip. En op het ophalen: we vinden hem nog te klein om bij papa en mama weg te zijn, uitstapjes maken met opa en oma is echt nog te vroeg. En als hij slaapt: nee hij slaapt net, dus hij blijft in de box/wieg/bed/op mama’s borst. En als jullie duidelijk zijn geweest maar ze luisteren niet dan heb je een deur waar ze uit kunnen en die dicht kan blijven als ze onaangekondigd voor de deur staan 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Flink hoesten en zegge dat je corona hebt. 🤪

5 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Dagelijks appjes ontvangen is al behoorlijk irritant en vooral als ze zich ...
Knip op de deur!! Vind het sowieso onzin ondanks dat ze een sleutel hebben dat ze zomaar binnen komen! Mijn schoonouders hebben ook een sleutel en dat is voor noodgevallen alleen... en dit is geen noodgeval, anders kun je ook de sleutel terug vragen. Dat van dat advies doet mijn stiefmoeder dus heel erg die denkt dat hoe zij haar kinderen heeft opgevoed de enige manier is. En zij zegt ook vaak wij zijn ouder en hebben meer levenservaring en dingen mee gemaakt 🤮

5 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Heb je dit al (na een paar keer in en uitademen) tegen ze gezegd? En dan ni ...
Mijn man heeft duidelijk gezegd van: wij willen uitrusten dus jullie komen wel een ander x langs. Hun begrijpen hieruit: wij gaan in de ochtend uitrusten, en ze komen vanavond op bezoek. Want wij zijn dan uitgerust. Of dan zeggen ze: nou laat baby bij ons achter, wij zorgen wel voor hem zodat jullie kunnen uitrusten... als ik eraan denk begin ik al te koken. Dit speelt al drie weken lang en dan elke dag. Ik durf het zelf niet echt heel open te zeggen, meer met hints. Dan ben ik weer een schoondochter die het kindje niet wilt laten zien.. en mijn man is hun gedrag zo erg zat dat hij het maar heeft losgelaten en er geen zin heeft in dit gedoe (waar we nu ook al ruzie voor hebben gemaakt, thanks schoonouders!) Dus ik weet niet hoe ik dit op een fatsoenlijke manier kan zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op Mvnorth

Flink hoesten en zegge dat je corona hebt. 🤪
Hahahaha! Ik heb er stiekem wel aan gedacht 😂😂 ik weet zeker dat ze dan gaan zeggen “even uitzieken jij, wij nemen het kindje wel over”

5 jaar geleden

Wat vreselijk vervelend en knap van je dat je nog rustig blijft. Dat was mij niet meer gelukt dan. Je zegt dat je niet weet hoe je dit fatsoenlijk moet zeggen? Als je eerst positief begint met dat je het mooi vind om te zien dat ze zo betrokken zijn bij hun kleinkind. En vervolgens netjes aangeven dat het enthousiasme je benauwd en dat je het zo niet fijn vind. Uitleggen dat je rust gebruikt en wat in jullie ogen rust betekend. Iets van 3x per week maximaal 2 uur op bezoek? Om het af te bouwen 😉 Dat je daar geen meningsverschil over krijgt? En aangeven dat je niet gediend bent van een dreigende toon. Ze kunnen jullie respecteren of idd gewoon weg blijven. Ik zou echt even goed je rug recht houden en het niet accepteren. Ik heb zelf ook gemerkt dat rust en regelmatig zo fijn is voor het ritme van de baby en het gezin. Veel sterkte 🍀

5 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Hahahaha! Ik heb er stiekem wel aan gedacht 😂😂 ik weet zeker dat ze dan g ...
“De baby is ook een beetje aan het kuchen, dus moet ook 10 dagen in quarantaine, want je gaat je baby toch niet laten testen (zielig zo’n staaf in z’n neus)” Lekker 10 dagen rust 👌🏻😂

