27 Reacties
3 jaar geleden
Dat is gewoon bullshit. Ze kan een kind toch niet dwingen om uit zijn comfort zone te komen en jullie verplichten om iets aan te leren. Alle kindjes doen dit op hun eigen tempo. Ik zou haar eens aanspreken dat je het ongewenst vind hoe ze dingen bespreekt en je zelf bepaald waneer hij uit een beker leert drinken. Ik zou dit namelijk in de zomer doen. Als ze dan knoeien droogt het snel op😁
3 jaar geleden
Dat is echt onzin! Ik werk op kdv en vaak rond 2,5 gaat het pas goed zonder dat de beker elke keer omgaat. Wij geven op ons werk dan ook vaak nog de munchkin op die leeftijd. Maar een goede tip is een difrax open beker. Daar zit zo'n neusuitsparing in, dan zijn hele fijne bekers om mee te oefenen
3 jaar geleden
Ondanks dat mijn dochter al uit een gewone beker drinkt bem ik het met Roxcana eens.
Ieder kind doet het op zijn thempo en als hij dat fijner/makkelijker vindt is dat prima.
Wij hebben gewoon geluk dat onze dochter alles na doet wat wij doen en daardoor best snel uit een gewone beker dronk.
Wij zijn zelfs zelf over gegaan naar een plastic drinkbeker omdat ze anders alleen uit een glas wou drinken.
Je kan niks verplichten maar wel samen oefenen. Maak er een leuk iets van.
Ik doe nu bv samen brood smeren. Dan heeft ze zelf de mes vast en mijn hand eroverheen om haar te begeleiden en het zo aan te leren.
Oh en wij hebben onze dochter altijd de keuze gegeven. Dus en een beker water en rietjesbeker met water. Mocht de gewone beker om gaan, is het niet erg want er zit toch water in.
Zo kon ze oefenen met een gewone beker maar bij een goede dorst vond ze een rietjesbeker makkelijker. (Soms beetje lui😂)
3 jaar geleden
Reactie op Leooo93
Dat is echt onzin! Ik werk op kdv en vaak rond 2,5 gaat het pas goed zonder ...
Fijn om dit te lezen, kreeg al het gevoel dat hij erg achter liep maar dat valt gelukkig mee. Ik ga de difrax beker halen om te oefenen.
3 jaar geleden
Reactie op Roxcana
Dat is gewoon bullshit. Ze kan een kind toch niet dwingen om uit zijn comfo ...
Mee eens.. Ze melden het tot nu toe steeds bij het ophalen en dat doet mijn vriend. Hij was een beetje overdonderd door de verwijtende toon. Ik ga haar de volgende keer netjes aanspreken. In de zomer is idd ook handig !!
3 jaar geleden
Reactie op Zena89
Ondanks dat mijn dochter al uit een gewone beker drinkt bem ik het met Roxc ...
Jaa dat brood smeren doen wij idd ook! Vind hij helemaal leuk.
Als hij dorst heeft drinkt hij zo de hele rietjesbeker leeg haha.
Ga het gewoon paar keer per dag oefenen....kan er ook niks aan doen als hij daar knoeit, kinderen knoeien ook lijkt mij 😅😅
3 jaar geleden
Beker met grote oren met klein laagje drinken hielpen hier goed. En drinken uit onze beker op onze schoot. Ben nu overgestapt naar 360 beker van tommee tippee. Die heeft oren aan de beker inplaats van aan de deksel. Zodat ze goed vast kunnen houden.
Ze kunnen nu heel goed zonder te knoeien uit iedere beker drinken. Maar op tafel gaat echt wel eens wat om. En tja handen in het water is heel grappig.🫣
3 jaar geleden
Ik vindt het onzin.. Ik zal zeker eens tegen haar zeggen dat je het ongewenst vindt, dat zij bepaald wat jou kindje wel/niet mag.. Dat bepaal jij namelijk als ouder, niet hun.
Dat ten eerste haha..
Hier ons zoontje ook bijna 2 en drinkt ook het beste uit een rietjesbeker.. Heel soms kleine lutjes uit een beker, maar dat gaat gewoon nog niet super.. Alles op eigen tempo.
Onze oudste van inmiddels 11 kon dat ook nog niet super toen hij 2 jaar was, toen ook rietjesbeker.. Het komt echt vanzelf, daar moet je zeker niet mee in je maag zitten ❣️
3 jaar geleden
Reactie op mamavanleon
Fijn om dit te lezen, kreeg al het gevoel dat hij erg achter liep maar dat ...
