520 Reacties

5 jaar geleden

Geef het de tijd... je dochter is nog jong! Vanaf 6 weken krijgen (langzaam) meer dag en nacht ritme

5 jaar geleden

Ahh “1 uur geleden”, ik zit ook te voeden nu ☺️. Ik probeer zelf niet te veel te luisteren naar ouders met baby’tjes die al heel snel doorslapen, het is zeker in t begin normaal dat ze snachts nog zo vaak komen!

5 jaar geleden

Volkomen normaal.. 😊 Mijn kleintje is nu net 7 weken en begint nu pas iets meer door te slapen. En gaat elke avond standaard om half 9 / 9 uur naar bedje.

5 jaar geleden

😢kan niet wachten. Vandaag weer een slechte dag elk uur wakker en nu na 2 uur proberen in slaap te wiegen nog steeds wakker 😞

5 jaar geleden

Ik heb hem snachts in een swaddle. Scheelt hier 1,5 uur. Snachts om de 4 uurtjes. En overdag om de 2,5. Merk vooral dat hij zich zelf niet wakker maait met zijn eigen armpjes. Hij sliep zo lekker na afgelopen voeding en had hem nog niet ingebakerd. Dacht ach laat maar deze keer. Na 2,5 uur was die er weer 😅. Dus dat is hier overduidelijk het verschil!! Heb de Swaddle van Meyco

5 jaar geleden

Niet om te ontmoedigen, maar mijn zoon en dochter kwamen beide zeker de eerste 6 maanden stipt iedere 3 uur zowel dag als nacht. Nu een kleintje die er in de nacht wel 6 uur tussen laat maar overdag vaker komt. Ik doe niks anders dan bij de oudste twee. Ik denk niet dat je hier heel veel echt aan kan doen behalve je kindjes ritme volgen. Bij de oudste kreeg ik ook allerlei 'tips' maar niks werkte. Ik heb me er toen bij neergelegd dat het zo was en dat maakte het voor mezelf iets makkelijker. Succes!

5 jaar geleden

Hoort erbij! Te lang doorslapen is juist gevaarlijk vanwege wiegendood. Soort ingebouwde beveiliging dat ze s nachts vaak komen drinken al is het vermoeiend 😉

5 jaar geleden

Mijn dochter is dinsdag 6 weken. En ze meld zich stipt iedere 3 uur, ook s nachts.. Soms zit er s nachts wel iets langer tussen, maar dat komt bijna nooit voor..

5 jaar geleden

Mijn zoon .. 6 weken.. komt gewoon stipt a 3 uur overdag.. en bewonderenswaardig snachts a 4/5, soms 6 uur.. ik heb echt geen idee waarom..Hij drinkt zich savonds trouwens wel heeelemaal scheel..🥳

5 jaar geleden

Onze dochter is nu 6,5 week oud en we merken dat ze haar dag/nachtritme sinds een week wat begint te ontwikkelen. Ze slaapt vanaf haar laatste voeding (24.00u) vaker 5u/5,5u door. Maar dat verschilt nog heel erg per dag. We proberen haar wat ritme te geven door de ochtendvoeding te rekken naar 6u, maar dit redden we niet altijd als ze heel erg honger heeft. Toen ze 4,5 week was kwam ze ook nog net zo vaak als overdag. Ik geloof dat pas vanaf de 6wkn ongeveer het dag/nacht ritme begint te ontwikkelen. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen 😉.

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu bijna 2 maanden en komt ook nog steeds om de 3 uur in de nacht (ze is wel een maandje te vroeg geboren) maar het hoort er allemaal bij. Het komt vanzelf dat de kleintjes langer slapen

5 jaar geleden

Ons zoontje in nu 4 weekjes en komt overdag om de 3 uur, Soms 4. Een enkelenkeer moeten wij hem wakker maken maar dit is meestal niet het geval. Snachts wachten wij echt tot hij zelf komt dit kan 3 uur naar ze laatste flesje zijn maar soms ook 4/4,5 uur later. Hij drinkt meestal zijn flesje wel helemaal leeg. Wij zitten op 7 voedingen per 24 uur. Dus 5 overdag en 2 snachts😘

5 jaar geleden

Hier is meneer nu 5 weken en drinkt 7x per dag. 2x moet ik m'n bed ervoor uit helaas. Hij krijgt kv en laat er vaak 3 uur tussen. Soms 4 en heel af en toe 5. Die laatste zijn helaas nooit tussen 00.00 uur en 05.00 uur 😜

5 jaar geleden

Mijn kleine smurf is nu 7 weken en Ik geef nu 6 voedingen per 24 uur, overdag ongeveer elke 3 ,5 uur en ik maak hem ook wakker mocht hij slapen en de laatste 3 flesjes doe ik even spelen met de hoeveelheid. 3 na laatste fles doe ik 120 dan krijgt hij de 1 na laatste fles 2 uur later en dan krijgt hij 90 zodat hij bij de laatste fles echt honger heeft. vervolgens 3,5 uur later voor z’n laatste fles geef ik hem 150. Slaapt als een roosje.

5 jaar geleden

Onze man is 7 weken en die komt overdag ook om de 3 uur en in de avond 9 uur laatste fles en slaapt tot half 5 5 uur dan. Bij de een duurt het wat langer als bij de ander 🙈

5 jaar geleden

Ieder kind heeft zn eigen ritme. Mijn verloskundige gaf als tip, in de nacht alles pikke donker. Dat stimuleert het dag-nacht ritme. Die van mij is 5,5 week en heeft om 11 de laatste fles en komt dan pas weer om half 5.

5 jaar geleden

Mijn baby is 6 weken en drinkt s nachts nu om anderhalf a twee uur. Eerder juist om de 3 uur. Tsja ik probeer s avonds extra vaak aan te bieden. Het zal wel weer veranderen...houd vol🥴🥴.

5 jaar geleden

Reactie op MirandaJazz

Onze man is 7 weken en die komt overdag ook om de 3 uur en in de avond 9 uu ...
Wat heeft ze aan deze opmerking?

5 jaar geleden

Je borstvoeding wordt 's avonds wat vetter van samenstelling volgens mijn vroedvrouw waardoor ze er 's nachts wat langer over doen voor ze weer honger krijgen. Je kan er dus misschien bij het afkolven op letten dat je een avondportie geeft voor het slapen gaan? De melk die je 's morgens aanmaakt is van nature lichter verteerbaar. Hopelijk helpt dat!

5 jaar geleden

Ik denk niet dat er iets is waardoor je echt tijd kan rekken, honger is honger. Wel kan inbakeren ervoor zorgen dat ze wat langer slapen. Ik weet niet hoeveel voeding ze krijgt, kv of bv. Maar als je kv geeft zou je kunnen kijken of ze de ‘laatste’ fles wat meer wilt. Mijn mannetje komt de ene nacht 2x dan weer 1x en heeft 1 keer door geslapen. Goed donker maken en ‘s nachts zo min mogelijk praten, gewoon fles geven, verschonen, boeren en slapen. Ik hoop dat je er wat aan hebt maar het komt echt wel goed.