Ik zit met handen in m鈥檔 haar. Mijn kind wordt bijna 4 en zit momenteel op het kdv.
Alles gaat goed, leert snel, sociaal heel vaardig, empatisch, motorisch heel sterk. Kan goed spelen met andere kinderen. Heeft zo z鈥檔 tantrum momenten maar niet meer dan elk normaal kind. Thuis is die heel relaxt en luistert over het algemeen goed.
Maar het kdv twijfelt of hij wel naar een reguliere onderwijs kan omdat hij te temperamentvol is (ze vinden hem impulsief en zelfbepaled) en vinden dat hij gedragsproblemen heeft. Wij hebben dus een andere cultuur en ik ervaar totaal geen problemen met mijn kind. Als dit zo was zou ik zelf aan de bel trekken.
Zij adviseren dus om toch te kijken naar speciaal basisonderwijs (!) terwijl er totaal niks mankeert aan mijn kind. Cluster 4.
Ik heb al meerdere rondleidingen gehad op de regulier onderwijs maar aangezien zij ook advies vragen aan het kdv, krijg ik achteraf te horen van: wij weten niet of wij hem kunnen bieden wat hij nodig heeft 馃槕
Wat moet ik doen. Iemand die me tips kan geven?
Ik snap dat het heel vervelend is, heb je al meer onderbouwing of uitleg gevraagd? Hoe komen ze tot dit advies?
En welke culturele achtergrond heb je dan? Is er misschien een school in de buurt die daar beter bij aansluit?