Nee hoor zeker niet! Tuurlijk zijn er kinderen die het eerder doen en kinderen die het later doen. Maar het zijn allemaal gemiddelden.
Mijn zoontje drinkt ook gewoon uit rietjes beker en munchkin. Aan tafel meestal uit die difrax beker. Op de opvang bieden ze het soms wel en soms niet aan. Ligt eraan hoe baldadig hij is op dat moment hihi. Maar hij heeft gewoon rietjesbeker mee
3 jaar geleden
Bij ons drinkt ze soms uit gewone beker, maar meestal uit een rietjesbeker. Wat misschien nog kan helpen is een doorzichtige beker/klein glaasje te geven. Dan kunnen ze zien wat ze drinken en hoever het drinken in het glas zit. Heeft bij ons iig geholpen en ze drinkt nu goed uit een gewone beker. En natuurlijk niet een glas vol geven, maar kleine beetjes 😉
3 jaar geleden
Wat een onzin dat een rietjes beker met twee jaar niet meer kan... hier meerdere keren een pre logopedist over de vloer gehad en rietjes beker is juist goed voor de mond ontwikkeling...
En uit een open beker leren drinken is gewoon oefenen oefenen. Kleine beetje water in de beker en zelf laten ondervinden.
3 jaar geleden
Oh nou.. waarom zou een rietjesbeker met 2 jaar niet meer kunnen 😅 bijzonder zeg! Mijn zoontje drinkt inderdaad ook uit een rietjesbeker en de munchkin.
Onze kleine oefent af en toe eens met een gewone beker. Gaat vaak nog wat te snel, maar we proberen het soms. Het is niet zo, dat we er veel mee bezig zijn.
Zou me er niks van aantrekken en aangeven dat het jou zoon en jou opvoeding is. 😆
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie meningen 🥰 ik werd er even onzeker door en ga haar wel vertellen dat we oefenen. Verder krijgt hij gewoon zijn munchkin beker mee krijgt naar het kdv.
Ga morgen een difrax oefenbeker halen en met jullie tips aan de slag ! 😁
3 jaar geleden
Ik werk zelf op een kdv en wij bieden de bekers aan waar de kinderen op dat moment uit kunnen drinken.. geen gepush en als een kind er iets langer over doet? Geen ramp! Tuurlijk oefenen we wel maar we zullen nooit kritiek uiten naar ouders toe
Hier hebben m’n meiden op hun opvang leren drinken uit een gewone beker haha
Thuis geef ik ook nog wel vaak de rietjesbeker of de 360 gewoon uit gemak 😁
3 jaar geleden
Zeg maar tegen die leidster dat ze niet zoveel onzin moet praten.
Er is niks mis met een rietjesbeker.
Uiteindelijk op een bepaalde leeftijd kan IEDEREEN drinken uit een normale beker.
De kindjes van tegenwoordig worden zo gepusht met alles, ze moeten zsm opgroeien en volwassen worden lijkt het wel.
Doe het lekker op jouw eigen tempo en wanneer jouw kind er klaar voor is, niet wanneer een leidster van het kdv het zegt.
Mijn kind drinkt ook nog uit een rietjesbeker en melk zelfs uit z’n fles.
Soms geef ik hem een normale beker en dat gaat ook redelijk prima, maar ik push hem totaal niet om daar uit te drinken.
Hij is heel slim en ontwikkelt zich goed. Een rietjes beker beperkt z’n ontwikkeling totaal niet.
Mama, je doet het goed. 👍🏼
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft nooit uit iets anders gedronken dan een gewone beker. Dit hebben wij vanaf 10 maanden geoefend en met 11 maanden kon ze het. Heel veel knoeien in het begin, maar wordt vanzelf beter. Dus vooral oefenen en geduld hebben. Maar ik op het kdv drinkt verder niemand uit een gewone beker van de leeftijd van mijn dochter. Geen haast dus!
3 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Er is ni ...
Lief! Is ook helemaal waar wat je zegt. 😇
3 jaar geleden
Reactie op Isabellaa
Er is ni ...
Tis denk protocol of richtlijn kdv.
Hier ook einde dreumes groep slechts enkele keren nog eigen rietjes beker en met de overstap.
Nu volle maand peutergroep
En moet mee met de grote meute , met open bekers.
Betekent knoeiboel en minder drinken dan normaal
Cb stimuleert t ook.
( tandartsen en logo idem)
Ben thuis lekker aan t oefenen.
Met de open beker met uitsparing en 2 handvatten van babyono
Ben er nuchter in. Hij zit niet 7dgn PW op kdv. Dus oefenen oefenen.