Via familie hebben we een tommee tippee sangenic luieremmer gekregen. Was helemaal onbekend voor me, dus ben ik informatie gaan opzoeken en zie ik dat hier speciale navullingen zijn. Met een speciaal dure prijs vind ik... Zou dit ook lukken met gewone goedope vuilniszakken van bijvoorbeeld de action? Of moeten dit echt de specifieke navullingen zijn?
Dit is een speciale cartridge die erin moet. Via amazon heb je wel vaak pakket aanbiedingen. Daarnaast doe je heeel erg lang met een vulling. Er zijn ook navullingen van andere merken en zakken die je zelf erin kan doen maar das tijdrovend en onhandig.
Ik gebruik hem als "gewone" prullenbak dus doe er een pedaalemmer zak in en alleen plas luiers en om de zoveel dagen vervang ik de pedaalemmer zak. De poep luiers gaan in een geur zakje en gelijk buiten de container in. Ik vond die zakken die erin horen na een paar dagen gewoon te gaan ruiken zeker met poep luiers.
Ik heb die bij de eerste ook aangeschaft, niet zo duur en werkte goed. Maar die navullingen vond ik echt te duur. Je draait veel van die zak gewoon weg. Met 7 luiers op een dag gaat het hard. Na een paar weken gestopt met iedere keer draaien. Uiteindelijk een duurdere emmer met gewone zakken aangeschaft. Tommee staat alweer 1,5 jaar op zolder te niksen 🙈
Je zou het kunnen proberen maar ik hoor dat veel mensen het na een paar maanden opgeven. Zelf vond ik een klein prullenbakken voor de nachten genoeg; overdag meteen in de grote container. Ik vond het niet fris om luiers op een slaapkamer te bewaren maar dat is persoonlijk.
Volgens mij kun je hem alleen gebruiken met de navullingen. Niet heel praktisch lijkt me.
Wij hebben de Daiper champ. Kan gewoon een normale vuilniszak in en je ruikt niks van de luiers die erin zitten
Ik heb ook de Tommee Tippee! Gebruik m al 2 jaar vior de eerste. Ik vind m super, de enige die niet stinkt. Dusperchamp etc zonder navul vind ik echt stinken. Uiteindelijk valt de prijs voor navul mee, je doet er echt lang mee