45 Reacties

5 jaar geleden

Nee helaas er is niks te helpen😭😭 my baby heeft sinds zijn geboorte verstopte neus. Vind zo zielig. Ik had afgelopen maandag huisarts gebeld. Ze zei Mischien kan je zoutoplossing proberen. Geprobeerd niks hielp ben gewoon gestopt met druppelen. 😭😭😭😭

5 jaar geleden

Een neuspeertje om de neus leger te krijgen, matrasje hoofdeinde iets omhoog, ui in stukjes naast bedje

5 jaar geleden

wy gebruikten het neuszuigertje en zoutoplossing van oltivin werkte super k in combinatie eerst neusje leegmaken en daarna druppelen na een week was ze er zo goed als vanaf

5 jaar geleden

Wij gebruikten deze!! Onwijs super, verpleegkundige en consultatiebureau kwamen er mee als tip! Eerste x heb je soort van waterboarden 😅😅 maar het effect is reuze !!

5 jaar geleden

Wij gebruikten deze!! Onwijs super, verpleegkundige en consultatiebureau kw ...
Hoe werkt dat als ik vragen mag ?

5 jaar geleden

Wij gebruiken bexedyl, dit lijkt op die otrivin die hier al staat, het zijn ampullen die je (voor een deel) leeg knijpt in het neusje van je baby. Het hoofdje houdt je opzij, en laat dan wat in het bovenste neusgat lopen en dan draai je het hoofdje de andere kant op en herhaalt het. Bij ons werkt het super, bij de 2e keer ging de kleine een paar keer goed niezen en kwam er echt veel los.

5 jaar geleden

Wat erg goed helpt om het neusje open te krijgen om bijv. te kunnen drinken of in slaap te vallen is een beetje boter op het neusje smeren. Gewoon smeerbare boter die je op je brood smeert. Neusje springt dan direct open! Uiteindelijk gaat de neusverkoudheid er niet van over, maar geeft het wel tijdelijk verlichting. Mijn schoonmoeder is er ooit mee op tv geweest. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het werkt echt! Beter dan zo’n stink ui naast het bed.

5 jaar geleden

Reactie op MirandaJazz

Hoe werkt dat als ik vragen mag ?
druppelen in beide neusgaatjes. het flesje mag je toy 12u lang gebruiken daarna weggooien en nieuwe gebruiken

5 jaar geleden

Fysiologisch water.. en nesivine. En door het badje komen de snottebellen ook los. Nesivine mag je maar een paar dagen gebruiken...

5 jaar geleden

Wij gebruikten deze!! Onwijs super, verpleegkundige en consultatiebureau kw ...
Deze gebruik ik sinds gister ook voor mijn zoontje, die is 1 week oud. Het werkt zo goed! Hopelijk is de verkoudheid snel over! ☺️

5 jaar geleden

Ja hier ook. Helpt heel goed nacl in een spuitje en dan in het neusgat druppelen. Mag wel 0,5ml per neusgat. En dan met het spuitje de neus in. Hier werkt het heel goed, voor elke voeding

5 jaar geleden

Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar moedermelk helpt ook goed! Zo sneu voor t kleinte.. succes!

5 jaar geleden

Hier ook hetzelfde probleem. Pipetjes zoutoplossing halen bij de apotheek en voor elke voeding in neus druppelen en ui onder het bedje en hoofdeind iets hoger

5 jaar geleden

Reactie op bk2

Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar moedermelk helpt ook goed! Zo ...
En dan op t neusje smeren of..?

5 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

En dan op t neusje smeren of..?
In z'n neus druppelen

5 jaar geleden

Mijn kraamhulp gaf de tip moedermelk in het neusje te druppelen. Ik doe het (met een lepeltje) bijna iedere week, helpt heel erg goed. Verstopte neus is meteen verdwenen.

5 jaar geleden

Wij hebben zo’n peertje. Helpt bij ons super goed! Typ maar in Google’ baby peertje neus’

5 jaar geleden

Reactie op joyceg123

Wij hebben zo’n peertje. Helpt bij ons super goed! Typ maar in Google’ baby ...
Ik gebruik hem ook wel eens maar heb echt niet het idee dat die neuspeer er wat uit haalt🥲

5 jaar geleden

Reactie op Boysmama93

Ik gebruik hem ook wel eens maar heb echt niet het idee dat die neuspeer er ...
Hier helpt het ook alleen om het wat lager in de neus te krijgen. Vervolgens haal ik het dan met de nagel van mijn pink eruit 🙈 Één keer zo een sliert van 3-4cm eruit gehaald; dat je denkt hoe past dit in zo’n klein neusje? 😂

5 jaar geleden

Ik maak een wattenschijfje nat met gekookt water. Dan haal ik de laagjes van elkaar en maak er kleine rolletjes van. Die kunnen makkelijk in de neus en je haalt alles eruit zonder iets te beschadigen. Wel wat droog maken zodat er geen water in het neusje loopt.