Nou jongens, ik heb de afgelopen twee weken denk rond de 5 bagels met tonijnsalade gegeten. Ik woon niet in Nederland en was hier voor twee weken. Nu lees ik dat het niet zo goed is voor de baby 😭
Weten jullie hier meer over? Is het echt superslecht?
Hoiii tonijn is inderdaad niet goed in zo soorten vis zit kwik, nu er gaat wel niks gebeuren hoor maar best eet je het nu je het weet zeker niet meer x mijn nicht at heel haat zwangerschap gewoon tonijn omdat ze het niet wist en baby was perfect gezind maar best dat je het gewoon vermijd, geen stress makennnnn ☺🥰
Een handige app is "Zwangerhap" hier kan je makkelijk vinden wat je wel kan eten of drinken en wat beter niet of helemaal niet. Ook krijg je push meldingen als er ergens in voedsel een bacterie is gevonden etc. en bij welke winkel.
Volgens mij als je gewoon uit de supermarkt tonijnsalade eet, af en toe, valt het vast wel mee. Volgens de app ZwangerHap mag je namelijk helemaal niks kwa vleeswaren, volgens mijn verloskundige is dat allemaal wat overdreven.
Joh die bagels heb je nu toch al op! Niks aan te doen. Ik eet nog steeds af en toe broodje tonijn. Om de stapeling van zware metalen te voorkomen beperk ik het tot 1x in de 2/3 weken ofzo.
Hoop dat de bagels lekker waren!😊
Ik zou mezelf ook niet zo druk maken. Ze zijn al op en je kan er niets meer aan doen. Voor nu achterwege laten dan zal het vast prima zijn. En inderdaad wat iemand hier ook al zei, het is nog niet zo lang dat zwangere geen tonijn mogen.
Bij mijn vorige zwangerschap was tonijnsalade en/of tonijn uit blik geen probleem..nu 2,5 jaar later wel. Ik eet soms nog wel eens een broodje tonijnsalade. Niet te druk maken