5 jaar geleden

Kun je niet zeggen dat je al ander bezoek gepland hebt? Of als ze zeggen: we komen vanavond langs, zeggen sorry maar vandaag kunnen jullie niet komen want we hebben al wat anders gepland. Duidelijk zijn zonder te veel uitleg, gaat ze namelijk helemaal niets aan wat jullie aan het doen zijn 😶

5 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Mijn man heeft duidelijk gezegd van: wij willen uitrusten dus jullie komen ...
Oh wat vervelend zeg van je schoonouders.. vreselijk dat ze het niet begrijpen en hun zin doordrammen! Misschien op een wat andere toon melden? En inderdaad goed met je man praten hopelijk komen jullie hier dan echt op een lijn uit zodat je man er ook goed wat van zegt. Zodat zijn ouders begrijpen dat dit echt niet meer kan. Hier precies het zelfde met mijn schoonmoeder.. opmerkingen zoals oh ik kom wel langs hoor dan pak in de middag voedingen zodat jullie kunnen slapen. (Niet te vergeten ons huis is dus niet groot) en dan wilt ze de hele dag hiero zitten😅 Of wanneer een oma dagje.. (me zoontje is nog niet eens drie weken) en dan ook nog als ze langs komt trekt ze hem nog net niet uit me handen..

5 jaar geleden

Of zeg dat het CB heeft gezegd dat je max 3 keer in de week bezoek mag ontvangen ivm overprikkeling 😶 Dan plan je hen 1 of 2x in en kun je het doen laten overkomen alsof ze ‘geluk’ hebben dat ze 2x mogen komen 😶😶 En als ze zelf een sleutel hebben, doe aan de binnenkant een sleutel in de deur zodat ze hem niet alsnog open kunnen draaien. Als ze dan onverwachts voor de deur staan doe je net alsof jullie boven aan het rusten waren

5 jaar geleden

Die van ons is nog niet eens geboren en ik krijg al dagelijkse controle van mijn schoon moeder... krijgen nu al goedbedoelde tips over hoe t straks allemaal moet. Dingen als dat het verstandig is dag ze er bijvoorbeeld bij is tijdens de bevalling. Want het is ook voor haar bijzonder..🤦🏻‍♀️ ze stond hier ook ongevraagd binnen toen ik smiddags even lag te slapen. Hoorde ik beneden in eens de stofzuiger terwijl mijn man op zijn werk was. Ik heb de sleutel terug gevraagd met t excuus dat we hem aan de buren wilde geven. Die hebben ook net een kleintje gehad en zij is gestopt met werken dan hebben we er daar een liggen in nood. Ow prima zegt ze, wij hadden er toch een bij laten maken zodat we er allebei een hebben🤦🏻‍♀️ dus nu zitten wij in ons eigen huis opgesloten met de sleutel aan de binnenkant van de deur zodat ie van buiten niet open gaat. Gelukkig is mijn man ze zo langzamerhand ook zat😊 hopelijk gaat die ze binnenkort vertellen hoe ie erover denkt. Hij kan aardig doordringen bij zijn moeder. En hopelijk valt t na de geboorte dan mee. Maar ja ik snap je frustratie helemaal! Succes met alles hopelijk word t snel beter ☺️

5 jaar geleden

Hey girl, ik begrijp je volledig. Ik zit ook in deze situatie, alleen nog erger; ze wonen onder mij .. ze verwachten ook elke dag hem te zien of dat ik hem naar beneden breng... ik weet ook niet hoe ik het moet zeggen anders is het direct van ik moet jullie me rust laten en ik wil ook geen ruzie 🤷🏼‍♀️ laten we zien hoe lang ik dit volhou. Veel sterkte in ieder geval

5 jaar geleden

Reactie op PB1

“De baby is ook een beetje aan het kuchen, dus moet ook 10 dagen in quarant ...
Ja, zeg gewoon dat dat van CB moet haha. Dat ie snotterig is ofzo.. en jij ook. heheh