Ik ben zo blij met de tip van m’n kraamhulp. Mochten er vlekken in kleren zitten spray er dasty op en gooi het in de was. Ik was nu veel halve wasjes op 30 graden vlekken waren helemaal uit.
Ik wist niet dat ik daar blij van kon worden haha!
Dreft (afwasmiddel) werkt ook goed om gele borstvoedingspoep vlekken uit te spoelen! Onze eetkamerstoel is heel makkelijk schoon geworden met een vaatdoekje en dreft toen er een spuitluier overheen was gegaan... dus nu spoel ik poepvlekken in romper of verschoningskussen even uit onder de kraan met een beetje dreft en dan is het er gelijk uit.
Oldskool tip van mijn oma is ossengalzeep. Vlek uitspoelen, ossengalzeep er op. Even in laten trekken en de wasmachine in. Topspul en goedkoop (o.a. kruidvat heeft dit gewoon) .
Ik kreeg de tip mee voor de wasbare luiers om deze eerst 20 minuten koud te laten spoelen in de wasmachine om de borstvoedingspoep eruit te krijgen. Werkt ook voor de rompertjes en verschoningskussen. Daarna gewoon wassen op normaal programma. Als de vlekken er zo niet uitgaan, terug nat maken en laten drogen in de zon.
Vooral zo snel mogelijk na het ontstaan van de vlek uitspoelen met (koud) water, hoe langer het indroogt hoe moeilijker het er weer uit gaat.
Ik zet dingen met poepvlekken zsm in een koud biotex-sopje en als het nodig is doe ik er nog wat ossegalzeep op voor het in de machine gaat.
Dreft (afwasmiddel) werkt ook goed om gele borstvoedingspoep vlekken uit te ...
Heel blij met deze tip! Ons zoontje had vannacht de hydrofiel doek ondergepoept en mijn man had hem alleen even in heet water gelegd. Vanochtend de dreft tip geprobeerd en na even de doek langs elkaar halen is alles eraf. Heel fijn
Vooral zo snel mogelijk na het ontstaan van de vlek uitspoelen met (koud) w ...
Hier ook biotex krijg daar altijd alles mee weg eerst koud water en uit spoelen en dan met biotex op de vlek doen en beetje in het water late staan en dan uit wassen schoen !