6 Reacties

één maand geleden

Heeft hij nog een middagslaapje?

één maand geleden

Reactie op Linda152

Heeft hij nog een middagslaapje?
Ja! Maar dat lijkt hij nog wel nodig te hebben…

één maand geleden

Reactie op Nicole1995

Ja! Maar dat lijkt hij nog wel nodig te hebben…
Onze zoon had altijd moeite met savonds in slaap komen. Sinds hij geen middagslaapje meer heeft, slaapt hij al voor dat we weer beneden zijn. Ik merk wel dat hij om 5 uur savonds al wel moe en druk wordt, dus dan doen we wat rustig aan. Misschien kan je het wel iets afbouwen naar een korter slaapje onder de middag

één maand geleden

Reactie op Linda152

Onze zoon had altijd moeite met savonds in slaap komen. Sinds hij geen midd ...
Ga ik eens proberen, super!

één maand geleden

Hier heeft ze dat ook een tijdje gedaan, vooral bij het naar bed brengen. Ze maakte er echt een spelletje van. Het hielp hier om bij het naar bed brengen, dus in het slaapritueel, te zeggen dat ze niet meer eruit mag komen, dat ze moet roepen als er iets is. Dat ze als ze niet kan slapen, tegen haar knuffels kan vertellen wat ze allemaal gedaan heeft vandaag en waar ze morgen zin in heeft etc. etc. Gek genoeg hielp dat toen bij ons.

één maand geleden

Oef, fase middagdutje eraf in combinatie met typisch peutergedrag denk ik.. mijn dochtertje komt ook niet in slaap als ze ‘s middags een dutje heeft gedaan. Dan is het bedritueel een opvolging van excuses. Maandag had ze geslapen overdag, ben ik tot 20:30 ermee bezig geweest. Op dagen dat ze niet slaapt is ze overdag heel moe, maar gaat ze in de avond wel goed slapen. Zo’n pittige overgangsfase ook dit! Misschien kan je het dutje inkorten maar maximaal een uur? En verder, peuters zijn ook echt de grenzen aan het opzoeken. Hier is ze nu ook aan het roepen snachts en dan wil ze bij ons in bed. Bang voor het donker. Zeggen dat ze niet kan slapen. Moeten plassen snachts. Hoor er ook echt allemaal bij bij deze fase denk ik!