26 Reacties
5 jaar geleden
Dat is een hele lichte verhoging. Even in de gaten houden. Ik zou me niet gelijk zorgen maken😊
5 jaar geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
Dat is een hele lichte verhoging. Even in de gaten houden. Ik zou me niet g ...
Met in de gaten houden bedoel je over een paar uur nog eens meten? Kan ik hem ingebakerd laten slapen denk je?
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Met in de gaten houden bedoel je over een paar uur nog eens meten? Kan ik h ...
Ja hoor, gewoon inbakeren. Ook niet uitkleden als er wel echt koorts is.
Als je weer gaat verschonen nog een keer meten. Mocht de koorts hoger zijn geworden, kun je eventueel een paracetamol zetpil inbrengen om de koorts te laten zakken😊
5 jaar geleden
Al ...
De paracetamol trouwens pas vanaf 12 weken.
5 jaar geleden
Ik snap jou zorgen. Ik maak me ook zorgen als hij al 37.4 heeft. Maar vaak voelen ze van dat beetje niet eens iets. Mijn zoontje had maandag zijn eerste prikjes gehad. En kreeg snachts 38.5. Dan geef ik wel een zetpil hoor. Maar onder de 38 denk ik niet dat het nodig is. Mits ze er last van hebben natuurlijk
5 jaar geleden
Reactie op MissKim
Hoezo pas vanaf 12 weken?
Onze dochter heeft in het ziekenhuis (net na de ...
Omdat dat overal gezegd en geadviseerd word. Ook op de bijsluiter staat dat het pas vanaf 3 maand mag.
In het ziekenhuis doen artsen het natuurlijk, dan zal het wellicht toch anders zijn?
5 jaar geleden
Al ...
Heb na een halfuur nog eens gemeten en toen was het 37.2. Hij heeft na het wandelen nog in de kinderwagen in z’n jasje doorgeslapen misschien niet handig van mij weer van geleerd. En net gepoept voor het temperaturen geen idee of dat mee speelt
5 jaar geleden
Al ...
Heb na een halfuur nog eens gemeten en toen was het 37.2. Hij heeft na het wandelen nog in de kinderwagen in z’n jasje doorgeslapen misschien niet handig van mij weer van geleerd. En net gepoept voor het temperaturen geen idee of dat mee speelt
5 jaar geleden
Reactie op MissKim
Ah oké. Heb ik nooit geweten.
Ik dacht dat het geen kwaad kon...
Ik heb b ...
Ik weet ook niet of het kwaad kan hoor.. denk dat het ook wel een beetje ligt aan hoe zwaar je kindje is.. sommige kindjes zijn natuurlijk met 8 weken nog geel licht, misschien pre- of dysmatuur geboren. Nu heb ik een bink van 7 weken die al richting de 6 kilo gaat😅 maar als je kindje met 8 weken nog maar 3.5 kilo weegt, zal her anders zijn. Denk dat er daarom 3 maand voor staat omdat alle kindjes dan over het algemeen een goed gewicht ervoor hebben😊
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje07
Heb na een halfuur nog eens gemeten en toen was het 37.2. Hij heeft na het ...
Ohhhh zie! Niks aan de hand dus😊 koorts is ook pas vanaf 38° en ook dan is er nog geen paniek hoor.
Dat poepen zou niet uit moeten maken. Waarschijnlijk gewoon iets te warm geweest😊
5 jaar geleden
Reactie op MissKim
Ah oké. Heb ik nooit geweten.
Ik dacht dat het geen kwaad kon...
Ik heb b ...
Het CB geeft ook gewoon als advies na prikjes om zetpil te geven hoor als ze er koorts of last van krijgen daar gaan ze echt niks van krijgen. Ik zou onder de 38 graden dat niet doen en je moet dat ook niet continu doen natuurlijk Maar voor een keer kan dat echt geen kwaad zou onder de 12 w dan idd wel maar 60mg doen
5 jaar geleden
Ohhhh zie! Niks aan de hand dus😊 koorts is ook pas vanaf 38° en ook dan is ...
Nou, bij baby's jonger dan 3 maanden moet je toch altijd even de huisarts bellen hoor bij koorts (vanaf 38 graden dus). Zo heb ik paar weken geleden bij de huisartsenpost gezeten en uiteindelijk in t ziekenhuis voor een verkoudheid en 38,3 graden. Bij die kleintjes willen ze geen risico's nemen en kunnen ook ineens zieker worden
5 jaar geleden
Reactie op Helloo
Vraagje, hoe vaak nemen jullie temperatuur? Standaard of enkel als je vermo ...
Ik temperatuur eigenlijk nooit, alleen als ik het idee heb dat ze iets onder de leden heeft. Met die verkoudheid bijv, zie mn vorige bericht, had ik haar temperatuur opgemeten en ze had in eerste instantie alleen verhoging, maar omdat ze toen wel verhoging had, heb ik steeds bij verschonen van de luier de temperatuur op gaan meten.