Hi (soon to be) mama’s!
Ik ben 30 maart uitgerekend en wil graag nog een extra wieg dekentje bestellen. Had er een van Ikea maar die is erg dun.
Hebben jullie aanraders qua wieg dekentjes en welke tog waarde jullie nu gebruiken?
Ons huis is eerder koud dan warm..
Thank you☺️
Ik heb er 1 van koeka met een TOG van 3,3. En een slaapzak met TOG 3. Ik gebruik ze niet tegelijk. Dus baby heeft kleertjes aan, dan deken of slaapzak en nog een laken en een dunne deken, TOG onder de 1. Dat is voor nu perfect. Maar wij hebben wel een grote jongen van 4,5 kilo die zich snel op temperatuur kon houden
Wij kregen het advies van de kraamzorg om een 100% katoenen dekentje te nemen of van wol. Deze zijn beide het meest ademend. Heel veel dekentjes zijn ook van polyester enzo en daar is de tog waarde hoger van en is de verstikkings kans groter. Dit is wat ons werd verteld.
Ik heb een paar simpele katoenen fleecedekentjes voor erbij, kun je makkelijk erbij tussen (dus tussen je “mooie” dekentje en het lakentje) doen als het te koud is. En eventueel ook nog een wollen, maar dat is (bij ons iig) voor binnen wel te warm.
Wij hebben een dekentje van Joolz 100% katoen en een wollen dekentje. Afhankelijk van temp gebruiken we ze samen of apart. Natuurlijke materialen zijn idd het beste volgens de kraamzorg. Dus liever geen fleece etc (is gemaakt van olie/plastic)
Thanks all! Vooral het kiezen van de tog waarde blijf ik lastig vinden, want... heb je in april nog 2,5 nodig of is het super mooi weer😅 maar goed dat weet natuurlijk niemand van tevoren!
Overigens voor de dames die iets zeiden over fleece e.d.: ik las dat ze daar tegenwoordig op terugkomen, omdat ook die producten tegenwoordig veel meer ademen dan fleece vroeger deed!
Maar ik zou daarin zelf waarschijnlijk ook het advies van de kraamzorg opvolgen hoor :)
Oo echt nog nooit van gehoord, ook niet bij mn eerste zoontje. 🤷
Nou, ik was er ook druk mee voor de geboorte van de eerste. Maar in de praktijk toen ze er was deden we het altijd gewoon op gevoel 😄 Wat mij betreft mis je er niks aan als je het niet weet