23 Reacties

5 jaar geleden

Geen idee. Het eerste waar ik dan aan denk is reflux of te snel drinken? Soms kan het helpen om de baby 20 min recht op te houden tegen je aan of tegen een kussen als je niet 20 min wilt zitten

5 jaar geleden

Reflux? Overvoeding? Misschien indikken met Johannesbroodpitmeel of Gelilact, 30 minuten rechtop houden na de voeding en het bedje wat schuiner zetten dat wil ook weleens helpen. Mijn dochtertje kreeg het ook ineens heel erg en huilde veel omdat haar slokdarm brandde van het spugen

5 jaar geleden

Misschien te veel cc Niet alles verteerd na elke voeding 🙄 Bij niet vertrouwen kun je beter bellen.

5 jaar geleden

Rechtop voeding, klinkt als reflux! En hou je baby erna een half uur rechtop, dit werkt met reflux.

5 jaar geleden

Ik zit op het zelfde. Las wel een stuk over een sprong. Merk ook dat die meer drinkt. (Geef borstvoeding maar blijft maar willen aanhappen) Ik heb zelf het vermoeden dat hij zich overvoed. Dus haal hem eerder van de borst. Probeer hem rustig te krijgen met een speen en slapen. Heb het idee dat die zich wel meld als er echt eten nodig is. Tis een beetje aftasten. Maar alles er steeds uit is naar mijn idee nog minder binnen krijgen 😅

5 jaar geleden

Reactie op AH1973

Ik zit op het zelfde. Las wel een stuk over een sprong. Merk ook dat die me ...
Hier hetzelfde! Eerste vijf weken niets aan de hand en nu sinds eergisteren veel teruggeven. Zal vast te maken hebben met sprongetje idd of ontwikkeling in hun systeem?

5 jaar geleden

Mijn zoon had dit dus vorige week.. echt een paar dagen ( toen met sprong 5 weken). Het is nu weer over.

5 jaar geleden

Hier ook, volgens oei ik groei zit ze in haar eerste sprongetje

5 jaar geleden

Mijn kleintje blijft sinds gister de hele tijd om voeding vragen (echt krijsen!) maar gooit het er ook meteen weer uit, zo zielig 😭 hij is nu 5 en een halve week, zou dat ook een sprongetje zijn? Hij lijkt ook echt last te hebben van reflux maar minder eten wilt hij echt niet ! Verder doe ik alle tips al en ging prima, behalve dus sinds gister...hij blijft ook de hele tijd ontevreden (niks ligt lekker zelfs niet bij mama of papa) en huilt terwijl hij dat normaal niet doet. En hij heeft de hele tijd schuimend speeksel 😢

5 jaar geleden

Overweeg pylorushypertrofie als je kindje echt met golven spuugt. Bij twijfel even naar huisarts gaan

5 jaar geleden

Reactie op Linda2222

Mijn kleintje blijft sinds gister de hele tijd om voeding vragen (echt krij ...
Bij krampjes (met piek rond 6 weken) heeft een baby ook zuigbehoefte. Misschien dat je kindje daar last van heeft en dan toch voeding tot zich blijft nemen? Bij mij zeiden ze dat dat binnen ongeveer een uur vaak krampjes zijn en geen honger meer.

5 jaar geleden

Dit is lastig en ook anders per baby’tje denk ik.. Ik ben zelf begonnen met 1 borst aanbieden zodat ze de achtermelk eerder bereikt. Dan heeft ze minder vloeistof nodig om verzadigd te raken, want ze is heel hongerig maar haar maagje kan een grote hoeveelheid melk nog niet aan. Ook voed ik rechtop, laat ik haar af en toe boeren tussendoor en daarna, en staat het ledikantje ietsje schuin op boeken. Ik heb overlegd met het cb, gewoon bellen, daar zijn ze voor! Succes!

5 jaar geleden

Hier ook! Hier is het reflux. Wel een toeval dat vele reacties op 5 weken zitten. Ik zit op 8 weken maar 3 weken te vroeg dus 5. Begin niet te snel met hulpmiddelen zoals johannesbroodpitmeel o.i.d. lees je goed in of vraag advies bij het cb of huisarts. Ik hoop dat je aan de tips iets hebt: - rechtop voeden, 30 min daarna blijven zitten. - pak een handdoek ipv spuugdoekje - geef kleine beetjes in een keer. - zet het bed aan de bovenzijde 30 graden omhoog. Hele bedje, niet alleen het matras. - Heb je een voedingskussen? Leg deze in de box zodat je kindje wat schuin ligt zoals in bed, pas wel op met zijn hoofdje etc. Hoop voor je dat het geen reflux is en het snel beter wordt, succes en sterkte. Ik snap je wanhoop helemaal!

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft de afgelopen 3 weken ook mega veel gespuugd na elke flesvoeding op een gegeven moment dronk ze zelfs haar flesjes niet meer op. Dinsdag bij het CB geweest en mijn verhaal gedaan. Ze adviseerde johannesbroodpitmeel en jeetje wat een verademing ze spuugt niet meer drinkt haar flesjes weer helemaal op. Vandaag zeurde ze zelfs na de flesje dat ze iets meer wilde.

5 jaar geleden

Reactie op babs19879

Mijn dochtertje heeft de afgelopen 3 weken ook mega veel gespuugd na elke f ...
Werkt goed hé. Hier ook veel spugen, sinds vanmiddag jbpm toegevoegd en meteen goed effect. Als flessen tot nu toe zonder spugen..

5 jaar geleden

Deed mijn dochter ook. Meteen overgestapt op ar voeding. Hier zit al johannes broodpitmeel in verwerkt dus geen geklooi. Bevalt prima tot nu toe

5 jaar geleden

Reactie op babs19879

Mijn dochtertje heeft de afgelopen 3 weken ook mega veel gespuugd na elke f ...
Kan je dat ook toevoegen bij borstvoeding melk?

5 jaar geleden

Reactie op Baby Van Kraaij

Werkt goed hé. Hier ook veel spugen, sinds vanmiddag jbpm toegevoegd en met ...
Hoeveel flesvoeding krijgt jou kleine en hoeveel jbzm doe je erbij als ik vragen mag? Ik heb het gisteren ook voor het eerst gegeven. Ze krijgt 120+4 en had er 1 schepje bij gedaan maar merk dat dit toch wel heel zwaar was voor dr. Vannacht een half schepje en vanochtend zelfs een kwart en ze is alsnog helemaal knock out na het drinken van dr fles. Heb een Difrax fles met speen 1. Normaal drinkt ze dr fles in nog geen 5 min op maar nu doet ze er toch wel 20 min over maar ben bang als ik een grotere speen haal ze hem alsnog naar binnen slokt.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een baby die veel spuugt. Volgens mijn man spuugt ze nooit als hij t flesje geeft. Hij zet haar in 90 graden voor hem neer, ipv tegen hem aan. (Knusheid is ver te zoeken) Kan het ook aan het flesje liggen? Wij gebruiken Hegen, met newborn speen.

5 jaar geleden

Hoeveel flesvoeding krijgt jou kleine en hoeveel jbzm doe je erbij als ik v ...
Wij hebben een maat M speen van difrax. En voeding duurt bij ons juist tussen de 15 en 25 min op aanraden van consultatie om spugen te voorkomen😊 misschien een tip!