5 Reacties

3 jaar geleden

Ik kan je hier geen advies in geven, maar wat zegt je onderbuikgevoel? Ik was zwanger en toen kwamen ze met schuimbeton de vloer opvullen. Ik ben gedurende mij hele zwangerschap aan het verven en lakken geweest. (We hebben een woning gekocht eind 2019 en zijn daar dik 1.5 jaar aan het klussen geweest. Lees: de hele woning gestript). Lang niet alles was op waterbasis en ik zat continu onder allerlei fijnstof. Ik raakte zwanger in juni/juli 2020. En heb zelfs nog met een sloophamer de vloer eruit gesloopt toen ik 6 wkn zwanger was.... Mijn dochter is bijna 2 jaar en kerngezond. Het is vooral wat je eigen gevoel je ingeeft en wat goed voelt voor jou.

3 jaar geleden

Ik heb zelf staan behangen toen ik ruim 20 weken zwanger was. Was geen enkel probleem. Muurverf lijkt me ook niet zo'n probleem, maar alle soorten verf zou ik alleen doen als je goed kunt luchten en de eerste nachten ergens anders kunt slapen.

3 jaar geleden

Mijn vriend is aannemer en de babykamer moet hier ook echt 6 maanden voor de uitgerekende datum klaar zijn (schilderen dan) omdat hij ook zegt dat het, ondanks waterbasis, schadelijk is!

3 jaar geleden

Ik heb ergens anders geslapen toen er geverfd werd/was.. Ons werd ook verteld dat het ondanks waterbasis toch schadelijk is/kon zijn.

3 jaar geleden

Doe wat voor jou goed voelt! Ik ben verhuisd een maand voordat ze geboren werd (was 2 maand voor de uitgerekende datum). En ik heb bij het oude huis nog buiten een kozijn gelakt (wel op waterbasis) en in het nieuwe huis ook nog een paar plinten en heel veel muren gesaust, wel met de ramen open.