18 Reacties
5 jaar geleden
Hay, ik ben zelf 6+5 en ik ben ook heel onzeker! Maar probeer te genieten! Want onbewust stressen helpt niet lekker mee.. er is altijd een risico maar daar gaan we niet van uit! En een tip: zoek het niet op die nare verhalen.. ik ben daar zelf ook altijd heel vatbaar voor en dan blijft t in me hoofd malen.. Just enjoy! 🤗 je heb een super mooie echo gehad!
5 jaar geleden
Het kan nog misgaan, die kans is 't grootste tot 12 weken maar ook daarna kan het nog gebeuren. Dat is een feit. Maar je moet die negatieve gedachten ook een beetje proberen counteren met het feit dat de meeste zwangerschappen wel gewoon goed verlopen. Knuffels 🥀
5 jaar geleden
Probeer er maar van te genieten hoor! Als je bij 8 weken een kloppend hartje hebt gehoord kan het nog mis gaan, maar dat is dan nog maar gereduceerd tot een kans van 2%. 98% kans dus dat het wel goed gaat! Vind het zelf ook spannend hoor, nu bijna 8 weken, maar moet zeggen dat ik blij ben als ik over die 8 weken grens ben.
5 jaar geleden
Het kan zeker misgaan. Zelf heb ik dat helaas mee mogen maken..
Maar aan de andere kant, een hele zwangerschap is kritiek. Mijn beste vriendinnetje is op 25 weken plotseling bevallen, kindje heeft het niet overleefd. Vriendin van mijn moeder heeft 2 doodgeboren kindjes (hele zwangerschap niks aan de hand) en 1 kindje die een weekje heeft geleefd.
Zoveel mogelijk proberen te genieten is het enige wat je kan doen. Ik probeer het ook te doen ondanks mijn miskraam op 10 weken..
5 jaar geleden
Ik heb zelf 2 Missed abortions gehad na goede echo’s op 8weken. Eentje op 10w5 en eentje op 11w3. Mijn buikgevoel zei dat het toen nier goed zat, maar daar mag je niet aan denken. Je had een goede echo en daar moet je van genieten. De kans dat het misloopt wordt aanzienlijk kleiner💖
5 jaar geleden
Hoi hoi, ik herken het, zelf ben ik pas 5 weken zwanger(ongeveer) en heb ik 12 maanden geleden ook een miskraam gehad nu geen echte zwangerschaps verschijnselen als alleen heel moe en soms humeurig en hele
Rare dromen. Maar bij mijn miskraam heb ik vanaf het begin af aan geroepen dat het anders voelde. Ik ben ook erg onzeker en hoop net als jij dat ik met de eerste echo meer zekerheid heb
5 jaar geleden
Reactie op kim003
Ik heb zelf 2 Missed abortions gehad na goede echo’s op 8weken. Eentje op 1 ...
Hoe weet je nou of het een missed abortion is? Ben heel benieuwd hoe je dat herkent. Heb zelf weinig klachten (5+3), maar twijfel daardoor ook of alles goed is...
5 jaar geleden
Reactie op Parel_Kopy
Hoe weet je nou of het een missed abortion is? Ben heel benieuwd hoe je dat ...
Niet, ik ging op controle wegens roze verlies (al n paar keer) en bij de laatste echo was het kindje dus dood... maar dat roze verlies was geen symptoom zei ze. Ik had het bij mijn zoontje en daar ging wel alles goed. Bij de eerste voelde ik me een paar dagen van tevoren wel minder zwanger en veranderde mijn buik precieS, maar bij de laatste was ik zelfs nog misselijk na de curetage dus...🤷🏼♀️
5 jaar geleden
Reactie op kim003
Niet, ik ging op controle wegens roze verlies (al n paar keer) en bij de la ...
Ik was bij de laatste missed abortion echt heel ziek, voor ik overtijd ging al, in deze zwangerschap bijna geen symptomen en voorlopig gaat alles goed, dus daar mag je niet op voortgaan🙂
5 jaar geleden
Reactie op Parel_Kopy
Hoe weet je nou of het een missed abortion is? Ben heel benieuwd hoe je dat ...
Misschien een stomme vraag, maar wat is het verschil met een missed abort. En een miskraam?
5 jaar geleden
Reactie op pregnantmommy
Misschien een stomme vraag, maar wat is het verschil met een missed abort. ...
Een missed abortion is eigenlijk een gemiste miskraam. Het vruchtje is dus niet levensvatbaar of dood, maar je lichaam weet dat niet. Je voelt je dus gewoon zwanger en pas bij de echo ontdekken ze dan dat het niet ok is. Bij een miskraam schiet de boel zelf in actie...
5 jaar geleden
Reactie op kim003
Een missed abortion is eigenlijk een gemiste miskraam. Het vruchtje is dus ...
Oh wat eng 😔
Ik heb er nog nooit van gehoord maar dat maakt me nu dan nog banger dan de angst voor een miskraam, na alle enge verhalen
5 jaar geleden
Reactie op pregnantmommy
Oh wat eng 😔
Ik heb er nog nooit van gehoord maar dat maakt me nu dan nog ...
Loslaten, er gaan zoveel zwangerschappen wel goed... ik vind het ook heel eng hoor maar ik vertrouw erop dat het goed komt, en anders is er vast iets mis aan het kindje, we wensen een gezonde baby he😍