26 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee! Vanmorgen een positieve test en al mijn vriendinnen en familie weten dat ik erg van een wijntje hou, zeker met dit zomerse weer ;)

3 jaar geleden

Ik lees ook mee! Vanmorgen ook een positieve test en mijn vrienden en familie weten ook dat ik heel erg van een wijntje hou haha!!

3 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik heb bedacht dat ik ga zeggen dat ik wat gezonder wil leven, even geen alcohol ivm kinderwens. Heel slecht van mij, maar het moet maar even ;) ben nu ook 4,5 week. Heb het wel aan mijn leidinggevende verteld omdat ik ook erg moe ben en 100x moet plassen op een dag haha

3 jaar geleden

En als je echt een feestje hebt kun je zeggen dat je een metronidazol kuur hebt voor een darminfectie.. Daarbij mag je absoluut geen alcohol!

3 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! En succes met het nog eventjes geheim houden haha. Hopelijk vinden we een goede manier om dat te doen :)

3 jaar geleden

Reactie op Ezzie

Gefeliciteerd! Ik heb bedacht dat ik ga zeggen dat ik wat gezonder wil leve ...
Dat is best een goed excuus eigenlijk! En ergens ook niets aan gelogen 馃槉 die darminfectie ga ik onthouden. Denk dat mensen bij dat woord ook gelijk stoppen met vragen haha!

3 jaar geleden

Als je van een wijntje houd en mensen bij je thuis komen. Een fles met wijn leeggooien en daar dan alcoholvrije wijn indoen niemand die dat doorheeft馃槈

3 jaar geleden

Reactie op BrendaB

Als je van een wijntje houd en mensen bij je thuis komen. Een fles met wijn ...
dubbelfris werkt ook heel goed 馃槈

3 jaar geleden

Voor mij ook een enorme uitdaging ik ben zondag jarig en heb voor t weekend toch wel het een en ander gepland staan.. mja ik heb gezegd dat ik niet kan drinken ivm anti biotica kuur.. hopelijk trappen ze erin馃槀馃槀

3 jaar geleden

allemaal gefeliciteerd馃コ spannende tijd waar we in zitten. Wel echt goede smoezen lees ik hier 馃槆 Het niet drinken valt bij mij gelukkig niet op. Maar het ook wel aan mn leidinggevende verteld vandaag moet elke keer plassen maar ook qua inroosteren handig in de zomervakantie werk op een bso. En omdat het vorige keer mis gegaan is wel fijn dat mocht er iets zijn ze t weet. Geen sushi en carpaccio gaan voor mij lastiger worden.

3 jaar geleden

Voor mij ook een enorme uitdaging ik ben zondag jarig en heb voor t weekend ...
en anders werkt dubbelfris in een wijnglas ook heel goed! qua kleur komt die redelijk overeen馃榿

3 jaar geleden

Vaak de bob zijn ;)

3 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook al is het natuurlijk ontzettend vervelend dat jouw relatie definitief over is, is het wel een hele mooie periode die je ingaat. Uiteindelijk moet jij in deze situatie natuurlijk een keuze maken waar jij je het fijnst bij voelt. Ikzelf zou ik zo een situatie de vader wel willen inlichten, omdat het uiteindelijk ook om zijn kind gaat. Misschien wilt hij graag betrokken zijn en ook support aan jou bieden in deze periode. Je weet natuurlijk nooit hoe hij hierop zal reageren, maar wellicht is het juist fijn om n煤 al te weten hoe hij tegenover de zwangerschap staat. Dat maakt het voor jou (denk ik) ook fijner uiteindelijk omdat je zijn reactie dan een plaatsje kunt gaan geven. Anders zit je nog heel veel weken daar tegenaan te hikken 馃様 Succes met hierover nadenken! Het zijn geen makkelijke keuzes, maar ik weet zeker dat een keus zult maken die voor jou goed voelt!

3 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook al is het natuurlijk ontzettend verv ...
Heel erg bedankt voor je lieve woorden en advies. Het is gewoon lastig, weet nu net twee dagen dat ik zwanger ben. Maar het is inderdaad wel eerlijker naar de vader toe om het te vertellen. Ik wacht even mijn eerste echo af over twee weken.

3 jaar geleden

Hoi! Mijn man en ik hebben besloten het aan directe (ouders, broers ) te vertellen. Vorige keer ook gedaan, werd een miskraam maar dan heb je ook meteen steun. We wachten met verre familie en goede vrienden tot eerste echo :)

3 jaar geleden

Wij hebben het de vorige twee keer ook aan ouders en broers en zussen verteld, en aan 2 beste vrienden. Het is ook twee keer misgegaan, waardoor het heel fijn was om steun te krijgen. Nu is het weer raak... vind het enorm spannend! 13 juli de eerste echo 馃馃徎

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde!! Ik las laatst van iemand dat ze telkens aan haar vriend vroeg: kan je mijn glas even vast houden? En dan even iets aan dr schoen deed ofzo. En dat ze dan wisselde van glas waardoor het leek alsof ze dronk. Nou heb ik vanavond een etentje en daar gaat dat natuurlijk wat lastiger haha. Ik ga het denk ik op migraine en migraine medicatie gooien ofzo..? Ze hebben het vast meteen hoor, maar ik hoop dat ze dan stilzwijgend onze keuze respecteren het niet al direct te willen zeggen.

3 jaar geleden

Ik heb wijn zonder alcohol gekocht en het deel etiket waar dat op stond eraf gehaald. Ik kan dus "wijn" drinken, wat meteen alle twijfel wegneemt.

3 jaar geleden

Ik rijd vaker naar gelegenheden en zeg dat ik moe ben door drukte op werk. Door alcohol slaap ik slechter dus daarom laat ik het zoveel mogelijk staan. De auto is de stok achter de deur om niet t贸ch te drinken.. 馃檲馃槀 We gaan komend weekend met vrienden weg, dat maakt het wel een stuk lastiger. Normaliter houd ik wel van een wijntje, nu gooi ik het daar dus ook op vermoeidheid waardoor ik 1 avond sowieso niet drink. De andere avond ga ik naast m鈥檔 vriend zitten en drinkt hij uit m鈥檔 wijnglas. Daarna ga ik over op de wodka-sinas die hij voor mij inschenkt of ik zelf pak (zonder wodka uiteraard). Als een ander het aanbiedt vraag ik om een glaasje water.

3 jaar geleden

Ik denk niet dat iemand in onze omgeving verwacht dat ik zwanger zou zijn... dus dat scheelt al met verbergen. Over 3 weken alleen afsluiten met mijn dansgroep eerste drankje is dan verplicht gin tonic馃檲 Daar moet ik even wat op verzinnen, mocht het tegen die tijd nog goed zitten.