6 Reacties

5 jaar geleden
Meid het is verschrikkelijk. Zeker met dit warme weer. Ik heb er ook last van. Wel in bepaalde gradaties per dag. Vandaag gaat het bijvoorbeeld beter dan gisteren (hele dag op bed en kotsen). Heb ook Emesafene gehaald. Helpt wel! Alleen bij mij na een paar dagen wat minder. Cola drinken als eerste als je wakker wordt werkt bij mij. En nooit een lege maag hebben ook (crackers/beschuitjes bij de hand). Anders moet je eens op de site: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/hyperemesis-gravidarum/ kijken. Maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat niets volledig helpt, als je zo misselijk bent. Tenminste bij mij niet. Ik ga het vanmiddag ook even met mijn verloskundige overleggen. Want ik heb nu vakantie en moet binnenkort weer aan het werk... onderwijs! Sterkte 😘

5 jaar geleden
Ik eet nu voor ik naar bed ga nog een kommetje yoghurt, daardoor heb ik in de ochtend geen lege maag en ben ik niet misselijk!

5 jaar geleden
Over de 11 weken nu en elke dag voelt nog steeds als een 'kater' die niet ophoudt 🤒 en deze hitte maakt me nog zieker🥵 (fietsen naar het werk met volle zonnestralen maakt me echt ziek)
Ik merk wel als ik thuis zit en alleen maar lig het er niet beter op word dan als ik aan het werk ben. Als ik rustig bezig ben met iets en focus op andere dingen let ik minder op de misselijkheid.
Verder probeer ik gember en eet ik gelijk wat als ik opsta. Zelf probeer ik medicijnen nog te vermijden omdat ik niet vaak spuug hoogstens 2 x per week soms 1 x dus vind het niet de moeite waard nog. Maar het opstaan met een kater gevoel en beseffen dat er de komende tijd geen eind aan komt is wel deprimerend vooral omdat ik een control freak ben met mijn lichaam en elk kwaaltje snel voel.. Is dit echt even wennen en moet ik ook echt m'n mindset omschakelen dat dit er allemaal gewoon bij hoort voor zo'n wondertje!!
Bouillon Opkikkertje kip helpt bij mij aardig goed, ik snap dat je met het warme weer nu daar geen zin in hebt, maar ik drink het elke dag als ik me op m'n beroerds voel. het geeft rust in m'n maag. Of een rooibos theetje!