9 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben zelf 37+1 en nog niet bevallen, maar werk al wel ruim 6 jaar als kraamverzorgster. Vervelend dat je er zo veel last van hebt en je kleintje dus ook. Ik zou je adviseren om je borsten 1x helemaal leeg te kolven (resetten). Wanneer je dit 1x per dag doet werkt het niet productie verhogend en kan het zowel voor jou als voor je kleintje een enorme opluchting geven. Wat ook fijn kan zijn, zijn kwarkcompressen. Nadat je gekolft of gevoed hebt, biologische volle Kwark op een hydrofiele doek smeren en deze op je borsten leggen (met de kwark op je borsten). Ongeveer een halfuurtje gaan liggen en daarna even afspoelen onder de douche (niet te warm en lang met de douche straal er op). Misschien brengt dit wat verlichting... Paracetamol nemen en een stevige top aandoen zul je vast al gedaan hebben. Succes, het wordt echt minder! 馃崁

5 jaar geleden

Koelen met koude compressen en een hele strakke sport bh aan doen. Mocht je melk te hard komen voor je baby kun je eerst de druk iets afkolven.

5 jaar geleden

Kolven en je borsten onder de warme douche goed masseren zodat het geen borstontsteking word

5 jaar geleden

Goed leegkolven idd en daarbij warme washandjes op je borsten leggen en goed hard masseren. Ook een warme douche helpt; tijdens douche borsten masseren en ahw leeg laten lopen. En ook een strakke bh idd

5 jaar geleden

Ik moest voor het voeden opwarmen met pittenzakken en na het voeden weer afkoelen met koelcompressen. Ik dronk salie thee en ik kolfde 1x per dag mijn borsten helemaal leeg (schijven wegmasseren).

5 jaar geleden

Spitskool! Ik had het vorige week ook en door de spitskool is het echt minder geworden. Heb ook 2 zoogcompressen nat gemaakt in plastic zakje in de vriezer en toen het hard was in washandjes gedaan en op mij borsten en was vrij snel weg!

5 jaar geleden

Hier ook de Pamela Anderson boobies! Oef, mij werkt de mega strakke BH plus kraamverband in stukken knippen en invriezen. Weet niet of dat een optie is in het kraamhotel.. hopelijk is het snel over!

5 jaar geleden

ooohh die stuwing he !!!! Ik had het gister, mn borsten leken wel vierkant.. vandaag gelukkig minder..

5 jaar geleden

Ik ken dit van eerdere kraamperiodes. Bij onze tweede nog in het ziekenhuis gelegen met een flinke borstontsteking. Dit keer heb ik daar echt geen zin meer in, dus heb ik op voorhand een lactatiekundige ingeschakeld. Zij geeft aan dat je, ondanks een veel gegeven advies, vooral niet moet gaan kolven. Daarmee geef je je lichaam het signaal dat de melk wordt afgenomen en dat het dus meer moet produceren. Mij wordt geadviseerd om te gaan blokvoeden; 3-4 uur de ene borst en daarna 3-4 uur de andere borst. Zodat de andere borst steeds een rust periode krijgt. Mocht het echt te erg worden, dan even de allerergste druk er af kolven, beide kanten voeden en daarna 30 min koelen met natte wegwerpluiers uit de vriezer. De bloedcirculatie zorgt voor nieuwe melkaanmaak en door te koelen kan je dit wat remmen. Daarna weer over op blokvoeden. Ik zou je adviseren om zelf even een lactatiekundige te benaderen. Zij kan je advies geven op jouw situatie en dat kan echt het verschil maken! Hopelijk ben je gauw die stuwing door, want je kan daar goed ziek van zijn! 馃槝