26 Reacties
5 jaar geleden
Ik volg ook graag. Mijn vriend heeft de voorkeur voor het merk Stokke omdat hij lang is. De Stokke kinderwagens zouden verstelbaar zijn maar vind het merk zelf best prijzig..
5 jaar geleden
Ga proef lopen on een winkel zodat je zeker weet dat de duwstang ver genoeg omhoog kan voor zowel jou als je partner. Een omkeerbaar buggy gedeelte zodat je kindje in 't begin naar je kan kijken en later van je af. Hoe groot is de wagenbak als je een beetje een grote baby krijgt wil je niet dat je kindje na 3 maanden niet meer in de wagenbak past.
5 jaar geleden
Bij ons eerste kindje konden we een Quinny kinderwagen overnemen en wat ik vooral erg fijn vond was dat de bak niet zo groot was en de wielen waren erg stevig.
Voor ons tweede kindje let ik op:
- Grote achterwielen en voor. Het liefst 4 grote wielen maar met de kinderwagens van nu zie je dat niet meer.
- de grote van de bak
- Grote van het handvat en of deze verstelbaar is.
- De rem (het liefst een handrem net zoals bij de Bugaboo)
5 jaar geleden
Hier hebben we voor de Bugaboo Cameleon gekozen. Sowieso vond ik dit een mooie wagen, maar daarnaast is hij voor ons ook praktisch. Het is een wat kleinere/lichtere wagen. Zelf ben ik ook niet zo groot en we wonen in een appartement in de stad, zonder lift. Ook geen berging beneden, dus waarschijnlijk slepen we de wagen regelmatig de trap op en af. Dan is een zwaardere kinderwagen minder fijn. Of we laten hem in de kofferbak van de auto liggen, maar ook daar is niet mega veel ruimte. Nog een voordeel vind ik dat je voor het zitje hetzelfde frame gebruikt. Het stof van het onderdeel dat je niet gebruikt (zitje/reiswieg) is compact op te bergen, ook fijn met weinig bergruimte in huis 😊 Daarnaast vind ik het zelf leuk dat je stoffen kunt wisselen, dus een keer een andere kleur kap oid. Enige nadeel vind ik de boodschappenmand onder de reiswieg. Daar kom je iets lastiger bij, maar zodra het zitje erop zit heb je daar geen last meer van. Succes met het uitzoeken van een wagen!
5 jaar geleden
Wij gaan ook voor de uppababy Vista V2. Vond deze fijn rijden, heeft veel ruimte voor spullen onderin en ook de mogelijkheid om er (later) twee kindjes in te zetten. Leek mij een goede optie om langer te kunnen gebruiken.
5 jaar geleden
ik ben helemaal verliefd op de joolz day+. Het is een soepele wagen, en heeft goede ventilatie. Daarnaast een goede zonnekap. Goede vering en makkelijk met in en uit klappen. Nadeel de joolz is zwaar, maar we hebben een berging. dan hoeven we maar een klein trapje omhoog
5 jaar geleden
Waar wij zelf op hebben gelet:
- Normale prijs (!)
- Foam banden.
- "Outdoor" wagen met grote wielen.
- Buggy belangrijker vinden dan de wieg. Wij gebruiken de buggy veel langer
- grote boodschappen mand
- stevige wagen.
- lange mensen moeten erachter kunnen lopen.
- met 1 hand te besturen
- wieg/buggy moet niet te laag bij de grond hangen
- kijkrichting buggy naar je toe en van je af
-wagen staat hier "klaar om te gaan" in de gang dus voor ons was het niet belangrijk hoe je de wagen kan/moet inklappen.
Ook wel handig: staat de wagen bij jullie "klaar om te gaan" in de gang of moet je deze steeds in/uitklappen? Hierin zit bij alle wagens zo een groot verschil. De ene is pas een klein pakketje nadat je 10 handelingen hebt uitgevoerd en de ander is zo opgevouwen.
5 jaar geleden
Reactie op Saskia__
Fijn topic, ik weet ook niet goed waar ik op moet letten, behalve formaat. ...
Ik heb een joolz geo. Geen kleine wagen maar ik heb de hoedenplank uit mijn mazda 2 gehaald en hij staat dag en nacht recht op ,op zijn zijkant in de kofferbak. De wielen zijn er ook met 1 klik af te halen mocht het toch net niet passen. Maar hoeft bij mij niet.
5 jaar geleden
Wij hebben Uppababy genomen. Wij zijn allebei best lang en met de verleng stukjes kan je de wagen wat hoger doen. Echt mega blij zie als ik andere wagens zie liggen die kleintjes zo laag. Daarnaast onwijs grote bak ideaal voor de boodschappen. En mocht er een 2 komen kan je er een duo wagen van maken! Echt helemaal fan en heeeeel blij mee!
5 jaar geleden
Ik vind het belangrijk dat de wagen ook off road comfortabel is omdat ik met mijn hond graag op het strand of in de bossen loop en we graag op vakantie gaan naar Scandinavië en daar dan gaan hiken. Maar behalve dat hij stevig moet zijn en comfortabel op onverharde wegen weet ik het nog niet zo goed, dus ik lees graag mee!
5 jaar geleden
Belangrijkste vonden wij het formaat. Geen luchtbanden want die raken lek of leeg onderweg. Wij hebben een mutsy Evo. Ook niet ontzettend duur vergeleken joolz of bugaboo. En veel laatruimte onderin. 🤗 Einig nadeel vonden wij je de steunen van de maxi cosi altijd los moet meenemen.
5 jaar geleden
Reactie op Anka38
Hier hetzelfde! Een vriendin heeft een Joolz wagen.. ik neig daar ook wel n ...
Zou dan zelf voor het merk Maxi Cosi gaan. Wagens zijn wat zwaarder maar voor mijn gevoel ook veiliger en steviger. Bevalt mij prima in het bos en op onverharde paden (met een drukke/dolle) hond ernaast. Zou zelf de Joolz in dit geval juist niet aanraden die is weer perfect in de stad etc. Praat hier uit ervaring trouwens al zullen meningen altijd verschillen.