24 Reacties
5 jaar geleden
Geen ervaring mee, maar ik zou altijd vertrouwen op wat de verloskundige zegt ipv een app.
5 jaar geleden
Helaas zegt een gewricht niets over de uitgerekende datum. Alle baby's groeien tot ongeveer 12 weken gelijk dus mocht de datum er ver naast zitten was dit al eerder opgemerkt.
Hier trouwens ook een baby die voorloopt, alleen maar goed en extra vetjes 😊 mocht je je echt zorgen maken idd bespreken met je verloskundige.
5 jaar geleden
Ik had dit bij de 2e.. ik wist 100 procent wanneer mn ovulatie en al was.. en volgens mijn berekening was me zoontje dus eerder 'uitgeteld' hii lag ook constant voor op gewicht.. hij werd met 36 weken geboren en was zwaarder dan mijn dochtertke met 39 weken...
Ik heb ook nu t gevoel dt mr eigen berekening egg klopt..aangezien onze dame nu ook voor ligt op gewicht.. en heel eerlijk houd ik daar ook gewoon rekening mee!!
5 jaar geleden
Hier 1 maart uitgerekend maar volgens de berekeningen van het echoapparaat komt het altijd rond 23 februari sinds week 16 Maar mag je niet vanuit gaan volgens haar. Hier is de baby ook zwaarder zit gewoon hoog n de curve en dat apparaat kan het ook niet perfect schatten mijn nicht is ondanks het echo apparaat was het kleintje 14 dagen vervroegd volgens het gewicht, uiteindelijk is ze uiteindelijk toch 10 dagen overtijd gegaan dus het komt wanneer het komt
5 jaar geleden
Ik zou een app niet zo snel vertrouwen. Als je 3 apps hebt, zeggen ze alle 3 wat anders qua lengte en gewicht. Ik zou afgaan op de kennis van de verloskundige (maar ook daar zou ik het gewicht met een korreltje zout nemen. Ze hadden mijn dochter tegen 4kg geschat. Is geboren met nog geen 3 kilo.
5 jaar geleden
Overal klopt het, in de apps , bij de vk, bij de 3d echo. En ook met gewicht. 31 wkn. 1800g, en in het echt bijna 1700g. Vk zegt dat dit gewicht goed bij mijn postuur past. En goed in de curve. Bij geboorte op tijd natuurlijk, dan rond de 3400 g.
Dat is super.
Zelf was ik , zag ik op mijn geboorte tegeltje 1540g en 42cm. Heel dun. En maar 3wkn te vroeg. Lengte viel mee.
5 jaar geleden
Reactie op mami_91
Ah bedankt voor jullie antwoorden ik voel me nu toch wel wat geruster...
Ik ...
Kan me je zorgen goed voorstellen. Al zegt grootte niet zoveel. Onze dochter was iets meer dan 4kg bij de geboorte en ik heb een super voorspoedige bevalling gehad en ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen terwijl vriendinnen met kleinere baby's een keizersnede kregen of volledig uitgescheurde. Dus je weet het toch nooit. Mijn verloskundige zei aan het eind van mijn zwangerschap: 'je lichaam weet wat het aankan en we zien eigenlijk nooit dat een baby zo groot groeit dat de vrouw het niet aankan'. En stel dat je uitgerekende datum toch eerder had moeten zijn, komt je kindje misschien ook wat eerder.
5 jaar geleden
De app klopt inderdaad niet. Viel me al op bij de eerste echo's bij 4-5-6-7 weken, toen kwam de lengte totaal niet overeen. Je kunt online wel de wetenschappelijke curve vinden om het te vergelijken. Nu zijn alle berekeningen natuurlijk op één echo gemaakt en op 40 weken. Zou best kunnen dat dat dus bij jou niet exact klopt. Maar daarom worden de meeste babies ook tussen 37 en 42 weken geboren. Dus misschien klopt het niet en wordt je kleine eerder geboren dan 40 weken. Maar garanties heb je nooit 😋 Grote babies kunnen ook tot 42 weken blijven zitten.
5 jaar geleden
Hey! Ik snap je zorgen goed hoor, maar gewicht en druppelende borsten zeggen niks! Ik zou ook nooit naar de apps kijken maar altijd luisteren naar je verloskundige! Mijn mannetje was met 31+3 al 2140 gram, ik heb geen druppelende borsten en wordt met 38 weken ingeleid! Het komt helemaal goed met jou en je baby’tje ❤️
5 jaar geleden
Hey ik heb donderdag een groei echo gehad was toen precies 30 weken. Lek ook al een tijdje melk uit me borsten of nou ja als ik er in knijp komt er wat uit. Bij de echo bleek dat ze met meten op 31 weken kwam. De VK zei ook waarschijnlijk is ze wat groter. Haar benen klopte trouwens wel met 30 weken maar ja ben zelf ook niet zo groot. We houden gewoon 11 maart aan. Maar gokken ook wel dat ze eerder komt
5 jaar geleden
Ik weet precies mijn uitgerekende datum, omdat het via KID is gegaan. Met 27 weken zat mijn dochter qua grootte op 30 weken. Nu 31 weken zwanger en ze is nog steeds een stuk groter. Kortom, het hoeft dus niet iets met de uitgerekende datum te maken hebben. Gewoon goed blijven overleggen met je verloskundige, dat neemt hopelijk ook wat van je zorgen weg!
5 jaar geleden
Met 30 weken was mijn baby al 1741 gram. Maar mijn vorige was 4200 gram bij de geboorte dus weet dat ik nu weer een grote baby krijg. Was toen 2 dagen overtijd dus prima. Heb liever wat een grote baby. Het is per persoon verschillend dus zo'n app zegt niks. Die zegt het gemiddelde
5 jaar geleden
Misschien een idee om dit bij je verloskundige neer te leggen hoe jij erover denk/voel? Dan ben je het voor jezelf kwijt.. ik denk dat je ook een soort voornemen moet hebben van baby kan vroeg of laat rondom 1 tot 7 maart komen, zou dat je misschien gerust kunnen stellen?? 🤗 btw die echofoto is awesome
5 jaar geleden
Ik heb het ook! Ben in het begin van 20 maart (op basis van m’n cyclus) naar 28 maart terug gezet. Nu heb ik ineens een ‘veel te grote baby’ en groei ik te hard en moest ik een suikertest doen. Denk zelf dat het terugzetten toen gewoon niet helemaal juist is geweest🤭 maar ze doen er niks meer aan hè...
5 jaar geleden
Je kan toch gewoon een wat zwaardere baby hebben. Mijne was met 31 weken 2030 gram, ruim een pond zwaarder dan gemiddeld.
Betekend niet dat je ineens langer zwanger zou zijn 😊
5 jaar geleden
Reactie op Vixey
Ik weet precies mijn uitgerekende datum, omdat het via KID is gegaan. Met 2 ...
Hier ook IVF en ik loop voor qua groei, maar we zijn allemaal lang in de familie dus waarschijnlijk krijg ik ook gewoon een grote jongen 🙈