29 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg sinds vandaag ook zijn ze keihard ook al gemasseerd en douche en kool. Bladen maar niks help 😞😞

5 jaar geleden

Bij mij hadde ze 5jaar geleden gezegt dat ik er best ijs kon opleggen 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Trotse Moeder

Ik volg sinds vandaag ook zijn ze keihard ook al gemasseerd en douche ...
Ik heb het er heet van blergh!

5 jaar geleden

Niet ideaal en een beetje Spartaans en ouderwets maar opbinden. Dus met een doek of sjaal je borsten erg strak aantrekken. Voor als de koolbladeren niet helpen 😉

5 jaar geleden

Strakke BH aan doen, geen warme straal op je borsten doen en koelen met ice packs paracetmol slikken. Als je nu het gevoel hebt dat het niet meer erger kan zal het snel afzakken! Ik had het gisteren ook en het is nu gelukkig weer afgezakt! Sterkte 😘😘

5 jaar geleden

Koolbladeren helpt dat niet dan koelen. Sterkte!

5 jaar geleden

Zakjes appelstroop in de vriezer leggen en die erop doen als ze goed bevroren zijn. Kreeg ik vorig jaar als tip van mijn kraamzorg!

5 jaar geleden

Salie thee drinken

5 jaar geleden

Zakjes appelstroop uit de vriezer!

5 jaar geleden

appelstroop in zakjes en dan in de vriezer wordt heel koud maar bevriest niet dus makkelijk vervormbaar hiel bij my echt heel goed

5 jaar geleden

Heb ik ook gehad! Vond het nog pijnlijker dan de weeën😅 Salie thee drinken en goed koelen. In het ziekenhuis maakten ze maandverbandjes nat en legden die in de vriezer, deze kon je er dan op doen. NIET masseren, zo bevorder je het alleen maar. Bij mij was het na 2 dagen over.

5 jaar geleden

Ik heb ook aan de salie thee gezeten 🥴. Veel koelen met coolpacks. Niet te warm douchen en vooral je borsten niet aanraken!

5 jaar geleden

En blijven bedenken dat het na 2/3 dagen minder wordt 😂!!

5 jaar geleden

Strakke bh, borsten verwarmen en masseren, kool in je bh.

5 jaar geleden

Reactie op Diodio93

Ik heb ook aan de salie thee gezeten 🥴. Veel koelen met coolpacks. Niet te ...
Warmte deed net wel goed hier, dan loopt het er zo uit. En koolbladeren. Een blad witte kool, met een mesje de nerven doorsnijden, met een glas over rollen zodat het sap vrijkomt en dan in je bh steken.

5 jaar geleden

Ik had bij beide en nu ligt die ook weer klaar een strakke sport bh dag en nacht aan een paar dagen en ik heb nooit last van stuwing gehad, is van de Hema. Misschhien dat het helpt. Een gewone strakkere bh zit vaak net niet strak genoeg en met een sport bh snoer je alles wat in.

5 jaar geleden

Zoals velen zeggen; een strakke BH aan. Ik zie ook de tip om je borsten te verwarmen, maar dat stimuleert juist een flinke bloedsomloop en daarmee nog meer melkproductie, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn. Bij onze vorige kreeg ik van de lactatiekundige de tip om natte wegwerpluiers in de vriezer te leggen. Deze kan je als koude kompressen om je borsten heen vouwen. Saliethee of saliecapsules helpen om de melkproductie te verminderen. Houd vooral ook goed je temperatuur in de gaten. Logisch dat deze nu wat verhoogd zal zijn, maar als je flinke koorts krijgt is het goed om even te laten checken ivm borstontsteking. En dat is geen pretje, kan ik je uit ervaring vertellen.

5 jaar geleden

Wil je echt geen bv geven? Nu is het wel even “makkelijk “ om te beginnen (al doe je t parttime met tweeling). En anders even doorbijten, zou met paar dagen over moeten gaan 😌

5 jaar geleden

Oooh ik heb echt zo afgezien met de stuwing. Wist op dat moment niet waar ik meer pijn had. Mijn borsten of van de keizersnede. Ik heb in overleg 3 dagen alleen de druk eraf gekolfd. Dus heel snel 5 min. Van te voren onder de hete douche goed los gemasseerd en warme kruiken erop. Dat hielp. En na het kolven direct cool pads zodat je niet nieuwe melk gaat aanmaken. Wat een verlichting was dat zeg

5 jaar geleden

Bladeren van kool erop doen. Als tip van de kraamhulp gekregen bij mijn vorige zwangerschap en dit gaf echt heel veel verlichting :)